Gå til innhold

Unnskyldning for fettsuging

Fremhevede innlegg

Skrevet

For en stund tilbake bestilte jeg fettsuging for mage og hofter. Det er noe jeg har tenkt lenge på og som jeg har veldig lyst å gjennomføre nå. Jeg tenkte at jeg kunne skjule det for alle, utenom en venn som jeg har fortalt det til, hun som skal hente meg og være der det første døgnet. Etter 1-2 dager kan man jo gå tilbake til normalen, man må bare unngå trening eller hardt arbeid. Så tenkte at venner og familie ikke kom til å legge merke til det. Men nå har jeg nettopp fått meg kjæreste og jeg vil absolutt ikke fortelle det til ham! Det er noe personlig og noe jeg er flau over, og vil derfor ikke si det til noen andre enn den ene venninnen min. Jeg er redd for negativ respons og at han (eller andre) ikke vil forstå valget mitt. Å fortelle ham det eller å avlyse operasjonen er uaktuelt. Problemet er at man skal gå med et kompresjonsplagg i 3 uker etterpå, både dag og natt. Og deretter i 3 uker kun på dagtid. Tenker mest på at jeg må ha en unnskyldning til å ikke ha sex med han/vise meg uten klær. Iallefall de to første ukene kommer magepartiet til å være hovent og blått. Har tenkt på noen andre små operasjoner der man må bruke kompresjonsplagg i ettertid, eller som gir blåmerker, men kommer ikke på noe. Må ha en troverdig unnskyldning å si til ham! Denne operasjonen betyr mye for meg, men vil holde det for meg selv.

Anonymous poster hash: c17ac...f3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du først er villig til å bortforklare operasjonen med en annen operasjon så kan du jo finne på en eller annen kikullsoperasjon og si at du fikk beskjed om å gå med kompresjonsplagget av legen.

Han skal vel vite endel om operasjoner før han begynner å grave noe mer i det.

Evt så kan du:

-si at du er øm etter operasjonen og ikke vil ha sex.

-si at du er sliten, evt tar noen medisiner i en periode etter operasjonen som gir deg redusert lyst/hodepine/gjør deg slapp etc

Hvis du tilfredsstiller ham på andre måter kan det og være at han ikke er så giret på sex, at han da heller godtar unskyldnignene dine for hvorfor du ikke vil.

Men tror du ikke at kjæresten din kommer til å merke endringen uansett og lure på hva som har skjedd? Jeg ville synes det var litt rart om en kjæreste tok en blindtarmoperasjon, og 3 uker senere så jeg plutselig at hun var langt tynnere.

Om han legger 2+2 sammen så kommer han enten til å spørre deg eller gå og lure på om du tror han er dum.

Endret av ekkoet
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ser jeg er litt sent ute, du har kanskje hatt operasjonen nå?

Advarsel: Dette blir langt og kjedelig innlegg å lese for folk flest, men interessant for TS og eventuelt andre som lurer på noe av det samme og har havnet her gjennom google.

Regner med det er smartlipo du skal ta, siden du sier du er tilbake på bena etter et par dager. Jeg har gjort det for et par måneder siden, og vil på det sterkeste anbefale at du forteller kjæresten din det. Jeg skjønner godt at du vil skjule det, men det blir veldig mye løgner og styr ut av det, kanskje til og med problemer i forholdet (han vil lure på hvorfor du ikke vil ha sex lengre osv). Du vil ha det så uendelig mye bedre med deg selv OG gjøre det bedre for han dersom du er ærlig.

Blåmerkene mine forsvant forøvrig ganske fort, tok kanskje en uke. Brukte Hirudoid mot blåmerker som fungerte greit. Men de små sårene som må lages for operasjonen tar jo MYE lengre tid før de gror og forsvinner! Og det er kanskje ikke så lett å forklare hvorfor man har 4-6 små, strategisk plasserte sår på kroppen, jeg kan ikke tenke meg en operasjon hvor dette er naturlig utenom fettsuging.

Etter kanskje en måneds tid så er de såpass grodd og glatte (bruk silikontape eller kelo-cote, funker som bare det!) at man kan sminke over med en god, høypgimentert kroppsminke som Covermark og kanskje slippe unna med det. Jeg hadde nettopp sex for første gang etter operasjonen, men det var bare fyllesex i dempet belysning med en fyr som forsvant morgenen etter. Stakk inn på badet først og sminket over de røde sårene, han la ikke merke til dem. Men en kjæreste er noe HELT annet, da ligger man jo mer og teller fregenene på hverandres naken kropp omtrent. Om man ikke er helt der så ser man iallefall hverandre nakne/i undertøy en del i dagslys og i edru tilstand. Kjedelig hvis du skal gå rundt i kanskje ett år, og tenke på de arrene og frykte at han skal legge merke til dem og ikke være komfortabel med å være naken foran han.

En annen ting er at området kan føles rart, noen har klumper under helingsprosessen og hos meg kjennes området som er fettsugd veldig hardt ut i forhold til området rundt.

Så jeg tror egentlig ikke du slipper unna med det, og hvis du gjør det så krever det en hel del løgner og bekymring og å avvise han hver gang han vil dusje sammen o.l. Du vil få et ufattelig mye bedre liv om du forteller han det.

Ønsker deg lykke til med operasjonen og forholdet!

Kanskje det er en bra ting å måtte dele noe såpass privat og intimt, det viser at du stoler på han og kan kanskje styrke forholdet. Kan også være han forstår det godt. Jeg har fortalt det til en del av mine nærmeste og den første jeg fortalte det til syntes det var helt spinnvilt og hadde en hel masse fordommer mot det, det endte faktisk i en litt amper diskusjon. Men resten forsto det overraskende godt (jeg var vel litt nervøs etter førstemann), et par hadde tenkt seriøst på det selv og hun ene hadde allerede gjort det og bare ikke fortalt det til en eneste sjel! Alle stilte seg først litt uforstående til det, jeg er nemlig slank og kan kunsten å kle meg flatterende (og bruke hold-in!), så det var litt fjernt for folk at en som de syntes hadde kjempefin kropp skulle fettsuges. Men de støttet meg 100% og forsto det når jeg forklarte min sak.

Anonymous poster hash: e53a2...db6
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tok fettsuging av hele magen i 2011. Fortalte det da til min daværende kjæreste. Han forstod ikke helt hvorfor jeg ville gjøre det, men støttet meg 100%. Så jeg anbefaler deg virkelig å fortelle det til kjæresten din.

Jeg gikk som en gammel dame i ca 1 uke, og det tok en del tid før såret grodde igjen (har to små på hver side av magen). Kunne ikke bære tunge ting osv... Kanskje du vil trenge en del hjelp fra kjæresten din?

Skrevet

Jeg ville virkelig fortalt det. Løgner har en tendens til å komme for en dag før eller siden, og det at du har løyet kan bli en større trussel for forholdet enn at du tar operasjonen. Om man vet litt om operativeinngrep, så vet man at manikke går med kompresjonsplagg etter en kikkhullsoperasjon.

Anonymous poster hash: 1dfb7...138

Skrevet

Tusen takk for svar! Det hjelper mye å høre deres meninger og erfaringer :) Jeg skal ta tradisjonell fettsuging med kanyle, og jeg skal ha den i midten av januar. Jeg har før fortalt noen venner at jeg ønsket å gjøre det, men de var ganske negative og sa jeg IKKE skulle gjøre det, og jeg er egentlig ganske sikker på at de bare hadde dømt meg og ikke skjønt hvorfor jeg vil gjøre dette, selv om det er vennene mine. I tillegg har de fleste av vennene mine fin kropp og slank mage. Familien min hadde nok flippet! I tillegg når det er snakk om så mye penger.. Men da jeg bestilte operasjonen var jeg singel og tenkte at jeg helt fint kan klare å skjule det for vennene mine, men ble noe annet da jeg fikk kjæreste. For noen måneder siden satt jeg treningen opp et hakk og de fleste vet at jeg trener og prøver å spise bedre, og skal gire mer opp når jeg kan trene etter operasjonen. Så det vil være naturlig for andre som ikke vet om operasjonen, hvis jeg går ned i vekt. Magen og hoftene har altfor mye fett, jeg blir helt kvalm av å se på meg selv. Resten av kroppen min er jeg fornøyd med, er bare at alt har samlet seg i mageområdet. Dere har nok rett i at jeg burde si det til kjæresten min, men det kommer til å kreve alt av meg. Jeg har problemer med å åpne meg generelt, og tar veldig lang tid før jeg blir ordentlig komfortabel med noen. Forteller kun ALT til bestevenninnen min som jeg har hatt i alle år. Dette er et veldig privat og ømfintlig tema for meg. Og tror ingen vet hvor mye jeg sliter med kroppen min, og kan derfor ikke skjønne hvorfor jeg vil gjøre det. I tillegg føler jeg det høres så drastisk ut med fettsugning.

Kirurgen sa jeg kom til å ha mest vondt de første 1-2 dagene, men at jeg kunne bevege meg vanlig rundt i huset og fungere nokså vanlig, men at jeg måtte ta det med ro. Har lest masse og vet det tar mange måneder før man ser det endelige resultatet, så det er jo et langtidsprosjekt. Og siden jeg allerede har hatt sex med kjæresten min så kommer han jo til å se blåmerker/sår og kjenne at området er hardt eller klumpete. Jeg bare tenker at jeg får takle de problemer som kommer, og at til sommeren kan jeg endelig være fornøyd med meg selv. Jeg gleder meg til operasjonen og gjør det kun for min egen del.

Får man noe mot blåmerkene eller tape med etter operasjonen, eller kun resept på smertestillende? Kan eventuelt Hirudoid og silikontape/kelo-cote kjøpes på apoteket?

Skrevet

Yey, start forholdet med løgn.... Smart

Hvis du er tøff nok til å ta operasjon er du tøff nok til å fortelle folk om det. Har du virkelig tenkt å gå rundt å motta skryt for å ha slanket deg når du egentlig ahr operert deg? Tror du ikke du kommer til å bli sur på deg selv etter hvert, hver gang noen nevner hvor flink du har vært?

Think it over. I hvertfall ikke lyg til kjæresten din

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Det hjelper mye å høre deres meninger og erfaringer :) Jeg skal ta tradisjonell fettsuging med kanyle, og jeg skal ha den i midten av januar. Jeg har før fortalt noen venner at jeg ønsket å gjøre det, men de var ganske negative og sa jeg IKKE skulle gjøre det, og jeg er egentlig ganske sikker på at de bare hadde dømt meg og ikke skjønt hvorfor jeg vil gjøre dette, selv om det er vennene mine. I tillegg har de fleste av vennene mine fin kropp og slank mage. Familien min hadde nok flippet! I tillegg når det er snakk om så mye penger.. Men da jeg bestilte operasjonen var jeg singel og tenkte at jeg helt fint kan klare å skjule det for vennene mine, men ble noe annet da jeg fikk kjæreste. For noen måneder siden satt jeg treningen opp et hakk og de fleste vet at jeg trener og prøver å spise bedre, og skal gire mer opp når jeg kan trene etter operasjonen. Så det vil være naturlig for andre som ikke vet om operasjonen, hvis jeg går ned i vekt. Magen og hoftene har altfor mye fett, jeg blir helt kvalm av å se på meg selv. Resten av kroppen min er jeg fornøyd med, er bare at alt har samlet seg i mageområdet. Dere har nok rett i at jeg burde si det til kjæresten min, men det kommer til å kreve alt av meg. Jeg har problemer med å åpne meg generelt, og tar veldig lang tid før jeg blir ordentlig komfortabel med noen. Forteller kun ALT til bestevenninnen min som jeg har hatt i alle år. Dette er et veldig privat og ømfintlig tema for meg. Og tror ingen vet hvor mye jeg sliter med kroppen min, og kan derfor ikke skjønne hvorfor jeg vil gjøre det. I tillegg føler jeg det høres så drastisk ut med fettsugning.

Kirurgen sa jeg kom til å ha mest vondt de første 1-2 dagene, men at jeg kunne bevege meg vanlig rundt i huset og fungere nokså vanlig, men at jeg måtte ta det med ro. Har lest masse og vet det tar mange måneder før man ser det endelige resultatet, så det er jo et langtidsprosjekt. Og siden jeg allerede har hatt sex med kjæresten min så kommer han jo til å se blåmerker/sår og kjenne at området er hardt eller klumpete. Jeg bare tenker at jeg får takle de problemer som kommer, og at til sommeren kan jeg endelig være fornøyd med meg selv. Jeg gleder meg til operasjonen og gjør det kun for min egen del.

Får man noe mot blåmerkene eller tape med etter operasjonen, eller kun resept på smertestillende? Kan eventuelt Hirudoid og silikontape/kelo-cote kjøpes på apoteket?

Jeg fikk bare noen plaster av min lege, fikk ikke kompresjonsplagg engang. I mitt tilfelle (ung, slank og fjernet veldig lite fett) mente han at det ikke var behov for noe spesiell etterbehandling, resultatet ville bli det samme uansett.

Men jeg hadde jo lest masse om etterpleie og fant ut at jeg iallefall skulle pleie sårene godt, for er det en ting som faktisk kan gå galt så er det infeksjon eller at man får stygge arr.

Du får kjøpt alt jeg nevnte på apoteket ja. Anbefaler også å kjøpe noen plaster ekstra (scankvikk bandasje), og eventuelt sårdesinfeksjon. I starten skiftet jeg plaster daglig, når det hadde sluttet å blø og grodd sammen gikk jeg over til mepitac tape. Når jeg følte de var helt grodd etter noen uker gikk jeg over til kelo cote. Arrene ser ut til å gro veldig fint og blir mindre og mindre for hver dag som går, men de er fremdeles godt synlige. Husk at de egentlig aldri går helt bort heller, men de kan bli såpass lite synlige at folk som ikke vet det ikke har kjangs i havet til å legge merke til dem. Det kan ta år det, da.

Angående kjæresten din så skjønner jeg det er vanskelig å si det, men jeg kan garantere deg at du får det mye vanskeligere hvis du ikke sier det. Du kan vente med det, men du kan ikke unngå det.

Anonymous poster hash: e53a2...db6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...