Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ingaborga
Skrevet

Selv skal jeg lage ivertfall deler av julegavene jeg gir i år til familie og nære venner, og tenker det kanskje er andre som ville satt pris på å sett ideer til ting man kan lage selv, eller personalisere og gi til andre. Jeg vet selv at jeg blir glad for ting som er lagt litt tanke i, og ikke bare kjøpt i all hast, og har hørt det samme fra flere venner :)

Har ikke sett denne tråden når jeg så etter den tidligere, så da starter jeg bare den selv.

Hva skal du lage til folk i julegave i år, og hvordan lager du det? Evt har du sett noen gode ideer i det siste?

Skrevet

Har også lekt litt med tanken om å lage gaver selv i år - skal følge ivrig med her :jepp:

To ideer som jeg liker selv da :

- At du feks stryker en serviett på kubbelys for å få et kult bilde/mønster. + at du pynter med ting som du selv ønsker.

- Lager en slags vase av en tom vinflaske (tar på lim og surrer garn rundt flasken)

Skrevet

Jeg har heklet et par grytekluter til moren og stefaren til samboeren. De ble så fine at jeg egentlig ville beholde dem selv. Nå driver jeg å hekler lue til lillebror (18).

Det går an å gi bort hjemmelaget julegodteri, scrapbook, gavekort på f.eks kino, hjemmelaget middag? Massasje til kjæreste? Mange ting man kan gjøre! Jeg syntes det er ekstra stas å gi bort noe jeg har laget selv!

Skrevet (endret)

Jeg prøver å lage dørskilt til typen! Han har nettopp flyttet og har ikke det. Nå var jeg så heldig å ha ei venninne som har tilgang til verkstedet på universitetet hun går på så jeg tok noen tynne plankerester og borra hull med maskin og slipte glatt og fin på 2 minutter :) Problemet er bare å få malt fine bokstaver, jeg er ikke så flink til sånt.

Og så lager jeg marinert ost og hjemmelagde kjeks til besteforeldre :)

Endret av Poserose
Skrevet

Jeg har strikket votter, og så skal jeg lage granola, knekkebrød og karameller og gi bort.

Anonymous poster hash: 4f60b...9f5

Gjest *kokos*
Skrevet

Jeg skal gi bort knekkebrød og hekla luer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...