Gå til innhold

Skal ikke ha seremoni for en person som er død..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet om det er vanlig å ikke ha noen som helst seremoni i forbindelse med at en person er død? En person jeg er glad i og i familie med, har dessverre gått bort. Den avdøde ønsket å bli kremert og lagt på en minnelund uten gravstein. Det er jo helt greit. Men det som føles vondt, er at den nærmeste familien har bestemt at det ikke skal være noen seremoni for personen i det hele tatt. Så personen går rett til kremasjon. Jeg må jo respektere avgjørelsen selvfølgelig, men jeg synes bare det er så trist at vi ikke får tatt ordentlig farvel (spesielt siden det ikke blir noen kjent grav å gå til etterpå heller) :(

Er det helt vanlig at folk blir kremert eller begravet uten noen seremoni først, eller er det bare meg som synes det var oppsiktsvekkende?

Anonymous poster hash: a398a...d6d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn ville jeg hatt det også.

Skrevet

Sånn ville jeg hatt det også.

Takk for svar :) Ja, det er sikkert noen som vil ha det sånn. Men jeg har ikke hørt noe om at det var avdødes eget ønske i dette tilfellet, så jeg sitter med en litt vond følelse..

Anonymous poster hash: a398a...d6d

Skrevet

Det skjer men ikke så ofte. Jeg kan godt forstå at noen synes det virker trist men jeg synes du skal respektere familien.

Det er gjerne et sted man kan tenne lys på en anonym urnelund, du kan heller gjøre det når urnen er satt ned.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...