Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom en butikk igår (spesialforretning). Mens jeg gikk der og kikka så kommer det inn ei jente i russedress og begynner å snakke med ho som tydeligvis er innehaveren. Det er først masse prat om "hvordan går det på skolen" og "skal studere til høsten" og bla bla bla - helt tydelig at de kjenner hverandre.

Men så kommer jenta fram med ærendet sitt - hun lurer på om de har sommerjobb til henne. Og akkurat idet innehaveren skal til å svare så begynner mobilen å ringe i lomma på russedressen. Og hva gjør jenta? Stikker ho handa i lomma og slår den av? Nei. Tar ho opp telefonen og avviser samtalen? Nei. Ho tar telefonen opp av lomma og svarer på den!

Akkurat mens sjefen har åpna munnen for å svare på hennes spørsmål om sommerjobb så svarer på ho på mobiltelefonen!!! Det er tydelig en kompis som ringer, de utveksler to-tre setninger før ho sier at det passer litt dårlig akkurat nå og legger på. Og da først er ho klar til å høre svaret på om ho har sjans til å få jobb eller ikke.

Vel, ho fikk ikke jobb. Selv om de kjente hverandre fra før - slikt gjør man bare ikke. Eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det var absolutt en dårlig jobbsøknad.

For det første, hadde det vært en fordel å ta av russedressen før man søker på jobb. Man burde iallefall huske å slå av mobilen... :o

Skrevet

He he - har ørten eksempler på folk som har kommet til meg og spurt etter jobb, og som sikkert ikke har skjønt hvorfor de ikke fikk den.. Mange har faktisk ikke lært seg hvordan man opptrer i en slik situasjon, eller så tenker de ikke over hvor mye det sier om personen hvordan førsteinntrykk de gir.

Skrevet

Men hvor godt kjente de hverandre? Jeg kan svare telefonen min om jeg står og prater med kjente.. Det virker ikke som om det var så høytidelig møte mellom dem heller da. Dessuten sa hun jo til den på telefonen at det passet litt dårlig...

Jeg vet jeg ikke var der, men jeg synes dette ville vært mye verre dersom de tydelig ikke hadde kjent hverandre fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...