AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 Jeg har lyst til å kjøpe nettbrett til kjæresten i julegave, men trenger tips til et ok nettbrett. Selv har jeg ipad (ikke air´en, men den utgaven som kom før den). Personlig syntes jeg kansje at den blir litt stor og tung og sitte med over lenger tid, og som regen velger jeg å bruke macen istede. Kjæresten min har samsungmobil og syntes at hele Applesirkuset er overdrevet og tåpelig (jeg har mac, iphone og ipad og er kjempefornøyd) så å kjøpe ipad blir kansje litt dumt. Jeg har derimot ikke peiling på andre typer nettbrett. Ser samsung har i prisklassen 700-5000kr? Er det andre merker man kan ta en titt på? Jeg vil kjøpe med WIFI men trenger ikke SIMkortholder egentlig. Er det med så er det greit nok, men ikke noe must. Vil gjerne ha et i samme "kvalitet" som ipaden min, da jeg er veldig fornøyd med det. Dersom det koster mindre penger enn en ipad så er det en bonus Noen som har noen gode forslag? Anonymous poster hash: d0829...f01
sofie777 Skrevet 3. desember 2013 #2 Skrevet 3. desember 2013 Det meste koster vel mindre enn tidsvarende i-produkter..... Men jeg vil anbefale å kjøpe et Samsung nettbrett. De er gode alle sammen. Dessuten er det greit siden han har den typen mobil, for de har et eget program der de "snakker" sammen. Jeg har Samsung mobil, nettbrett og laptop og synes det er en god løsning. Det med sim-kort trengs bare om han skal bruke brettet mye utenfor soner med wifi. Skal han bare bruke det litt, kan han bruke hotspot-funksjonen på mobilen og koble på nettet via den. Ang. størrelse så får du finne ut av det selv, men skal han se på film, bør det helst være 10.1. Den har jeg og jeg får med meg det meste der. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #3 Skrevet 3. desember 2013 Det meste koster vel mindre enn tidsvarende i-produkter..... Men jeg vil anbefale å kjøpe et Samsung nettbrett. De er gode alle sammen. Dessuten er det greit siden han har den typen mobil, for de har et eget program der de "snakker" sammen. Jeg har Samsung mobil, nettbrett og laptop og synes det er en god løsning. Det med sim-kort trengs bare om han skal bruke brettet mye utenfor soner med wifi. Skal han bare bruke det litt, kan han bruke hotspot-funksjonen på mobilen og koble på nettet via den. Ang. størrelse så får du finne ut av det selv, men skal han se på film, bør det helst være 10.1. Den har jeg og jeg får med meg det meste der. Tusen takk for svar Hvilket er det du har? Anonymous poster hash: d0829...f01
Wolfmoon Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 (endret) Har han behov for nettbrett og har ønsket seg dette? Jeg har et nettbrett, men det er ikke i bruk. Grunnen? Vanlig surfing gjør jeg på mobilen som alltid er lett tilgjengelig og på nett, skal jeg gjøre noe mer enn det, så foretrekker jeg samsung ultrabooken min eller min stasjonære pc. Jeg har en 10 tommer samsung tab, men jeg synes altså ikke den er verdt pengene fordi de andre dubbedittene mine strengt tatt dekker behovet jeg har Endret 3. desember 2013 av Wolfmoon
Erazor Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 Hvis han har Android nå, så ville jeg ha kjøpt et nettbrett med Android. Jeg har Android og fikk en Ipad, og det er litt kjedelig at systemene ikke er helt kompatible og at jeg må betale på nytt for apper jeg allerede har kjøpt for Android. Om jeg kunne velge, hadde jeg valgt et Android-brett. Sony Xperia Tablet Z har fått ganske gode kritikker, og det er vann- og støvtett (noe som kan være en fordel). Google Nexus 7 har også fått gode anmeldelser. Om du ser etter et brett med penn, er Samsung Galaxy 10.1 et bra valg. Ellers kommer det mye an på hvilke kvaliteter du vil vektlegge. Noen ønsker et stort brett, andre vil ha et mindre. Noen vil ha penn, noen vil ha noe vanntett, noen ønsker et godt kamera. Derfor bør du tenke over hva kjæresten din vil bruke nettbrettet til, og velge ut fra det.
sofie777 Skrevet 3. desember 2013 #6 Skrevet 3. desember 2013 (endret) Tusen takk for svar Hvilket er det du har? Anonymous poster hash: d0829...f01 Jeg har et Samsung Galaxy Tab 2 10.1. Det er en litt eldre type, men kostet meg bare 2000 og fungerer som bare det. Jeg hadde et ASUS Transformer-nettbrett før, men det hadde så mange problemer at jeg bare måtte bytte. Jeg bruker nettbrettet mest i sengen. Sitter og ser på en film/tv-serie, sjekker Pinterest (bedre der enn på laptop) og spiller litt kabal for å roe meg ned til å sove. Jeg har også noen blader jeg abonnerer på (ekstremt mye billigere enn å abonnere på fysiske blader (ja, de har norske blader også på Zinio)) og brettet er i et godt format for slik lesing (og så kan man trykke på linker i bladet og komme rett til nettsiden). Jeg er også enig med den over som sier at du må finne ut hvilket behov din kjære har, ellers kan brettet ligge ubrukt etter to dager. PS. Veldig greit å ha med på ferie i stedet for laptopen. Endret 3. desember 2013 av sofie777
flinkeceline Skrevet 3. desember 2013 #7 Skrevet 3. desember 2013 Samsung note 10 har integrert styluspenn. Fint hvis du skal lage skriblerier
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #8 Skrevet 3. desember 2013 Nå er det Samsung Galaxy Note, 2014 versjonen, som gjelder. Bare les anmeldelsene! Koster 5000 med wifi. Jeg har den og den er fantastisk! Samsung Tab er billigere men har slett ikke fått like gode vurderinger.Anonymous poster hash: 3f564...f78
Lemuren Skrevet 3. desember 2013 #9 Skrevet 3. desember 2013 Jeg har den forrige Samsun Note'n, og er superfornøyd. Prøvd både 10 " nettbrett og 7 " nettbrett, og ville helt klart gått for 10 "! Hvis ikke kan man like godt sitte på mobilen egentlig. Funker til lett bruk, men forhåpentligvs vil han jo bruke den en del! Jeg synes pennen som følger med note'n er uvurderlig, men det er en smakssak. Jeg ville helt klart gått for Samsung når han har det fra før, men kanskje prøvd å få ut litt mer info om dette virkelig er noe han vil ha! Hvis ikke går det jo alltids an å bytte den da Overrasket blr han nok
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #10 Skrevet 4. desember 2013 Tusen takk for alle svar og tips Grunnen til at jeg tenker nettbrett er at dette egentlig er det eneste han ikke har... Han har ALT av filmer, bøker, jaktutstyr, fiskeutstyr osv osv. Han ønsker seg heller ingen verdens ting. Vet at han får mye klær osv av familie, så føler lissom at jeg bør kjøpe noe annet. Han trenger strengt tatt ikke klær heller Han kunne trengt en ny laptop, men for å kjøpe noe tilsvarende det han har så blir det for dyrt... Om noen har noen gode alternative tips, så ja takk Anonymous poster hash: d0829...f01
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #11 Skrevet 4. desember 2013 Da ville jeg investert i en tur for dere begge. Anonymous poster hash: 4f039...d6e
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #12 Skrevet 4. desember 2013 Det var den opprinnelige planen min, hadde det ikke vært for at han ikke liker å dra på tur :/ Han liker ikke type "sydenland" og syntes ikke det er noe gøy å ta fri fra jobb osv for å reise bort. Når jeg har nevnt slikt tidligere så har det lissom ikke vært noe stemning for det... Så er redd det vil bli en gave JEG setter pris på men som han syntes er tull.... Anonymous poster hash: d0829...f01
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #13 Skrevet 4. desember 2013 Trenger jo ikke være sydentur da. Kan like godt være at du leier/låner en hytte en eller annen plass dere liker dere. F.eks fjellet om han liker og stå på ski. Eller en opplevelse, som en konsert eller et show av noe slag. Anonymous poster hash: 4f039...d6e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #14 Skrevet 5. desember 2013 Hvis han er litt anti-Apple kan du vurdere Samsung, som mange har foreslått, eller også Surface. Jeg har en Surface og er veldig fornøyd med den. Men det høres jo ikke ut som om han egentlig ønsker seg et nettbrett, og da tror jeg det lett blir penger ut av vinduet. Hvis han har alt og ikke ønsker seg noe, er det ikke like greit å bli enige om å kjøpe mindre julegaver til hverandre i år? Litt synd å bruke penger på noe som kanskje ikke blir brukt. Støtter ideen om konsert, eller kanskje en tur på restaurant. Det MÅ ikke være så dyrt og flott alltid Anonymous poster hash: 8a690...541 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #15 Skrevet 5. desember 2013 Jeg er veldig fornøyd med mitt Galaxy note 10. Alternativet er å bestille noen konsertbilletter. Anonymous poster hash: 16328...b10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå