Gå til innhold

Er det noe galt med katten min?

missfidget

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan rart så det ut?

Katter kan få stær.. Men jeg vet ikke hvor vanlig dette er i så ung alder.

Hvis du er usikker, tar du deg en tur til vetrinæren. Heller en gang for mye enn en gang for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett for meg å forklare i norsk...I engelsk jeg hadde sagt at øyene hennes så "cloudy" ut. Men dere har ikke dette utrykke i norsk...

Du må nesten står på det riktige vinkepunkt for å ser det. Du vet den grønne delen midt på øyene? Om du står ved siden av og ser inne det, så ser det litt "mørk" ut eller i alle fall ikke det samme som det ser ut i den andre øye. Merker at hun holder avstand i fra meg i dag, noe som hun ikke gjør. Tror jeg bare ringer lege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg time senere i dagen. Få håpe det går bra...Takk for svaret jordbær! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers kan du si "uklart" om et øye som ikke ser gjennomsiktig ut, det blir samme betydning som "cloudy" i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nå har jeg vært hos dyrlegen. Han mente at hun har en infeksjon under øye som har nok vært en stund. Det var til og med pus der så lille Zoe fikk øyedropper-har nettopp gitt henne dem. Noe tips om hvordan å gi øyedropper, det var ikke lett!!

Ellers fikk hun vaksinajoner, og det var bra. Spurte etter sterilisering av hunnkatt og der kostet det 1500 kr. Har ikke bestemt meg ennå men det er godt å få vite det.

Glad at min lille er på vei til god bedring nå.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du fikk sjekket det opp. Infeksjoner er aldri bra å gå lenge med. Håper hun blir fort frisk igjen!

Ang. sterilisering/kastrering. Jeg vil på det sterkeste anbefale sterilisering fremfor kattunger(hvis det ikke er en rasekatt) og p-piller. P-piller gir veldig mange katter jurkreft, og det er utrolig sjeldent at det vil lønne seg å operere på dette, da dette er noe av det vondeste du kan utsette et dyr for.

Hvis du følger litt med, har de ofte kampanjer på sterilisering. Jeg steriliserte og øremerket katten min for 950kr! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...