AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Hei, Eg er i en kinkig situasjon... Eg begynte lett å diskutere med svogeren min på (via facebook) ang. fotballfrue. Så utav det blå begynner han å sammenligne kona (altså min søster ) med Caroline Eriksen. Fortelle meg at ho ikke gjør den dritt for å ta av, og at ho ikkje pynter seg for han, at ho gir faen i hvordan hun ser ut. Søsteren min er ikke unormalt stor, ho finner kle på vanlige butikker og trives med seg selv. Sikkert en str. 44-46. De har vert gift i over 15 år og har 3 barn sammen. Men ka skal eg gjere? Syns det er for drøyt å fortelle søsteren min det.. for ho kommer til å bli veldig lei seg! Sitat fra diskusjonen: Det står respekt av ********** som er veltrent og flott, slik vi menn likar det. Slik som fotballfrua, ho er ikkje fotballfrue for ingenting, ho jobbar hardt for det. Det kjem ikkje av seg sjølv. Det er godt for henne, helsa, det er godt for parforholdet, ho har ein mann som heilt sikkert er stolt av henne, det visar lang veg at ho gjer noko viktig for at ting skal vere bra. Du kan berre vere så misunneleg du berre vil, det og lyste lang veg på kommentaren din, men det er lett og sjå at ho gjer noko konkret for at det skal vere slik. Og har garantert ein mann som berre er so stolt. ******** (Kona) skylder heile tia på at ho har fått tre ungar, det er berre så inn i helvete bullshit, ho gjer INGENTING for å prøve å gå ned på ein ordentlig måte, DET tjukke smørlaget på skivene, masse majones ,det byr meg så jevlig i mot, det har hendt eg har gått frå bordet...,kvalmande... og fottballdama ser jevla lekker ut, eit kvinnfolk som ein kan vere stolt av, som det visar på at ho gjer ein innsats for å halde seg fin og lekker både for seg og mannen sin Og gir henne sjølvtillit nok til å legge ut eit slikt utruleg lekkert bilde av seg seg sjøl ein snur seg to gangar etter slike, men det er deira eigen forteneste Anonymous poster hash: 55b41...334 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Jeg ville gjerne visst det om min mann tenkte slikt om meg. For en motbydelig svoger du har. Og du kan minne han på at fotballfrue har som jobb og tjener penger på å trene, hun gjør lite og ingenting annet utenom det. Det er klart hun har tid til så og så mange mil på mølla i løpet av en uke da. Anonymous poster hash: f52ec...aed 44
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 For en motbydelig kvalm mann. Jeg hadde fortalt at han snakker om henne i svært negative ordlag, ja - men kanskje ikke sagt rett ut hva det gjaldt, fordi hun jo risikerer å pådra seg en seriøs spiseforstyrrelse av mindre. Akkurat som fotballfrue - og det vil vel bare glede ham.................. Anonymous poster hash: eee90...4ec 9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Du kan jo ikke si noe, si heller at han må si noe selv, MEN på en skånsom måte. Han skriver: "gjer INGENTING for å prøve å gå ned på ein ordentlig måte", og det tolker jeg som at hun halvprøver å gå ned i vekt? kanskje hun trenger tips og råd? kanskje et grete rode-kurs til jul hadde vært noe? Hun er overvektig, det er farlig for helsa, og selv om han en noe motbydelig i hvordan han omtaler kona, så skjønner jeg det. Man kan ikke bare "let go" når man har fått barn og tenke at det samme faen hvordan man ser ut. Hva hadde hun selv synes om mannen ble overvektig? Neppe noe hipphurra! Anonymous poster hash: 18f99...183 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Skal love dere at ho ikke er noe sjuskete. Ho følger ikke mote og bruker ikke sminke. Men ho bruker reine, praktiske klær. Er til frisøren hver 3.mnd ca og eg syns ho er pen. De er bønder og ho har i tillegg en annen aktiv jobb. Veit med meg sjøl at eg hadde blitt veldig lei meg hadde eg fått høre det fra min søster, men samtidig hadde eg blitt veldig forbanna om ho ikke hadde sagt noe om det til meg! Er litt mellom barken og veden her.... Anonymous poster hash: 55b41...334 1
