AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 en venninne, eller kollega spurte om du ville donere henne sæd? Kunne det blitt aktuelt og hva ville du tenkt? Anonymous poster hash: 771f4...5de
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Det kommer an på hva hun har tenkt å bruke den til. Anonymous poster hash: b80b2...0f8
Trapp Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Det kommer an på hva hun har tenkt å bruke den til. Anonymous poster hash: b80b2...0f8 Som glasur til muffines da, tenkte du? Ja, det burde gå greit. Men til å lage unger? Aldri i livet. Du vet aldri om noen plutselig hadde krevd deg for barnebidrag. 1
Bjørkeris Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Er hun singel eller er det et par der han er steril? For min del forandrer det saken veldig. Jeg ville snakket med kona om det. Det er tilfeller der jeg ville synes det var greit å donere sæd. Men jeg er ikke villig til å donere til ei som bare vil ha sæd enklest mulig. Et par derimot er jeg villig til å hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Jeg tror det hadde blitt et nei, men jeg måtte tenkt og vurdert over det lenge. I utgangspunktet vil jeg ikke sette et liv til verden når jeg ikke oppfostrer barnet selv. Hadde nok følt det veldig rart å ha et barn og ikke være far, spesielt hvis jeg fikk barn selv senere. Men jeg ville tenkt over det en gang til om det var et par som ikke fikk det til selv, og begge var helt ok med det. Anonymous poster hash: 4e871...c41
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Er hun singel eller er det et par der han er steril? For min del forandrer det saken veldig. Jeg ville snakket med kona om det. Det er tilfeller der jeg ville synes det var greit å donere sæd. Men jeg er ikke villig til å donere til ei som bare vil ha sæd enklest mulig. Et par derimot er jeg villig til å hjelpe. Det er ikke par, men singel dame på 30... Anonymous poster hash: 771f4...5de 1
Trapp Skrevet 2. desember 2013 #7 Skrevet 2. desember 2013 Det er ikke par, men singel dame på 30... Anonymous poster hash: 771f4...5de Hell no! 1
Bjørkeris Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Det er ikke par, men singel dame på 30... Anonymous poster hash: 771f4...5de Da synes jeg hun burde prøve andre metoder. Jeg ville ikke blitt sur, heller beæret. Men jeg ville fortsatt sagt nei.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #9 Skrevet 2. desember 2013 Heller ikke om det var en god venninne/god kollega som ikke skulle ha barnebidrag? Anonymous poster hash: 771f4...5de
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #10 Skrevet 3. desember 2013 Som glasur til muffines da, tenkte du? Ja, det burde gå greit. Men til å lage unger? Aldri i livet. Du vet aldri om noen plutselig hadde krevd deg for barnebidrag. man signerer kontrakt da.... Anonymous poster hash: 08155...d3e
Trapp Skrevet 3. desember 2013 #11 Skrevet 3. desember 2013 man signerer kontrakt da.... Anonymous poster hash: 08155...d3e Så vidt meg bekjent er ikke en slik kontrakt gyldig i Norge, så i det øyeblikket hun bestemmer seg for å bryte kontrakten, og kreve deg for bidrag allikevel, har du lite du skulle ha sagt som biologisk far. Mulig jeg tar feil, og i så fall får du rette meg.
Mann 42 Skrevet 3. desember 2013 #12 Skrevet 3. desember 2013 Absolutt ikke. Man ville være ansvarlig for ungen, og det passer meg helt enkelt ikke. Så lenge det ikke fins noen måte man kan frasis farskapet for all fremtid, så ville noe slikt være totalt uaktuelt.
Gjest Katten. Skrevet 3. desember 2013 #13 Skrevet 3. desember 2013 Det ville blitt helt feil for meg. 1
Druid Skrevet 3. desember 2013 #14 Skrevet 3. desember 2013 en venninne, eller kollega spurte om du ville donere henne sæd Kunne det blitt aktuelt og hva ville du tenkt? Anonymous poster hash: 771f4...5de Uaktuelt . Så lenge jeg ikke kan være anonym er det utenkelig at jeg vil donere sæd. Å donere sæd anonymt kunne jeg gjordt for da er det snakk om en engangs transaksjon. Med dagens opplegg, vil man i praksis bli far : det er alltid en sjangse for at ungen kan møte på døra, og de som gjør det, er de som definivt er skadet nok til at det kan bl ett problem.
Gjest Gunfreak Skrevet 3. desember 2013 #16 Skrevet 3. desember 2013 Spread the genes baby, spread the genes!
Silfen Skrevet 3. desember 2013 #17 Skrevet 3. desember 2013 Iom at barnet vil ha arverett til biofar, så er dette noe som må være nøye gjennomtenkt. Med partner kan partner etter hvert stebarnsadoptere og således vil det være juridisk tryggere. Derfor, Danmark er nok et bedre alternativ.
studerende Skrevet 3. desember 2013 #18 Skrevet 3. desember 2013 Er litt usikker på hvordan det ville fungert rent juridisk. Dersom jeg ikke blir holdt ansvarlig for å betale barnebidrag osv. burde det ikke være noe problem. Bedre at den blir brukt til noe fornuftig enn at den går i kleenexen.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #19 Skrevet 3. desember 2013 Det er ikke par, men singel dame på 30... Anonymous poster hash: 771f4...5de Hvis hun er sexy og lar meg befrukte henne, kunne jeg vurdert det, mens hvis ikke, så ville jeg sagt, ikke faen i helvete. Anonymous poster hash: c0612...e65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå