Gå til innhold

Noen andre som er trist på grunn av nyheten om Paul Walker?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har ikke sett så mange filmer som han har medvirket i, men har etter at jeg lest om ulykken sett et par videoer av ham på youtube, og han fremstår som en veldig bra fyr. Underholdende, smart, reflektert og har beina godt plantet på jorda.
Det ligner ikke meg å bli trist på grunn av kjendiser som dør. Jeg leser og tenker "ja, det var jo leit." og tenker ikke noe mer på det, men jeg blir veldig trist av dette. Dette har kanskje noe å gjøre med at han var så "levende", ung, kjenner meg selv igjen i ham - også blir jeg redd for døden, at det skjer slikt med meg eller mennesker jeg er glad i. For en ekkel måte å dø på. Ikke få sagt farvel noen til, du skal bare ta deg en liten tur på butikken og plutselig er livet over....
Føler jeg må informere om at jeg ikke har skrevet noen statuser på facebook eller andre sosiale medier om dette, så jeg er ikke en av dem som spammer veggen din med dette, men jeg syns likevel dette er trist.

Anonymous poster hash: 72e0b...29f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel litt fordi man blir så eksponert for det overalt. Jeg er også lei meg.

Men det går over. Ikke les mer om det eller søk opp videoer av han og sånt på YouTube og sånt. Da blir det bare "verre".

Anonymous poster hash: 4c443...c09
Skrevet

Jeg har aldri hørt om denne mannen før han døde. Selvsagt er det alltid trist når folk dør, men jeg klarer ikke helt å bry meg likevel kjenner jeg.

Anonymous poster hash: f9eaf...2bf
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Nei, jeg kjenner meg faktisk litt glad. Han var for kjekk, for suksessrik. Irriterende fyr. Sjalusien er sterk i meg.

Endret av Trapp
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i innlegget ditt. Jeg har et litt rart forhold til død og ting jeg leser går inn på meg. Paul Walker likte jeg veldig godt i tillegg, så er faktisk litt lei meg. Det er utrolig trist.

Anonymous poster hash: 3f25c...ddb

• Liker 1
Skrevet

Nei, han var sikkert en fin fyr, men nei han er liksom bare en av mange mennesker som valgte å forlate sin kropp akkurat nå.

Anonymous poster hash: f4b97...d1d
  • Liker 1
Gjest Grapefrukt
Skrevet

Det er sant, du er nok ikke den eneste med slike tanker om døden. Og de tankene dukker gjerne opp når noen mister livet så brått som han gjorde. Det beste er vel å ikke fokusere noe på det, for det er ganske hemmende i lengden. Det man kan trøste seg med er at han nok levde et veldig godt og lykkelig liv, og han opplevde nok mer gøy enn mange andre rekker å gjøre på den tiden.

Er fælt å ha slike tanker, men er veldig naturlig å synes det er skummelt. Det beste er å prøve å ikke fokusere på døden og tenke på tiden man har :)

Skrevet

Nei, jeg kjenner meg faktisk litt glad. Han var for kjekk, for suksessrik. Irriterende fyr. Sjalusien er sterk i meg.

Men det var synd med bilen som ble helt ødelagt :grine:

• Liker 2
Skrevet

Det er vel litt fordi man blir så eksponert for det overalt. Jeg er også lei meg.

Men det går over. Ikke les mer om det eller søk opp videoer av han og sånt på YouTube og sånt. Da blir det bare "verre".

Anonymous poster hash: 4c443...c09

Jeg kjenner meg igjen i innlegget ditt. Jeg har et litt rart forhold til død og ting jeg leser går inn på meg. Paul Walker likte jeg veldig godt i tillegg, så er faktisk litt lei meg. Det er utrolig trist.

Anonymous poster hash: 3f25c...ddb

Det er på en merkelig måte "godt" å høre at jeg ikke er alene med disse tankene. For det føles så rart å bli så trist med tanke på at en ikke kjente vedkommende eller hadde noe forhold til ham, og det har blitt verre at jeg har sett flere intervjuer av ham, han fremstår som en veldig oppegående og empatisk menneske, blir på en måte kjent med ham litt og det gjør det jo verre, så ja, ikke lurt å søke opp videoer, men jeg har en rar tendens til å gjøre slikt... :-\

Skrevet

Det er sant, du er nok ikke den eneste med slike tanker om døden. Og de tankene dukker gjerne opp når noen mister livet så brått som han gjorde. Det beste er vel å ikke fokusere noe på det, for det er ganske hemmende i lengden. Det man kan trøste seg med er at han nok levde et veldig godt og lykkelig liv, og han opplevde nok mer gøy enn mange andre rekker å gjøre på den tiden.

Er fælt å ha slike tanker, men er veldig naturlig å synes det er skummelt. Det beste er å prøve å ikke fokusere på døden og tenke på tiden man har :)

Det er ekkelt at noen mister livet så brått og på en slik tragisk måte. Det hjelper ikke at det står veldig mange artikler om dette på flere nettsider, så kan på en måte ikke unngå det, begynner å tenke mye på dette og dermed søke opp videoer og slikt.. Rart.
Får prøve å ikke gjøre det. :)

Skrevet

Men det var synd med bilen som ble helt ødelagt :grine:

Den kommentaren var slem og unødvendig. Den kunne du spart deg for. Trenger ikke å oppføre seg så skammelig når en person dør, selv om det "bare" er en random person for deg.

• Liker 3
Skrevet

Aner ikke hvem fyren var, så jeg bryr meg igrunnen ikke...

Anonymous poster hash: a989f...f05
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor tenker jeg på dette fremdeles? Føler meg teit siden jeg ikke kjente fyren, men syns det er trist at han ble borte, og på den måten også... Han virket som et fantastisk menneske.

Skrevet

Nei, han var sikkert en fin fyr, men nei han er liksom bare en av mange mennesker som valgte å forlate sin kropp akkurat nå.

Anonymous poster hash: f4b97...d1d

Kjenner faktisk jeg er misunnelig på folk som klarer å tenke slik. Ting som dette går veldig inn på meg og jeg ender opp med å tenke mye... Det er slitsomt. Det er ikke sånn at jeg er trist hele tiden, det er bare når jeg er alene...

Skrevet

Sånn følte jeg det da Steve Irwin døde. Jeg var ikke spesielt opptatt av han da han var i live, men følte en liten sorg et par dager. Rart det der...

Det samme gjalt en person som ble drept på Utøya. Jeg hadde aldri møtt han, eller visst hvem han var før jeg fikk høre han var død. Men det tok mange dager før jeg kunne legge meg uten å ligge i flere timer å tenke på han.

Det er litt rart, men samtidig litt betryggende. Jeg liker å vite at jeg har empati for folk jeg aldri har møtt. Da vet jeg at det ikke ligger noe "egoistisk" i det. "Jeg får aldri snakke med vedkommende igjen" og andre tanker som inneholder meg, tar ikke sted. Det er deilig.

Skrevet

Sånn følte jeg det da Steve Irwin døde. Jeg var ikke spesielt opptatt av han da han var i live, men følte en liten sorg et par dager. Rart det der...

Det samme gjalt en person som ble drept på Utøya. Jeg hadde aldri møtt han, eller visst hvem han var før jeg fikk høre han var død. Men det tok mange dager før jeg kunne legge meg uten å ligge i flere timer å tenke på han.

Det er litt rart, men samtidig litt betryggende. Jeg liker å vite at jeg har empati for folk jeg aldri har møtt. Da vet jeg at det ikke ligger noe "egoistisk" i det. "Jeg får aldri snakke med vedkommende igjen" og andre tanker som inneholder meg, tar ikke sted. Det er deilig.

Det er rart, ja, og når jeg ender opp med å tenke på det i flere dager. Ser på videoer av mannen og blir enda mer lei, "tribute"-videoen har jeg sett flere ganger og får tårer i øynene av den. Det er heller ikke vanlig at jeg blir trist av at kjendiser dør, men det har vel mye å gjøre med på den personen han var, han var så bra på så mange måter, også ender livet hans på denne måten.
Når det gjelder Utøya, var jeg veldig trist da det hendte og spesielt under rettsaken, men det tror jeg gjelder ganske mange her i landet.
Takk forresten for at du svarer, det er på en måte litt godt å få snakket litt om dette, jeg har jo ingen jeg kan (eller vil) snakke med om dette, så da sitter jeg alene med disse tankene...
(Det siste avsnittet du skrev var et fint perspektiv, takk for det).

Skrevet

Nei, jeg blir ikke trist når kjendiser dør.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det som deg! Det pleier ikke gå særlig inn på meg når kjendiser dør, men Paul walkers dødsfall har virkelig gitt meg en følelse av sorg som jeg ikke forventet. Det samme skjedde forøvrig da Alexander Dale Oen døde. Jeg tror det har med å gjøre at de begge virket som jordnære og ekte personer med gode verdier, og at det av den grunn er så tydelig at de var "virkelige" mennesker som har hatt en innvirkning på menneskene de hadde rudnt seg, og som har etterlatt seg familie og venner.

Skrevet

Naaah, skulle jeg vært i sorg for hver eneste som dør og blir fortalt om i media, hadde jeg blitt deprimert. Viser til sivile i krig og elendighet, krybbedød, offer for sykdom og hele sulamitten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...