j86 Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Synes at det er veldig dumt at han snakker om det på den måten (nedlatende), og spesielt til deg som er søsteren hennes. Derimot så er hun jo ganske overvektig hvis hun er en størrelse 44 - 46, det er jo tross alt XL. Kanskje han egentlig bare er ute etter å hjelpe henne til å gå ned i vekt, men ikke har guts nok til å fortelle henne selv?! Uansett litt av en feiging som sier dette til deg, han vet jo at det gjør at du kommer i en vanskelig situasjon. Personlig hadde jeg fortalt det til min søster hvis jeg var i samme situasjon. Vi er veldig, veldig nære og jeg hadde aldri klart å ikke fortelle noe slikt. Hadde nok sagt det litt mildere enn det som sto i meldingen da. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #7 Skrevet 2. desember 2013 Hvorfor har du laget en ny tråd helt lik den andre? Anonymous poster hash: 90db4...588 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Synes at det er veldig dumt at han snakker om det på den måten (nedlatende), og spesielt til deg som er søsteren hennes. Derimot så er hun jo ganske overvektig hvis hun er en størrelse 44 - 46, det er jo tross alt XL. Kanskje han egentlig bare er ute etter å hjelpe henne til å gå ned i vekt, men ikke har guts nok til å fortelle henne selv?! Uansett litt av en feiging som sier dette til deg, han vet jo at det gjør at du kommer i en vanskelig situasjon. Personlig hadde jeg fortalt det til min søster hvis jeg var i samme situasjon. Vi er veldig, veldig nære og jeg hadde aldri klart å ikke fortelle noe slikt. Hadde nok sagt det litt mildere enn det som sto i meldingen da. Herregud. XL er en helt grei størrelse. Det er ikke alle som klarer å holde seg i nedre sjiktet på størrelsesskalaen. Og siden de har gård er det godt mulig at hun er sterk og full i muskler i tillegg. Svigerinnen har også gård, hun bruker større størrelse enn meg i klær, men det er bare muskler. Anonymous poster hash: f52ec...aed 7
catwar Skrevet 2. desember 2013 #9 Skrevet 2. desember 2013 Er man veldig overvektig om man bruker str.44-46??? 7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #10 Skrevet 2. desember 2013 Svogeren din vet det er forskjell på å få ett og tre barn eller? De fleste her på kvinneguiden sier at vekta satte seg etter barn nr to... Søsteren din har tre... Str. 44-46 er rimelig SVÆRT, men igjen, de har begge valgt å få disse barna og det går alltid èn vei - dama legger på seg og får cellulitter og strekkmerker mens mannen slipper dette. Urettferdig er det dersom mannen som man får unger med stikker fordi kroppen er ødelagt. Han burde jo visst dette før de fikk barn? FF har som jobb å trene og pleie seg selv og kan derfor spise lite i løpet av dagen. Du forteller at søsteren din har tre unger og aktiv jobb. Det er ganske stor forskjell i forhold til hvor mye tid man ønsker å bruke på seg selv? Søsteren din har kanskje også et bedre forhold til sin egen kropp enn frua og elsker sine barn mer, da kroppen hennes ikke er det viktigste i livet hennes. Anonymous poster hash: 7039f...dac 7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #11 Skrevet 2. desember 2013 La meg gjette, svogeren din er ikke akkurat den vakreste frukten på fatet han heller... Anonymous poster hash: 11d63...f2d 22
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #12 Skrevet 2. desember 2013 Rimelig SVÆRT?! Oj.. den såg eg ikke komme.. Hadde heller trodd at folk ville si at det ikkje er såå stort! Veit jo at en ikkje er slank når en bruker den str., men å i tillegg bruke CAPSLOCK på svært var litt drøyt syns eg. Men det er en annen diskusjon. Anonymous poster hash: 55b41...334 Anonymous poster hash: 55b41...334 7
muffin26 Skrevet 2. desember 2013 #13 Skrevet 2. desember 2013 Det har også mye med gener å gjøre. Søsteren min har fått 2 barn spiser som en hest og er slank. Fotballfrua er heldig også hun er naturlig tynn trener mye også, men jeg tror det har mye med gener å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #14 Skrevet 2. desember 2013 Han sier det er bullshit å skylde på gener.. Eg er vell ca på samme str. som min søster, og det er min mor også.. og hennes mor igjen. Anonymous poster hash: 55b41...334 1
Gjest Eurodice Skrevet 2. desember 2013 #15 Skrevet 2. desember 2013 Hei, Eg er i en kinkig situasjon... Eg begynte lett å diskutere med svogeren min på (via facebook) ang. fotballfrue. Så utav det blå begynner han å sammenligne kona (altså min søster ) med Caroline Eriksen. Fortelle meg at ho ikke gjør den dritt for å ta av, og at ho ikkje pynter seg for han, at ho gir faen i hvordan hun ser ut. Søsteren min er ikke unormalt stor, ho finner kle på vanlige butikker og trives med seg selv. Sikkert en str. 44-46. De har vert gift i over 15 år og har 3 barn sammen. Men ka skal eg gjere? Syns det er for drøyt å fortelle søsteren min det.. for ho kommer til å bli veldig lei seg! Sitat fra diskusjonen: Det står respekt av ********** som er veltrent og flott, slik vi menn likar det. Slik som fotballfrua, ho er ikkje fotballfrue for ingenting, ho jobbar hardt for det. Det kjem ikkje av seg sjølv. Det er godt for henne, helsa, det er godt for parforholdet, ho har ein mann som heilt sikkert er stolt av henne, det visar lang veg at ho gjer noko viktig for at ting skal vere bra. Du kan berre vere så misunneleg du berre vil, det og lyste lang veg på kommentaren din, men det er lett og sjå at ho gjer noko konkret for at det skal vere slik. Og har garantert ein mann som berre er so stolt. ******** (Kona) skylder heile tia på at ho har fått tre ungar, det er berre så inn i helvete bullshit, ho gjer INGENTING for å prøve å gå ned på ein ordentlig måte, DET tjukke smørlaget på skivene, masse majones ,det byr meg så jevlig i mot, det har hendt eg har gått frå bordet...,kvalmande... og fottballdama ser jevla lekker ut, eit kvinnfolk som ein kan vere stolt av, som det visar på at ho gjer ein innsats for å halde seg fin og lekker både for seg og mannen sin Og gir henne sjølvtillit nok til å legge ut eit slikt utruleg lekkert bilde av seg seg sjøl ein snur seg to gangar etter slike, men det er deira eigen forteneste Anonymous poster hash: 55b41...334 Hjelpe meg, denne mannen kan ikke ha mye i topplokket. Klager over sin kone til hennes søster! At du, TS, lytter til ham i det hele tatt, er uforståelig. Her hadde ikke jeg lagt fingrene imellom. Hvis min svoger hadde klaget til meg og snakket stygt om min søster, tror jeg jeg ville kunngjort det for hele familien, så de fikk se hvilken idiot han var. Det må virkelig være måte på! 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #16 Skrevet 2. desember 2013 Hvorfor har du TO tråder???? Anonymous poster hash: 3a36f...f04
muffin26 Skrevet 2. desember 2013 #17 Skrevet 2. desember 2013 Han sier det er bullshit å skylde på gener.. Eg er vell ca på samme str. som min søster, og det er min mor også.. og hennes mor igjen.Anonymous poster hash: 55b41...334 det har mye å si. Noen klarer fakktisk ikke å bli så tynn. Vær snill å hjelpe søsteren din til å komme seg vekk,jævla dritt av en mann hun har fått seg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #18 Skrevet 2. desember 2013 Han sier det er bullshit å skylde på gener.. Eg er vell ca på samme str. som min søster, og det er min mor også.. og hennes mor igjen. Anonymous poster hash: 55b41...334 Men hvorfor diskuterer du dette med han da?? Si til han "Slike ting gidder jeg ikke å snakke med deg om, det er ekstremt respektløst overfor både meg og ikke minst min søster, DIN kone. Skjerp deg!" Du er jo litt dum i hodet som fortsetter å diskutere med han også. Anonymous poster hash: f52ec...aed 4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. desember 2013 #19 Skrevet 2. desember 2013 (endret) Hadde spurt om hans største ønske til jul var familiedrama. Jeg hadde ikke sagt det til søsteren min, fordi det er nettopp det han vil. Endret 2. desember 2013 av Evilposelos 1
Havbris Skrevet 2. desember 2013 #20 Skrevet 2. desember 2013 Dette handler vel lite om vekten og utseende til din svigerinne, eller fotballfruen. Din svoger har gått over en grense der han serverer deg sin versjon av parforholdet han lever i, og han legger vekt på sin kones utseende. Hvis han gjør dette flere ganger så må du fortelle han at du ikke øsnker å høre på dette, og hvis det er noe i hans eget parforhold som skranter så må han snakke om det med sin samlivspartner. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå