aurinko Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Hei! Jeg sliter veldig med sorte prikker i porene, spesielt over nesen og haka. Jeg har prøvd produkter som de stripsene man putter over nesen, kremer med "klomper" i, og noen andre produkter. Men har ennå ikke funnet noe som fungerer, er det noen som har tips til hva som kan fungere?:-) Takk
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Eneste som jeg har prøvd som funker, er å få huden renset/klemme de ut hos hudpleier. Det gjorde så inni satans vondt, jeg hadde tårer i øynene, men huden min så fantastisk ut etterpå. Det varte ikke så alt for lenge, og jeg har ikke hatt råd eller anledning til å gjøre det på nytt. Det er vel kanskje to år siden jeg prøvde dette. Syns de "nye" porene jeg har fått ikke er så voldsomme som de jeg hadde den gangen, men det tror jeg kan være litt "placebo"effekt Anonymous poster hash: c2207...14e
Gjest Yellowrose Skrevet 3. desember 2013 #3 Skrevet 3. desember 2013 Sant som hun over sier, det eneste som hjelper er å klemme de ut hos hudpleier. Du kan prøve å klemme ut selv hjemme også, etter en varm dusj. Sliter med dette selv, de går aldri bort for alltid men de blir mindre hvis du er flink til å bruke fuktighetskrem
Gjest Ingaborga Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 Det svarte i porene er oljer som naturlig er i huden som reagerer når de treffer luft og oksygen, og da blir mørk\svart. Dette er helt naturlig, og er ikke noe du blir kvitt. Om huden slutter å produsere like mye olje, kan det hende at porene blir mindre synlige, og dette er noe som til slutt går over av seg selv, men ingen av "mirakelkurene" som er på markedet vil ende dette problemet. Det er sant som Yellowrose sier, at de kan bli mindre synlige hvis du er flink til å bruke fuktighetskrem, fordi huden da venner seg til å få fuktighet, og ikke trenger å produsere like mye olje for å kompensere for uttørrende luft, vask av fjeset og andre elementer som fører til tørr hud Ellers burde du ikke vaske ansiktet mer enn to ganger om dagen, morgen og kveld, for her gjelder det samme prinsippet som går for håret; hvis det ikke vaskes så ofte, venner det seg av å produsere like mye olje\talg.
heiduderborte Skrevet 4. desember 2013 #5 Skrevet 4. desember 2013 Varmt vann --> peeling --> kaldt vann --> fuktighet Dette gjør jeg morgen og kveld. Aldri tren med sminke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå