Gå til innhold

Tørk aldri tårer uten hansker - hvem skal se?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dette skal være ekkelt. Har dere sett alle heterofile gribbene kl 3 når utestedene stenger eller?

Fantastisk fin serie!

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fin serie ja, har sett episode 2 nå og sitter med tårer i øynene.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dette skal være ekkelt. Har dere sett alle heterofile gribbene kl 3 når utestedene stenger eller?

Fantastisk fin serie!

Er det noen som har sagt at de synes serien er ekkel?! Den er jo bare ufattelig trist og tragisk.

Anonymous poster hash: dfb4c...5f1

Skrevet

Det er en nydelig serie! (Men bøkene er selvsagt enda bedre) Gleder/gruer meg til neste epiosde

Skrevet

Har nå sett 2. episode, og får bare bekreftet det jeg fikk inntrykk av i 1. episode. En svært ensidig vinkling på de homofile og HIV-smittede.

Det er ingen tvil om at de AIDS-syke på denne tiden ble uklokt behandlet. Men dette kom jo av uvitenhet, og ikke med overlegg eller hat mot de homofile.

Serien nærmest glorifiserer fri ubeskyttet sex, og hamrer løs på samfunnet og de kristne, i dette tilfellet Jehovas Vitner. Det er da liten tvil om at de homofile på denne tiden var skyld i den sykdommen de fikk. De hadde jo fri og ubeskyttet sex over en lav sko. Og etterhvert visste de jo også at de utsatte seg for smitte ved å ha ubeskyttet sex. Det er jo som å be om å få sykdom. Det samme gjelder jo i dag, både blant heterofile og homofile. Har du ubeskyttet sex med fremmede, utsetter du deg for stor risiko, og du kan ikke klandre hverken samfunnet eller noen andre. Kun deg selv.

Virker som om dette er en slags "payback" til de som behandlet de homofile dårlig. Jeg reagerer også sterkt på hvordan de fremstiller Jehovas Vitne i denne serien. Jeg har vel mine fordommer mot Jehovas Vitner jeg også, men synes dette blir for ensidig. Hadde familien til Benny vært muslimer, som jo har enda strengere "sanksjoner" mot de som synder (pisking, steining, dødsstraff), hadde nok ikke NRK turt å sende serien......

Ja, det er trist at de homofile og AIDS-syke fikk så mye uforstandighet mot seg og at de ble sett på som nærmest spedalske, og det er også svært trist at enkeltpersoner i religiløse samfunn omtalte dette som en straff som var fortjent. Men idioter finner vi i dag også. Finnes da flust av eksempler på predikanter og prester som har slike absurde forestillinger om at det er en straffedom fra Gud.

Nei, jeg synes ikke de treffer veldig godt med denne. Men det er min personlige mening.

Anonymous poster hash: 07214...1fb
  • Liker 2
Skrevet

Det er ingen tvil om at de AIDS-syke på denne tiden ble uklokt behandlet.

Hva mener du? Om du kun går ut i fra tittelen, så er det jo en selvfølge at man benytter hansker når pasienter har en smittsom sykdom man tror smitter via alle kroppsvæsker.

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du? Om du kun går ut i fra tittelen, så er det jo en selvfølge at man benytter hansker når pasienter har en smittsom sykdom man tror smitter via alle kroppsvæsker.

Seriens budskap, i følge de fleste i hvertfall, er å vise hvor dårlig de HIV-smittede og AIDS-syke homofile ble behandlet av samfunnet på. De ble visstnok sett på som nærmest spedalske.

Skrevet

Seriens budskap, i følge de fleste i hvertfall, er å vise hvor dårlig de HIV-smittede og AIDS-syke homofile ble behandlet av samfunnet på. De ble visstnok sett på som nærmest spedalske.

Det er ikke så rart med tanke på at de ikke helt visste hvordan det smittet i starten.. Det var ikke nok forskning på området. Jeg bruker hansker på jobb bare jeg skal hjelpe noen med å pusse tennene uansett.

• Liker 2
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg synes ikke Jehovas vitner ble så dårlig omtalt i serien jeg. Det som vises er en sammenknyttet, kjærlig familie. De opplever mye fint sammen, holder sammen og er tydelig glad i hverandre.

• Liker 3
Skrevet

:cry3: :cry3: :cry3:

Han som hadde dekket på til en ekstra til middag... ÅH.

Så trist og så fin serie.

• Liker 1
Skrevet

:cry3: :cry3: :cry3:

Han som hadde dekket på til en ekstra til middag... ÅH.

Så trist og så fin serie.

Hvem var han som hadde dekket på til middagen??

Skrevet

Jeg glemte å se i dag :(

Skrevet

Han som viste graven til Rasmus til den voksne Benjamin.

Gjest Badabing
Skrevet

Har hatt Jehovas vitner i familien som har brutt med resten av oss. Min ene tante har jeg aldri møtt, så jeg synes ikke de blir feil fremstilt.

Jeg likte serien godt, men syntes det ble i overkant mye hopping frem og tilbake i tid. Synes ikke det funket helt bestandig, man mistet i stedet drivet i serien og de følelsene man kanskje satt og bygget opp. Men fine rollebesetninger og mange fine scener. Og den siste episoden likte jeg godt.

• Liker 2
Gjest Badabing
Skrevet

Han som viste graven til Rasmus til den voksne Benjamin.

Var ikke det han ene i familien som pleide å feire jul med dem? En fetter eller noe? Fikk litt følelsen av at han også var homofil.

• Liker 1
Gjest Brienne of Tarth
Skrevet (endret)

Holger, venn av foreldrene til Rasmus. Jeg tror også han var skaphomse.

Endret av Niana
Skrevet

Holger, venn av foreldrene til Benjamin. Jeg tror også han var skaphomse.

Ok...husket han ikke fra de andre episodene..

Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Ok...husket han ikke fra de andre episodene..

Han var ikke så framhevet, men han var bl.a. med på julefeiringen da Rasmus ikke kom hjem til jul. (Skrev feil i forrige innlegg, han var venn av foreldrene til Rasmus, ikke Benjamin.)

Gjest Badabing
Skrevet

Han var ikke så framhevet, men han var bl.a. med på julefeiringen da Rasmus ikke kom hjem til jul. (Skrev feil i forrige innlegg, han var venn av foreldrene til Rasmus, ikke Benjamin.)

Passer kanskje bedre at han var en venn ja, han virket skuffet da Rasmus ikke kom hjem til jul.

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg glemte å se i dag :(

Tror den gikk i går, men jeg så den på Nett-TV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...