Gå til innhold

Er morgengaven i "boks"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle mai og junibruder..Nå nærmer det seg for alle sammen, og mye er på plass, men er morgengaven i orden? Hva skal du overraske din kjære med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morgengaven er noenlunde i boks..Han får penger som er øremerket ny rifle! Jeg skulle gjerne kjøpt den til han, men det er ikke så lett for meg å vite akkurat hvilken han vil ha! Derfor får han heller penger..Og jeg vet at han blir sååå glad :hoppe:

Skrevet

Vi har bestemt oss for å IKKE gi hverandre morgengave. Rett og slett fordi vi ikke har penger! Bryllupet ble utrolig kostbart!

Skrevet

Min kjære er en lidenskapelig fluefisker, og hans største ønske er at jeg vil være med han å fiske. Så i morgengave har jeg ordnet så han får fri på jobb, og leid en koselig hytte i Hemsedal (hvor han er veldig glad i å fiske), og så skal JEG være med å fiske!! Jeg vet han kommer til å bli overlykkelig :hoppe: (og vi som hadde bestemt at vi skulle droppe morgengave, men når jeg kom på denne ideen så kunne jeg bare ikke la være...)

Skrevet
Vi har bestemt oss for å IKKE gi hverandre morgengave. Rett og slett fordi vi ikke har penger! Bryllupet ble utrolig kostbart!

Samme her... eller; vi skal gi hverandre en "liten" ting... som ikke koster så mye, (jeg gir han nytt dørskilt, i og med at jeg bytter til hans etternavn...) også skal vi heller "trå til" på vår første bryllupsdag!!! Da sprer vi kostnadene litt... og også overraskelsene... Det blir mye på selve bryllupsdagene uansett, så å få en fin gave om et år, blir nok vel så spennende!!

blyg :)

Skrevet

Min helt får et pyntesverd, en modell av Glamdring som Gandalf i Lord of The Rings bærer(favorittpersonen hans). Vi har ikke planlagt så mye for huset vi en gang skal ha, men sverdvegg er en av tingene vi vet vi vil ha :-)

Skrevet

Min kjære ønsker seg ingenting.... Så han får en opplevelse jeg VET han kommer til å elske.

Skal kjøpe fotballtur til han, sammen med gutta. Skal betale deler av billetten for hans forlover og vår toastmaster også (de er like fotballgærne alle sammen). Skal opplyse om gaven i min tale, og tror alle tre blir like overrasket. De andre gutta i gjengen skal også få tilbud om å få være med, men de må selvsagt betale selv.

Alt er ikke helt boks enda... Sliter litt med hvordan jeg skal få undersøkt om alle er ledig samme helg - uten å spolere overraskelsen.

Tror det blir til at en kamerat ber inn til guttas julebord, og gir beskjed om at alle MÅ svare om de kan komme innen en viss dato. Deretter bestiller jeg turen. Gleder meg sånn til å se ansiktene deres :-)

Skrevet

Kjæresten min har lenge ønsket seg gitar, men ikke tatt seg råd til å kjøpe det. Tror ikke han har den ringeste anelse om at det er det han skal får av meg i morgengave. :wink:

Skrevet

Vi skal heller ikke gi hverandre morgengave, fordi jeg syns det er tullete å skulle gi han gave for at han var så heldig å fikk gifte seg med meg.

Skrevet
Vi skal heller ikke gi hverandre morgengave' date=' fordi jeg syns det er tullete å skulle gi han gave for at han var så heldig å fikk gifte seg med meg.[/quote']

Jeg gir han gave, fordi jeg var så heldig å få han :wink:

Kan godt forstå at folk velger å la være. Et bryllup koster MYE PENGER. Vi har egentlig ikke diskutert saken, men har skjønt at det blir morgengave. Hadde jeg ikke hatt råd, hadde jeg nok latt være. Nå er det jo slik at det opprinnelig var mennene som gav morgengave. Dette syntes ikke jeg noe særlig om. Når han gir, gir selvsagt jeg også :-)

Nå har vi jo felles økonomi da, så egentlig betaler vi våre egne gaver :ler:

Om vi ikke hadde hatt råd til gave, hadde jeg nok funnet på noe annet istedet for gave. En liten bok m/ søte kjærlighetsdikt eller noe slikt. Syntes morgengave-tradisjonen er litt koselig vi.....

Skrevet

Har kjøpt en liten ting til han..Skulla ha vært julegave men den kom for sent i posten..Så da passer det som morgen gave..Men vi er blitt enige å kjøpe noe til hverandre i usa..

Skrevet

Jeg har sett på den cool skin barbermaskina, den som går på reklamen, vet dere.. :-) , for sambo er så plaget med sår hud etter barbering, han tåler ikke høvel, men tilbake til poenget, greit nok at den sikkert er god, men bare maskina koster 1599.- på expert, var ikke det dyrt? men han har bursdag midnatt på bryllupssdagen, så jeg hadde tenkt en gave til rundt 1000.-

Jaja, blir vel til at jeg kjøper den! :oops: :ler:

Skrevet

Jeg har kjøpt ett armbåndsur til penbruk også vurderer jeg å gi ham litt sangtimer, men vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg for å finne ut av slikt???? :klø:

Skrevet

Jeg ANER rett og slett ikke hva jeg gi ham. Så jeg blir veldig glad for at dere andre skriver inn ( for da kan jeg "stjele" noen tips her og der :wink: )

Skrevet

Ja på torsdag er den i boks.

Da skal jeg til fotograf og ta bilde av med i brudeundertøyet og kanskje med litt mere naken hud om jeg tørr :oops:

Han blir nok overrasket, men jeg er ganske sikker på at han vil like det :wink:

Skrevet

Så du kjøper han med andre ord...? :sjarmor:

Du skjønner at jeg tuller...? :tunge1::wink:

Skrevet

Siden vi skal ha en ganske dyr bryllupsreise dropper vi morgengavene. Det blir heller gaven til hverandre.

Skrevet

Nei, dette tar jeg meg skikkelig nær av. Tenk å henge meg ut på denne måten.. Vet ikke riktig HVA du har imot meg, men noe må det jo være!!

:ler::hoho::ler::hoho:

Skjønner jo at du tuller Tex! Smaken er som baken, delt i to.

Veldig kjekt syntes jeg. Eller så hadde vi vel alle endt opp med samme kjole, samme kirke, samme selskapslokaler, samme morgengave/eller ikke, samme ringer, samme ditt og samme datt.

Skrevet

Jeg har tenkt aa gi ham to ting: et brevpapir sett med begges navn og adresse (det blir jo litt til meg ogsaa...) og en fin ullgenser fra Dale of Norway (laang historie). Jeg haaper han gir meg et lite kors til aa ha rundt halsen med krystaller (har hintet litt :oops: )

Skrevet

Jeg hadde en ide om hva jeg skulle kjøpe, men nå på helgen vandret han hen og kjøpte seg akkurat det jeg hadde tenkt å gi ham, så nå aner jeg ikke...

Vet jeg får en ring av ham som spesiallages til meg (han vet jeg er sær på slikt, så jeg har bestemt hvordan den skal se ut selv...), og må derfor finne på noe litt fint til ham også....

(Han påstår at jeg er så sabla kreativ når det gjelder presanger, så føler virkelig at jeg har presset på meg her....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...