Gå til innhold

Utlendinger stirrer på meg hele tiden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er utrolig ubehagelig.

Bor i en by hvor vi har en del innvandrere. Og jeg er virkelig ikke rasist, og har ingenting i mot det.

Men utlendingene som er fra Midtøsten stirrer på meg hver gang de ser meg. Og det er utrolig ubehagelig.

Da jeg gikk på vgs, som jeg fullførte i år, så var det jo mange av de der, og samme hvor vi gikk, hvis det var noen av disse der, så stirret de. Og mange av de som jeg gikk med kommenterte det. Og det var ofte.

Vil ikke kalle meg selv innbilsk da andre har merket det, norske gutter, eller innvandrere fra andre steder stirrer aldri.

Nå har jeg jo ikke vært på skole en stund, og føler jeg ikke har vært ute på lenger heller, så jeg og kjæresten gikk ut og spiste i dag. Da så jeg noen utlendinger der, og de stirret også! Hver gang jeg så, så jeg at de kikket på meg.

Aner ikke hvem disse er en gang. Kan ingen navn, kjenner de igjen fra gangene på skolen bare.

Goldt på med en fra Iran for to og et halvt år siden, og vet at han har gjort seg forhatt etter det, og mistenker at alle disse kanskje er venner av han. Det er ihvertfall veldig ekkelt...

Var vel egentlig ikke noe poeng med dette. Kanskje noen kjenner seg igjen i dette? Er det slik at de stirrer på alle? Synes det er ganske flaut og ubehagelig. Føler alle de har stemplet meg som pakkishore eller noe. Noe jeg kan gjøre?

Måtte bare få det ut...

Anonymous poster hash: db67d...e33
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske mange skrivefeil her, haha. Håper dere forstår forde.....

Skrevet

Annen kultur, annet kvinnesyn. Tror mange andre kulturer har en lang vei å gå for å bli like ren og folkelig som den norske. I de fleste muslimske kulturer må kvinner til og med gå med burka og lignende dekke for å ikke bli glodd på.

Anonymous poster hash: 38344...4a5
  • Liker 3
Skrevet

Annen kultur, annet kvinnesyn. Tror mange andre kulturer har en lang vei å gå for å bli like ren og folkelig som den norske. I de fleste muslimske kulturer må kvinner til og med gå med burka og lignende dekke for å ikke bli glodd på. Anonymous poster hash: 38344...4a5

De glor uansett. Ser man kun kvinner i burka, så blir fantasien brukt ganske mye. De blir like begjært for det, så sånn sett så har ikke burka noen mening.

Anonymous poster hash: b48b9...fa9

• Liker 2
Skrevet

De glor uansett. Ser man kun kvinner i burka, så blir fantasien brukt ganske mye. De blir like begjært for det, så sånn sett så har ikke burka noen mening.

Anonymous poster hash: b48b9...fa9

Da er det kulturen de kommer fra som gjør det. Kvinnesynet er nok ikke helt inkluderende og bra.

Skrevet

Dette må du bare venne deg til.....det er slik det er blitt i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Annen kultur, annet kvinnesyn. Tror mange andre kulturer har en lang vei å gå for å bli like ren og folkelig som den norske. I de fleste muslimske kulturer må kvinner til og med gå med burka og lignende dekke for å ikke bli glodd på.

Feil.

TS: Dropp "Jeg er ikke rasist, men..."

Anonymous poster hash: 3a533...29f

• Liker 4
Skrevet

Er det virkelig så plagsomt? Har menn som glor her jeg bor jeg også. Jeg gir f...de er her og jeg går i minishorts på sommern samme. f...

Jeg hilser og oppfører meg normalt. De kan snakke så mye de vil bak ryggen på meg, men sånn er jeg. Har spurt han om fyr også, i shorts og singlet. Han glor, og når han gjør det hever jeg øyenbrynet og dreper han med blikket. Vi er på hilsern og tåler trynet på hverandre.

Anonymous poster hash: e7682...08a
  • Liker 1
Skrevet

Innvandrermenn glor, bare ignorer det og hold god avstand om mulig.

• Liker 2
Skrevet

Har også opplevd en god del stirrende utlendinger. Syns det er svært ubehagelig, spesielt hvis jeg går alene! :(

Anonymous poster hash: 5bfbf...a83
  • Liker 2
Skrevet

Jeg blir også nedstirret av utlendinger. Spesielt iranere og de er.. med lange øyevipper vettu. Har opplevd flere ganger at de ser på deg fra topp til tå, som om de sjekker ut om jeg har no våpen eller et eller annet på meg. Noen ganger har jeg også opplevd at de åpenlyst snakker om meg å etter å ha sett på meg. Så snur alle og glaner. Wæææk!!

Men èn gang opplevde jeg at en gjeng NORSKE gutter la an på meg. Jeg gikk gjennom bussterminalen i Oslo en sen kveld for to-tre år siden og måtte gå gjennom de. De sto og okkuperte hele gangen, så jeg syns det var veldig ubehagelig, men måtte jo komme meg giennom for å komme meg til togstasjonen. Men så gikk de imot meg og stoppa meg. Sa noe med "Du var nå en fin en" osv og jeg bare smilte og gikk videre, men de fulgte etter. Jeg ble såå redd. Var ingen andre der heller. "Vi syns bare du er søt! Vi er ikke farlige!" ropte de mens jeg gikk. Wtf -.-

Anonymous poster hash: 02390...39b
Skrevet

Feil.

TS: Dropp "Jeg er ikke rasist, men..."

Anonymous poster hash: 3a533...29f

Hvorfor? Ville bare få frem at jeg ikke har noe i mot utlendinger generelt sett, og at det ikke er et hat mot dem som fikk meg til å tenke at de stirret på meg som eklinger.

Er det virkelig så plagsomt? Har menn som glor her jeg bor jeg også. Jeg gir f...de er her og jeg går i minishorts på sommern samme. f...

Jeg hilser og oppfører meg normalt. De kan snakke så mye de vil bak ryggen på meg, men sånn er jeg. Har spurt han om fyr også, i shorts og singlet. Han glor, og når han gjør det hever jeg øyenbrynet og dreper han med blikket. Vi er på hilsern og tåler trynet på hverandre.

Anonymous poster hash: e7682...08a

Ja, jeg synes det er plagsomt. Husker en dag da jeg var på skolen, og jeg gikk opp en trapp, og "taket" som var over trappen, var gulvet for andre etg, og der stod en gjeng utlendinger å stirret på meg, veldig rar vinkel å se fra altså, og de fulgte meg med blikket helt til jeg var ute fra andre siden av rommet. Om det hadde skjedde en gang i blant, eller om jeg hadde på meg noe som viste mye hud, så er det greit.

Men når jeg går fult tildekket med jakke osv, så er det ekkelt, og ikke et rop for oppmerksomhet.

Og når jeg går med kjæresten også. Tror ikke han så det da han satt med ryggen til, men han kan jo også kanskje tenke at det er ubehagelig. Ville bare ha det koselig mens vi spiste ute, i stedet var de der og fikk det hele til å føles veldig rart. Heldigvis gikk de etterhvert, før vi gikk.

ts

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg pleier aldri å stirre på norske jenter.

Skrevet

Jeg pleier aldri å stirre på norske jenter.

Takk for informasjonen, den trengte vi.

Gjest Elseby13
Skrevet (endret)

Siden ts mener at utlendinger alltid stirrer på henne, må jeg jo presisere at JEG i allefall aldri stirrer på henne.

Endret av Elseby13
Skrevet

Siden ts mener at utlendinger alltid stirrer på henne, må jeg jo presisere at JEG i allefall aldri stirrer på henne.

Skrev utlendinger fra Midtøsten i åpningsinnleget, ser at jeg burde presisert det til at jeg også mente mannlige utlendinger fra Midtøsten, for de som ikke tar ting like fort :)

Bare jeg som ikke har merka noe sånt? :klo:

Jeg vet ikke... de fleste venninnene har heller ikke merket at de stirrer på dem, så derfor jeg syntes det var så rart at jeg ville skrive det her. Opplevde det aldri før for 2,5 år siden da jeg datet en derfra, derfor jeg er stygt redd for at det kanskje er pga. han....

ts

Skrevet

Bare jeg som ikke har merka noe sånt? :klo:

Ja......bor du i en liten bygd uten innvanding??

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Ja......bor du i en liten bygd uten innvanding??

Nei, bor i en relativt stor by og kjenner mange innvandrere. Men ingen som har glodd på meg. Ikke noe mer enn det nordmenn og andre gjør ihvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...