Gå til innhold

Tips til fliser på bad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg trenger tips til fliser på bad. Legg til gjerne bilde eller link.

Jeg har ikke lyst på hvite fliser på vegger, og iallfall ikke med noe mønstre !grøss!

Liker mer sånne store lange skifer fliser, tror jeg.

Har 2 bad, en med dusj og badekar, og annen er med dusj.

Skal ha likt på begge? Eller hva syns du?

Anonymous poster hash: 8a10d...378

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Eg ville ikkje hatt likt på begge, meir spennandes med variasjon. Skifer kan bli ganske mørkt så lurt å tenke godt gjennom belysningen i så fall. Min favoritt er sånne varme naturlige fliser med sandfarge. Det blir lyst men ikkje sterilt og blendende.

Skrevet

...

Skal ha likt på begge? Eller hva syns du?

Likt på begge. :)

For meg blir det "rotete" med for mange ulike materialvalg i et hus, hvis man kan unngå det.

Anonymous poster hash: 0914c...3b8

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Vi har like fliser på gulv og vegger, men har en litt mindre størrelse på gulvet. Det bryter opp litt.

Har dessverre ikke forslag til type. Vi har marmorfliser. Utrolig lekkert, men håpløst å holde rent, så jeg anbefaler det ikke.

Skrevet

Vi har like fliser på gulv og vegger, men har en litt mindre størrelse på gulvet. Det bryter opp litt.

Har dessverre ikke forslag til type. Vi har marmorfliser. Utrolig lekkert, men håpløst å holde rent, så jeg anbefaler det ikke.

Unnskyld avsporingen:

Vi har også marmorfliser - http://www.flisekompaniet.no/produktside/_611 - upolerte.

Vi har vokset de (og fugene), og de er ikke verre å holde rene enn vanlige fliser. :)

Gjest Badabing
Skrevet

Unnskyld avsporingen:

Vi har også marmorfliser - http://www.flisekompaniet.no/produktside/_611 - upolerte.

Vi har vokset de (og fugene), og de er ikke verre å holde rene enn vanlige fliser. :)

Tror det er akkurat de vi også har.. Mener at vi også vokset dem, vi hadde i alle fall på noe blankt. Hvor lenge har dere hatt dem, og har dere gjentatt voksingen?

Skrevet

Tror det er akkurat de vi også har.. Mener at vi også vokset dem, vi hadde i alle fall på noe blankt. Hvor lenge har dere hatt dem, og har dere gjentatt voksingen?

Ja, det høres ut som dere også har vokset de.

Vi har hatt de i 10 år. De er på et gjestebad, slik at slitasjen har vært minimal. Har derfor ikke vært behov for å gjenta voksingen enda. Kanskje noe å tenke på snart. Takk for påminnelsen. :)

Gjest Conradine
Skrevet

Dersom du ikke ønsker matte hvite fliser så ville jeg valgt store beige terrakottafliser - like på gulv og vegger.

Skrevet

Unnskyld avsporingen:

Jeg planlegger også bad, og akkurat slike fliser jeg har siklet etter, men jeg har ikke turt å satse på disse. Har hørt begge versjonene angående vedlikehold:

- både hørt at de er forferdelig å holde rene, feks rundt doen (fortalt av en interiørarkitekt) og at de ikke er verre å holde rene enn vanlige fliser, såfremst de blir behandlet (fortalt av selger). Så da vet jeg ikke hva jeg skal tro. :klo:

Har du to bad ville jeg gått for samme type fliser på begge bad. Som en annen ab sier syns jeg bare det blir rotete med forskjellilge varianter.

Anonymous poster hash: 177db...a09

Skrevet

Vi har pusset opp to bad. Jeg ville i utgangspunktet at de skulle være like, men det ble ikke slik.

For det første: Badene var forskjellig form og funksjoner som påvirket flisevalget. På det ene er det innmurt badekar, og der ville jeg ha mosaikk på badekarfronten. For det andre gjorde vi oss erfaringer med det første badet som påvirket det andre. For eksempel var ikke gulvflisene på det ene like praktiske som vi trodde, og vi valgte derfor noen andre på bad 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...