AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Hva er din erfaring? Jeg har alltid likt gutter som har interesse for bil og motor, som tilbringer eeevigheter i garasjen og sjelden har tid til å sitte stille. Som alldeles ikke kan være romantisk, lage mat og den slags. Dette er vel fordi jeg er veldig sånn selv. Nå har jeg blitt kjent med en flott fyr. Han er kokk! Han har ikke lappen, og jeg tror han intresserer seg minimalt for slikt. Han liker bedre å lage en heidundranes middag med venner, spille spill og dra ut på byen en tur bare for å snakke med kjentfolk. Sist jeg var der, dro han meg med ut med jobben. Kjøpte middag til meg, og dro meg med overalt, introduserte meg for kjente, og holdt meg i handa mens vi tusla hjem og snakka om alt og ingenting. Så jeg er veldig usikker. Han virker veldig intressert, og jeg syns han også er veldi intressant. Men vil jeg angre i det sekundet jeg ser en sexy mann i skitten uniform som står å skrur bil? Anonymous poster hash: 2e89f...22b
Trapp Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Motsetninger tiltrekker hverandre først, men like barn leker best i lengden. 11
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Motsetninger tiltrekker hverandre først, men like barn leker best i lengden. Dette.Anonymous poster hash: 8e4c0...ab2 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=770668 Anonymous poster hash: 37eb3...4ab
flinkeceline Skrevet 3. desember 2013 #6 Skrevet 3. desember 2013 Så det er håp for meg :D. Absolutt. Selv unike folk finner sin plass i puslespillet. For det er alt det er, nemlig kompabilitet. Selv er jeg tiltrukket av sterke, selvstendige personligheter. Liker ikke svake etterdiltere for da mister jeg fort interessen. Men du virker jo ganske sterk egentlig. Har ikke noe puss' inntrykk av deg av dette, bare så det er sagt.
OppNedPåAlt Skrevet 3. desember 2013 #7 Skrevet 3. desember 2013 Det Trapp sa. Kjempespennende med noen som er helt ulike, gjør ting annerledes, og som kan ta deg med på nye ting og opplevelser. Sånne man kan ha heftige diskusjoner med fordi de har andre meninger. Men i lengden setter man pris på noen man faktisk kan leve med, som har like interesser, verdier og tanker. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #8 Skrevet 3. desember 2013 Tror også motsetninger tiltrekkes først men like barn leker best fungerer i lengden. Av egen erfaring vil jeg nok satse på menn som er lik meg og ikke motsatt. Ønsker jo et langvarig forhold og da tror jeg det er enklest å finne en lik meg. Anonymous poster hash: 9bc41...7a7
Brian O'Conner Skrevet 3. desember 2013 #9 Skrevet 3. desember 2013 Absolutt. Selv unike folk finner sin plass i puslespillet. For det er alt det er, nemlig kompabilitet. Selv er jeg tiltrukket av sterke, selvstendige personligheter. Liker ikke svake etterdiltere for da mister jeg fort interessen. Men du virker jo ganske sterk egentlig. Har ikke noe puss' inntrykk av deg av dette, bare så det er sagt. Setter pris på hva du sa, og det stemmer st jeg har en sterk personlighet. Derfor er jeg ute etter ei som har samme personligheten. Hverdagen blir så gøy
Marie90 Skrevet 3. desember 2013 #10 Skrevet 3. desember 2013 Det er to forskjellige begreper. Like barn leker best gir mening på den måten at barn fra samme gate, bakgrunn osv. kommer best overens. Den engelske ekvivalenten "birds of a feather.." gir mer mening. Det refererer til bakgrunn, verdier, opphav - hvor du kommer fra, hva familien står for osv. "Motsetning tiltrekker" refererer til personlighetstype. Feminin vs. maskulin, aktiv vs. passiv, introvert vs. ekstrovert. Så for meg er den ideelle partner en mann som har liknende bakgrunn til min - ang. politisk, moralsk og religiøst syn på livet, sosial-økonomisk bakgrunn osv. men en motsatt personlighetstype. Polariteten mellom personlighetstyper er nødvendig for seksuell kjemi. 2
Gjest .-L-. Skrevet 3. desember 2013 #11 Skrevet 3. desember 2013 Like barn leker best, helt klart. Den eneste motsetningen jeg ønsker er at damen er feminin.
flinkeceline Skrevet 3. desember 2013 #12 Skrevet 3. desember 2013 Setter pris på hva du sa, og det stemmer st jeg har en sterk personlighet. Derfor er jeg ute etter ei som har samme personligheten. Hverdagen blir så gøy Oke tror det var litt sent når jeg posta det.. ellers gøy, ja. Det er to forskjellige begreper. Like barn leker best gir mening på den måten at barn fra samme gate, bakgrunn osv. kommer best overens. Den engelske ekvivalenten "birds of a feather.." gir mer mening. Det refererer til bakgrunn, verdier, opphav - hvor du kommer fra, hva familien står for osv. "Motsetning tiltrekker" refererer til personlighetstype. Feminin vs. maskulin, aktiv vs. passiv, introvert vs. ekstrovert. Så for meg er den ideelle partner en mann som har liknende bakgrunn til min - ang. politisk, moralsk og religiøst syn på livet, sosial-økonomisk bakgrunn osv. men en motsatt personlighetstype. Polariteten mellom personlighetstyper er nødvendig for seksuell kjemi. Vel resonert. Alt fra hårtype til stelte negler til heady kjemi er meget viktige begreper. Like barn leker best, helt klart. Den eneste motsetningen jeg ønsker er at damen er feminin. Heh,da har du brått mye å velge av. :-)
Gjest Evans Skrevet 3. desember 2013 #13 Skrevet 3. desember 2013 Enig med Tapp her. Like barn leker best, men så klart spennende med motsetninger I dette programmet på NRK "skal vi gifte oss" (eller noe slikt) mener den ene psykologen at noe av det viktigste er at man har lik personlighet/væremåte. Er den ene veldig introvert og den andre veldig ekstrovert kan det bli tullball.
Gjest .-L-. Skrevet 3. desember 2013 #14 Skrevet 3. desember 2013 Heh,da har du brått mye å velge av. :-) Var det ironisk? Liker jo at hun er lik meg
flinkeceline Skrevet 3. desember 2013 #15 Skrevet 3. desember 2013 Enig med Tapp her. Like barn leker best, men så klart spennende med motsetninger I dette programmet på NRK "skal vi gifte oss" (eller noe slikt) mener den ene psykologen at noe av det viktigste er at man har lik personlighet/væremåte. Er den ene veldig introvert og den andre veldig ekstrovert kan det bli tullball. Mener å ha lest noe av det samme. Kan det være at vi så på samme program? Uansett synes jeg det er nydelig med ei jente som har glimt i øyet. Det være seg Ekstro, intro, eller ultrovert. :-)
Gjest .-L-. Skrevet 3. desember 2013 #16 Skrevet 3. desember 2013 Så for meg er den ideelle partner en mann som har liknende bakgrunn til min - ang. politisk, moralsk og religiøst syn på livet, sosial-økonomisk bakgrunn osv. men en motsatt personlighetstype. Polariteten mellom personlighetstyper er nødvendig for seksuell kjemi. Menner du det gjelder for introvert og ekstrovert, sjenert og utadvent også? Jeg er enig i dette med at feminin og maskulin polaritet er viktig for seksuell kjemi, men jeg ser ikke helt hvorfor det må være motsetninger når det kommer til de andre personlighetstypene.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #17 Skrevet 4. desember 2013 Ts her :-) Takk for mange flotte svar! Og i bunn og grunn er jeg nok helt enig med dere. Drømmemannen er nok han jeg kan ringe når jeg sitter fast i grøfta. Som kommer hjem og roper "ha dukje kokæ meddag kjærring" mens han ler og tuller. :-) Anonymous poster hash: 21fd3...2c0
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #18 Skrevet 4. desember 2013 Så det er håp for meg :D. Med tanke på brukernavnet ditt er det mye håp!! Hihi Rip forresten ❤️ Ts. Anonymous poster hash: 21fd3...2c0
flinkeceline Skrevet 4. desember 2013 #19 Skrevet 4. desember 2013 Menner du det gjelder for introvert og ekstrovert, sjenert og utadvent også? Jeg er enig i dette med at feminin og maskulin polaritet er viktig for seksuell kjemi, men jeg ser ikke helt hvorfor det må være motsetninger når det kommer til de andre personlighetstypene. Tror det har litt å gjøre med denne trangen til å utrykke seg så korrekt og akkurat som overhodet mulig. På den annen side følger det livets regler som alle andre personligheter, og enkelte ganger har du bare denne komboen som fungerer bra og tiltrekker hverandre naturlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå