Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er da i gang med å prøve å øke familien vår, men trodde ikke det skulle være så vanskelig. Vi har prøvd siden august, det er sikkert ikke lenge, men man vil jo at det skal skje fort :P

Jeg nærmer jo meg 30, og har alltid sagt at jeg ville ha værtfall en før den tid. Den biologiskeklokken tikker!

Vi har prøvd i de riktige periodene, tar kosttilskudd og pute under rumpen. men jeg m卿rlig innrømme at jeg fremdeles snuser, og jobber med å slutte. Har snusen noe med dette? Kan den ødelegge sjansen for å bli gravid?

Og har dere der ute noen gode tips til oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd like lenge. Det er helt normalt at det tar noen mnd. Alt innenfor et års tid er regnet innenfor normalen. Så man må dessverre bare smøre seg med tålmodighet. Jeg ville sluttet å snuse med en gang, aller mest for ikke så skade barnet når du blir gravid.

• Liker 2
Skrevet

Klart nikotin kan ødelegge sjansene for å bli gravid. Blant annet ved å forstyrre blodtilstrømningen til livmor slik at egget ikke vil feste seg. Og før noen sier at "men jeg ble gravid og røykte 50 om dagen", så selvsagt, mange blir gravid med nikotin, men det kan altså redusere sjansene.

• Liker 5
Skrevet

Tips:

Drit i pute under rompa etc etc, ha sex annenhver dag. Sædcellene som ikke klarer å komme seg oppover på egenhånd var aldri liv laga uansett.

Anonymous poster hash: 8f78c...a31
  • Liker 3
Skrevet

Ville slutte med å snuse :)

Skrevet

Pute under rompa, kosttilskudd og slikt har inne effekt og er bare bortkasta (folat bør du selvfølgelig ta, men det er pga helsa til fosteret når du først blir gravid). Nikotin derimot, har en ganske godt dokumentert negativ effekt på fruktbarheten. Røyking er vel mye verre enn snusing, men likevel: du øker trolig sjansene deres om du slutter.

Anonymous poster hash: c36b6...a83

• Liker 1
Skrevet

Pute under rompa, kosttilskudd og slikt har inne effekt og er bare bortkasta (folat bør du selvfølgelig ta, men det er pga helsa til fosteret når du først blir gravid). Nikotin derimot, har en ganske godt dokumentert negativ effekt på fruktbarheten. Røyking er vel mye verre enn snusing, men likevel: du øker trolig sjansene deres om du slutter.

Anonymous poster hash: c36b6...a83

Jeg var på et kurs her for en stund siden, og de viste der til en research som sa at selv om eggene er lagret hos kvinnen siden før fødsel så kan visst eksterne faktorer påvirke likevel. Altså annet enn man hadde trodd før, og at folk er hjernedøde som sier "jeg slutter NÅR jeg blir gravid", ja ok ? Hva hvis du allerede har påført dårligere kvalitet på egga da..

Anonymous poster hash: 8f78c...a31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...