Gå til innhold

Hvilken hunderase?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan folk holde seg til temaet? Lag dere egne forum for å diskutere alt mulig annet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan folk holde seg til temaet? Lag dere egne forum for å diskutere alt mulig annet..

Alle holder seg til temaet. Lage egne forum? Du eier ikke KG pga EN tråd.

Anonymous poster hash: ba976...c82

• Liker 2
Skrevet

Beklager, men trenbarhet er faktisk veldig relevant dersom en vurderer en liten hund. Jeg tenkte at det var et viktig element å kunne ta med i vurderingen om du skulle bestemme deg for å få hund. Det var bare godt ment :)

• Liker 1
Skrevet

Bichon Havanaise. Vel verdt å sjekke ut!

Anonymous poster hash: 1c075...49f
Skrevet

Ser to stk. har foreslått Cairn Terrier.

Vi har hatt oppdrett på det mange år og det er en flott hunderase. Som jeg vet om er det ikke noe særlige sykdommer i i den rasen. Den er allsidig, med mye energi, men kan fint ligge på sofan en hel dag. Den er smart, sjarmerende og lettlært. Eneste neg/pos er at de ikke røyter og pelsen må da nappes.

Selv har jeg sett på Dansk/Svensk gårdshund og Jack Russell terrier. Jeg liker de litt hardføre og med mye energi.

Som en annen sier her, anbefaler å ta tester på nett for å finne ut hvilken hunderase som passer for deg :)!

Nappe pelsen? Gjør ikke detvfryltelig vondt?

Skrevet

Nappe pelsen? Gjør ikke detvfryltelig vondt?

Ikke på en napperase, hvis man gjør det riktig. Døde hår løsner og må nappes av, friske hårstrå skal ikke rykkes ut. Dette bør man absolutt få hjelp til av noen som kan det, ikke eksperimentere for mye selv.

Anonymous poster hash: ba43d...bbb

• Liker 1
Skrevet

Beklager, men trenbarhet er faktisk veldig relevant dersom en vurderer en liten hund. Jeg tenkte at det var et viktig element å kunne ta med i vurderingen om du skulle bestemme deg for å få hund. Det var bare godt ment :)

Innlegget var ikke ment til deg :-)

Takk for hjelpen til alle som hjelper!

• Liker 1
Skrevet

Cairn terrier! Røff og omgjengelig liten sak som man ikke trenger veske til. Pelsen er veldig lettstelt også.

Kan skrive under på dette forslaget :-)

Verdens herligste hunderase. Passe stor, lett å ha med seg over alt og et herlig gemytt. Kvikk og rask, men samtidig veldig glad i familien sin.

Min erfaring med to av rasen er at de bjeffer lite, er fornøyd med både lange og kortere turer og ikke agressive mot andre hunder. Den første vi hadde overså katter, mens den vi har nå liker å jage de. Regner med at det har mye med hva de blir vandt med som valper.

Skrevet

Nåja, en terrier er og blir en terrier. Også cairn kan være rimelig tøffe i trynet og ihvertfall ikke de mest treningsvillige.

Skrevet

Min Cairn Terrier adopterte både en kattunge og to hamstre. Javisst er den tøff i trynet, men faktisk mer sympatisk tøff i trynet enn de andre terrierene jeg har hatt. Den ble ikke trent utover det å sitte, ligge, gå pent og sånne andre normale ting og alle disse tingene gikk rimelig greit.

Var morgengretten da... og hissig på enkelte typer arbeids- og joggesko.

Skrevet

men faktisk mer sympatisk tøff i trynet enn de andre terrierene jeg har hatt.

Ahah, de andre har nok gjort deg immun. :D
Skrevet

De andre var etterpå.. :)

Da...har du fortrengt realiteten. Neida, cairn er vel en av de mildeste terrierne? Men fortsatt terrier. :)
Skrevet (endret)

Fortsatt terrier :) Jeg har hatt 4 av dem.. den jeg har nå er den aller "verste" i så måte (mht terrier-egenskaper). De har sin sjarm, men de kan være ganske strie ja.

Endret av Lea2
Skrevet

Dvergpuddel!

Anonymous poster hash: 6f2b3...2d8
  • Liker 1
Gjest pærecider
Skrevet

Engelsk toy terrier! Spretne, spreke hunder med personlighet. Er en ganske sunn rase, kjenner flere som har hatt rasen og de er sjelden syke og kan bli ganske gamle. De er litt mykere enn andre terriere, intelligente og lærenemme. Samtidig liker jeg at de varsler når det kommer besøkende, og de tåler fint lange turer, men er også en lat sofagris. Har selv verdens skjønneste terrierfjomp liggende her!

Skrevet

Takk for svar alle sammen! :-) En ting jeg lurer på - de rasene dere anbefaler, går de greit sammen med katter? Har hørt at de fleste terriere ikke er så store fan av katter, men jeg har jo aldri eid en så hva vet jeg, hehe. :-D

Skrevet

Som sagt adopterte min en kattunge, men da var kattungen nettopp en kattunge og det merker hunden. Som regel vil det gå bra etter hvert uansett, men du har aldri noen garanti.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...