AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 Hei. Tenker å flytte til Gjøvik for å studere, men kjenner ikke byen. Noen som vil dele erfaringer? Vi har ett barn og ei katt, dvs. vi har ingen behov for å bo midt i sentrum eller vegg i vegg med skolen, men heller ikke helt ute på landet. Noen familievennlige steder i Gjøvik? Anonymous poster hash: 5cf7f...6b8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #2 Skrevet 3. desember 2013 Hele Gjøvik er vel ganske familievennlig. Det er sikkert en fordel at du er student, for da kan du bli kjent med andre studenter. Ellers er det vanskelig å bli kjent med folk der, det blir som regel andre innflyttere. Gjøvikensere flest gidder ikke bli kjent med andre utenfra, men er ellers hyggelige og blide. Ellers en ganske rolig (kjedelig) by. Men som student med barn er det kanskje ikke fart og spenning du er mest ute etter. Anonymous poster hash: 47c4a...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #3 Skrevet 3. desember 2013 Skal sies vi flytter fra hovedstaden. Vil bo i nærheten av naturen, vil gjerne ha muligheten til å gå en tur i fjellet, i skogen eller ved sjøen, noe som ikke er så lett tilgjengelig her nede. En rolig og familievennlig by er akkurat det vi ønsker oss. Anonymous poster hash: 5cf7f...6b8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 Jeg studerer i Gjøvik og bor i sentrum. Veldig greit når jeg ikke har bil å kunne spasere overalt jeg skal. Kan advare med at skolen sliter litt med parkeringsplasser for alle studentene, så det er ikke noen dum idé å bo nær skolen. Butikker pleiere å være i nærheten av campusbyene også. Studentbarnehagen ligger rett ved skolen. Det fins noen studenthybler for familier, men tror ikke dyrehold er lov. Anonymous poster hash: 1c326...943
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 Hva har du tenkt å studere, forresten? Anonymous poster hash: 1c326...943
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #6 Skrevet 3. desember 2013 Ja, okei. Det er jo greit å vite. Men det går vel busser i Gjøvik? Nei, tror ikke det er lov med dyr i noen studenthjem så blir nok det private marked på oss. Jeg er fremdeles litt usikker på valget mitt, men min samboer skal studere noe innen it/data der. Anonymous poster hash: 5cf7f...6b8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #7 Skrevet 3. desember 2013 Ja, okei. Det er jo greit å vite. Men det går vel busser i Gjøvik? Nei, tror ikke det er lov med dyr i noen studenthjem så blir nok det private marked på oss. Jeg er fremdeles litt usikker på valget mitt, men min samboer skal studere noe innen it/data der. Anonymous poster hash: 5cf7f...6b8 Ja, det går bybusser. Stort sett hver halvtime. Anonymous poster hash: 47c4a...b0a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #8 Skrevet 3. desember 2013 Gjøvik er lite og veldig lite actionfylt, ganske bygdeaktig. Men - utrolig behagelig og nydelig plassert med tanke på natur. Anonymous poster hash: 75408...79e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #9 Skrevet 3. desember 2013 Gjøvik er lite og veldig lite actionfylt, ganske bygdeaktig. Men - utrolig behagelig og nydelig plassert med tanke på natur. Anonymous poster hash: 75408...79e Jeg er enig. Jeg har selv bodd der når jeg studerte. Koselig by, men kjedelig i lengden. Anonymous poster hash: 51301...461
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå