Gå til innhold

Føler meg som en "vaktmester" i forholdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært samboer i svært mange år og har et barn med denne dama. De siste årene har jeg mer og mer innsett at jeg bare en slags vaktmester for samboeren.

For meg virker det som hun er sammen med meg fordi.

- Hun syns jeg er en ryddig fyr med god jobb og som hjelper henne ha drømmehjemmet hennes. (seriøst, de fleste av rommene kunne vært på en interiørblogg)

- Jeg er snill (dvs tøffel) og gjør det hun ber meg om selv om jeg hater det. (f.eks bruke lørdags formiddag til å være handleposebærer for hennes nips, pusse opp et rom som nettopp var pusset opp osv.)

Vi har ikke hatt sex på over 2 år, fordi jeg er møkka lei av at hun ikke viser noe interesse for å vise at hun liker meg og ikke de tingene jeg hjelper henne med. Eneste gang hun viser litt glede overformeg er når hun f.eks studerer hjemmet og utbryter "Se så heldige vi er og så kan hun gi meg et kyss på kinnet".

Hun sitter som regel på facebook og blogger og planlegger neste oppussing på kveldene. Da sitter hun i treningsbukse og stygg t-skorte som regel.

Jeg vet jeg ikke er noen modell,men jeg prøver nu å trene flere ganger i uken for å se bra ut og kler meg pent.

Er det for mye forlangt at hun skal i det minste late som at hun liker meg med å kle seg i noe sexy? Hva gjør dere damer?

Jeg er enda bare i 30 årene, men ser mørkt på fremtiden. De siste årene har jeg følt at Sex for henne var noe pliktgreier. (typisk 1 gang pr mnd). Det orker jeg ikke lenger.

Noen råd? Syns det er vanskelig å ta opp at dama må ta bedre vare på seg selv og kle seg finere for meg.

Anonymous poster hash: 9296f...e7d
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker nesten mer som et "forelder-barn" forhold enn et forhold mellom to voksne mennesker. Med andre ord så skjønner jeg godt frustrasjonen din.

Anonymous poster hash: 03227...ec9
Skrevet

Ta det opp. Det viser ryggrad. Kanskje hun vil se på deg med litt nye øyne. Si akkurat det du sa her, alt sammen.

Anonymous poster hash: f45af...028
  • Liker 13
Skrevet

Aller først: Har du snakka med dama om dette? Hvis ikke, så gjør du det imorgen! Og så må du bestemme deg, vil du bli, eller vil du gå?

Anonymous poster hash: 1549d...1bf
Skrevet

Har du snakket med henne om dette? Høres ikke ut som et særlig godt forhold, men hvis ikke du sier ifra så kan du ikke regne med at hun skjønner dette av seg selv. Hvis du er en tøffel som ikke har egne meninger så kan det hende at hun har mistet respekten for deg også. Føler kanskje at du ikke bryr deg noe særlig. Jeg vet bare med meg selv at jeg setter utrolig pris på at jeg har en mann med egne meninger.

Skrevet

Og så må du bli enig med deg selv hva som er det store problemet i forholdet. Hvilke klær hun bruker er ikke problemet deres det jeg kan se utfra din tekst.

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere ikke har hatt sex på to år så tror jeg ikke hun kommer til å kle seg sexy med det første heller...

Dessuten liker kvinner menn det er litt tak i, du kan godt være snill og hjelpe henne med ting, men du må kunne si i fra til henne hvis det er noe. Sett deg i respekt.

Men det nytter selvsagt ikke å si at "nå må du se å få på deg noen sexy klær kjærring!" eller "legg deg på rygg, vi skal knulle!". Jeg ville ikke begynt der liksom. Men si i fra hvis det er noe du ikke har lyst til å gjøre men som du føler deg tvunget til ellers blir hun sur. Gjør hun ting for deg da?

Skrevet

Og så må du bli enig med deg selv hva som er det store problemet i forholdet. Hvilke klær hun bruker er ikke problemet deres det jeg kan se utfra din tekst.

Er vel enig at selve klærne ikke er hovedproblemet. Jeg føler at hun ikke bryr seg om meg. Når hun skal ut å treffe andre er hun mye mer opptatt av hvordan hun ser ut.

Den nye serien om forhold på NRK ga meg litt innsikt om dette med Kjærlighetspråket. Hennes språk er tjenester (hun føler seg elsket når folk gjør ting for henne), mens mitt språk er nærhet/sex.

Jeg har aldri tenkt på det slikt. Jeg tror at pga av at hun vasker min klær som regel så skal jeg være veldig lykkelig.

Anonymous poster hash: 4e5eb...473

• Liker 1
Skrevet

Har du snakket med henne om dette? Høres ikke ut som et særlig godt forhold, men hvis ikke du sier ifra så kan du ikke regne med at hun skjønner dette av seg selv. Hvis du er en tøffel som ikke har egne meninger så kan det hende at hun har mistet respekten for deg også. Føler kanskje at du ikke bryr deg noe særlig. Jeg vet bare med meg selv at jeg setter utrolig pris på at jeg har en mann med egne meninger.

Har ikke snakket med henne direkte om det, men sånn som jeg tenker så burde hun gitt tingenes tilstand gjør litt innsats for å finne ut hvorfor det er slik. Tipper hadde jeg spurt når vi hadde sex sist så ville hun sagt 1-2 mnd siden når det er i realtieten over 2 år.

Skrevet

Aller først: Har du snakka med dama om dette? Hvis ikke, så gjør du det imorgen! Og så må du bestemme deg, vil du bli, eller vil du gå?

Pga av ungen vil jeg bli.

Skrevet

Hun er forresten skilsmissebarn og har ikke hatt kontakt med faren siden hun var 5. Jeg tenker at det kanskje har gjort at hun ikke har sett hvordan møde og fedre er sammen.

Skrevet

2 år :sjokkert: Gå fra henne.

Skrevet

Dette er klassisk! Synd du fremdeles har lyst til å leve. Vet ikke om du kan få endret hennes mening rundt dette. Du vil jo alltid være "tøffelen" hennes. Og hun har kost seg med det i mange år allerede. Noen ting vil du aldri få svar på kjære TS.

Anonymous poster hash: b9ccf...518
Skrevet

Typen min er visstnok "tøffelhelt", men da gjør jeg like mange ting for han som han gjør for meg. Forstår ikke hvorfor noen ser det som negativt å være snill, men om det går kun en vei er det noe annet.

Sex/nærhet/kos vil jeg si er obligatorisk i et forhold. Uten det ser jeg ikke helt vitsen med kjæreste.

Må innrømme at jeg selv har sluttet å sminke meg/ordne meg. Delvis fordi jeg liker å føle meg ren/komfortabel, og delvis i protest over at han ikke barberer skjegget mer enn en gang i uka :-p

Anonymous poster hash: c72b5...0c4

Skrevet

Det er permafrosten som har satt inn.

Skrevet

Typen min er visstnok "tøffelhelt", men da gjør jeg like mange ting for han som han gjør for meg. Forstår ikke hvorfor noen ser det som negativt å være snill, men om det går kun en vei er det noe annet.

Sex/nærhet/kos vil jeg si er obligatorisk i et forhold. Uten det ser jeg ikke helt vitsen med kjæreste.

Må innrømme at jeg selv har sluttet å sminke meg/ordne meg. Delvis fordi jeg liker å føle meg ren/komfortabel, og delvis i protest over at han ikke barberer skjegget mer enn en gang i uka :-pAnonymous poster hash: c72b5...0c4

Umm... det høres merkelig nok ganske så komfortabelt ut.

Skrevet

Jeg har vanskelig for å tro på det anonymbruker skrev litt over her om at begge var tøffelhelter i et forhold. Hvis det er sant, så er det ganske unikt, da damer ikke liker tøffelhelter. Og damer er oftere utro i slike forhold, så mindre sex/nærhet/kos på en tøffelhelt.

Anonymous poster hash: b9ccf...518
Skrevet

Spørs på tøffelen. Ser den bra ut kan jeg godt sette foten min ned der. Gjør ikke meg noe, det.

Skrevet

Jeg har vanskelig for å tro på det anonymbruker skrev litt over her om at begge var tøffelhelter i et forhold. Hvis det er sant, så er det ganske unikt, da damer ikke liker tøffelhelter. Og damer er oftere utro i slike forhold, så mindre sex/nærhet/kos på en tøffelhelt. Anonymous poster hash: b9ccf...518

Fælt for en generalisering da. Bare fordi DU opplever det, betyr ikke at "alle" er slik. Og det heter "noen damer". Tviler på at vi er det eneste paret som har det slik. Trodde det var normalt jeg da :-p

Anonymous poster hash: c72b5...0c4

• Liker 1
Skrevet

Sannheten er nok den at de fleste kvinner vil ha en "vaktmester" i forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...