Gå til innhold

Gått i fella - gått opp igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk for ett års tid siden ned masse i vekt. Var ca 40 kilo mindre enn utgangspunktet da jeg sa meg fornøyd. Jeg trodde jeg hadde full kontroll, men har likevel sakte men sikkert gått opp igjen godt over 20 kilo etter en utrolig stressende tid med samlivsbrudd med mer. Nå føler jeg meg deprimert og helt forjævlig. Da jeg hadde gått ned hadde jeg god selvtillit, mestringsfølelse og var fornøyd med kroppen. Nå har jeg bare lyst til å grave meg ned og bli der... Føler meg helt jævlig mildt sagt. Tanken med å gå ned over 20 kilo, og slanke meg igjen er så demotiverende at jeg trøstespiser. Rett tilbake til det som gjorde meg overvektig i utgangspunktet. Noen som har vært gjennom det samme og har noen gode råd? Akkurat nå er alt bare kaos i hodet mitt. Har fått et latterlig fokus på mat.

Anonymous poster hash: 1d1ce...246

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jg skal ned 30 kg, det er mer enn deg! Det klarer du så fint! D har jo fort det før, går strålende!

Anonymous poster hash: bc9ac...501

Gjest Runforit
Skrevet

Prøv å ikke fokusere på at du har lagt på deg, men at du vil endre livsstilen din til din egen fordel. Ikke tenk på det som en slankekur og på noe som er slitsomt: tenk på det som en ny begynnelse på ditt nye liv.

Tøm alle skapene for dritt og kjøp inn sunn og god mat. Masse friske grønnsaker og frukt. Egg, laks, kylling, nøtter, havregryn, kjøttpålegg etc.

Du vet selv at du føler deg bedre når du putter i deg sunne og gode ting fremfor junk. Med sunn mat så vil du også få mer overskudd og energi. Utnytte den energien ved å finne en treningsform du trives med og start i det små og bygg opp formen og fysikken.

Før du vet ordet av det så er du tilbake i toppform :)

Skrevet

Hvordan slanket du deg så mye? Gikk det fort? Sultet du deg ? Trente du mye? Det må jo ha vert en slags diett/slankekur siden du ikke har greid å vedlikeholde det ?

Jeg har selv slanket meg 35 kg for ca 3 år siden, slanket meg gjerne 5 kg for mye, så har lagt på meg 5 kg igjen nå det siste året.. Bortsett fra det har vekten vert stabil.. +/- noen kg..

Og det skal sies at jeg virkelig skeiet ut i helgene.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men poenget er at du greide det før, så du greier det igjen. Jeg vet hvordan du har det, du må være strukturert, og for all del ikke gå på slankekur, ta små steg fram mot en livstilsendring som du kan leve med, dermed fyker du ikke opp igjen i vekt, og må slanke deg på nytt og på nytt! La det ta den tiden det tar, du har god tid! Jo lengre tid det tar, jo lettere er det å holde seg stabil! Tilogmed med utskeielser! Du skal kunne leve i tillegg så ikke nekt deg ting du har lyst på, bare bruk hodet, og gjerne sett av en dag til det!

Alt dette vet du fra før av, så masse, masse lykke til :-)

Anonymous poster hash: 7e874...5b5

Skrevet

Når du trøstespiser går du ihvertfall ikke ned. For å slutte med trøstespising må du identifisere situasjonene der du får lyst til å trøstespise og lære deg å takle dem på en annen måte. Det er ikke alle som greier det på egenhånd, noen trenger psykologhjelp, det er ingenting å skamme seg over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...