Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har en frisør som er dyktig med farger å anbefale?:) Jeg skal gå fra veldig lyst blondt hår, til mørkt.. Vil ha en som ser fargene mine, og gir meg RITKIG brunfarge. Må ha en frisør som er flink, eller så kan jeg like gjerne gjør det selv.

Anonymous poster hash: b8701...f27

Fortsetter under...

Glemte å skrive at jeg bor i Oslo:) En frisør som er dytkig med farge i Oslo:)

Jeg synes Dezhin hos Dezhin Frisør er veldig flink til farging (han er art director i salongen). Første gang jeg skulle farge det der ba han meg peke på fargen jeg så for meg i et fargekart. Han mente fargen jeg valgte ikke ville være den mest optimale til meg og min hudtone, så jeg sa han kunne få frie tøyler og velge den fargen han mente ville kle meg best. Han blandet sammen tre forskjellige farger, og resultatet ble veldig bra. Fargen de bruker er også veldig mild (kjenner ikke den vanlige hårfargingslukten), og på mitt hår holder fargen seg fin og glansfull veldig lenge.

En annen ting jeg liker veldig godt med salongen er at jeg aldri har opplevd å bli prakket på produkter. De gangene jeg har kjøpt produkter der, så har det vært jeg selv som har tatt det opp. Han har også sagt et par ganger når jeg har sett meg ut noen (dyre) produkter: "Produktet A er bra, men veldig dyrt. Hvis du vil spare litt penger kan du heller kjøpe produkt B som er endel billigere, men nesten like bra.".

(Er forøvrig jeg som er AB i innlegg #2 - ser jeg klarte å sette meg som anonym.)

Jeg synes Dezhin hos Dezhin Frisør er veldig flink til farging (han er art director i salongen). Første gang jeg skulle farge det der ba han meg peke på fargen jeg så for meg i et fargekart. Han mente fargen jeg valgte ikke ville være den mest optimale til meg og min hudtone, så jeg sa han kunne få frie tøyler og velge den fargen han mente ville kle meg best. Han blandet sammen tre forskjellige farger, og resultatet ble veldig bra. Fargen de bruker er også veldig mild (kjenner ikke den vanlige hårfargingslukten), og på mitt hår holder fargen seg fin og glansfull veldig lenge.

En annen ting jeg liker veldig godt med salongen er at jeg aldri har opplevd å bli prakket på produkter. De gangene jeg har kjøpt produkter der, så har det vært jeg selv som har tatt det opp. Han har også sagt et par ganger når jeg har sett meg ut noen (dyre) produkter: "Produktet A er bra, men veldig dyrt. Hvis du vil spare litt penger kan du heller kjøpe produkt B som er endel billigere, men nesten like bra.".

(Er forøvrig jeg som er AB i innlegg #2 - ser jeg klarte å sette meg som anonym.)

Ja, googlet den salongen. Ser veldig fint ut. Nokså rimelige priser også, men min erfaring er at de alltid tar mer enn de sier. Kan jeg spørre hvor mye du betaler for å farge håret, og hvordan behandling du får da?:) En farge, flere farger, fargedesign o.l:)

Ja, googlet den salongen. Ser veldig fint ut. Nokså rimelige priser også, men min erfaring er at de alltid tar mer enn de sier. Kan jeg spørre hvor mye du betaler for å farge håret, og hvordan behandling du får da? :) En farge, flere farger, fargedesign o.l:)

Første gang betalte jeg 1620 for farge og klipp (890 for farge og 730 for klipp). Etter det har prisene økt litt. Sist gang jeg var der farget og klippet jeg håret pluss farget og nappet bryn med tråd. Egentlig skulle det kostet snaut 2200, men jeg fikk ca. 300 i avslag. Også noen andre ganger har jeg opplevd å få litt avslag ("du skal få napping av brynene gratis i dag"). En annen gang hadde kunden etter meg avbestilt slik at han brukte en halvtime ekstra på å style håret mitt gratis. Har aldri opplevd å betale mer enn det jeg trodde det ville koste på forhånd.

Han setter av to timer til farge pluss klipp. De gangene jeg har farget håret der så langt har han blandet sammen flere farger, men brukt samme fargen i hele håret. Lengden på håret mitt er forøvrig til øverst på puppene (pris på farging avhenger av hvor mye farge som går med). Vask og en fantastisk hodebunnsmassasje er inkludert i prisen. Så får du servert kaffe/te/vann om du ønsker.

Første gang betalte jeg 1620 for farge og klipp (890 for farge og 730 for klipp). Etter det har prisene økt litt. Sist gang jeg var der farget og klippet jeg håret pluss farget og nappet bryn med tråd. Egentlig skulle det kostet snaut 2200, men jeg fikk ca. 300 i avslag. Også noen andre ganger har jeg opplevd å få litt avslag ("du skal få napping av brynene gratis i dag"). En annen gang hadde kunden etter meg avbestilt slik at han brukte en halvtime ekstra på å style håret mitt gratis. Har aldri opplevd å betale mer enn det jeg trodde det ville koste på forhånd.

Han setter av to timer til farge pluss klipp. De gangene jeg har farget håret der så langt har han blandet sammen flere farger, men brukt samme fargen i hele håret. Lengden på håret mitt er forøvrig til øverst på puppene (pris på farging avhenger av hvor mye farge som går med). Vask og en fantastisk hodebunnsmassasje er inkludert i prisen. Så får du servert kaffe/te/vann om du ønsker.

Ok, takk for svar:) 890kr for farge er ikke dyrt. Tror ikke jeg tør å farge hele håret mørkt, vil ta det gradvis.. Kanskje begynne med ombre.

Annonse

Ok, takk for svar:) 890kr for farge er ikke dyrt. Tror ikke jeg tør å farge hele håret mørkt, vil ta det gradvis.. Kanskje begynne med ombre.

For sikkerhets skyld kan du jo ringe eller stikke innom for å dobbeltsjekke hva det vil koste for din hårlengde og det du vil gjøre. Ser det står 1100 for faring av langt hår, men vet ikke helt hvor de setter grensen for det. Uansett er det vel mellom 890 og 1100 for vanlig faring, så ikke store forskjellen.

De er tre stykker som jobber der. Jeg har kun testet Dezhin, men har hørt at de andre skal være flinke også.

Uansestt hvor du ender opp til slutt, så får du komme tilbake hit og si hva du synes. Alltid interesssant å få andres tilbakemeldinger. Du også TS.

For sikkerhets skyld kan du jo ringe eller stikke innom for å dobbeltsjekke hva det vil koste for din hårlengde og det du vil gjøre. Ser det står 1100 for faring av langt hår, men vet ikke helt hvor de setter grensen for det. Uansett er det vel mellom 890 og 1100 for vanlig faring, så ikke store forskjellen.

De er tre stykker som jobber der. Jeg har kun testet Dezhin, men har hørt at de andre skal være flinke også.

Uansestt hvor du ender opp til slutt, så får du komme tilbake hit og si hva du synes. Alltid interesssant å få andres tilbakemeldinger. Du også TS.

Ja, er uansett rimelig. Jeg klipper meg hos Hendrix Hair, synes de klipper fint til en billig penge, men var ikke fornøyd da jeg stripet håret der. Jeg stripet det blondt. Stripene på sidene ble hvite, mens stripene midt på hodet ble gule.. Da jeg kom hjem, så jeg at hun hadde glemt å legge striper bak. Det var en mørk flekk bak midt på hodet, hvor hun ikke la striper.. Nice. Aldri igjen!

Ellers så har jeg farget det hos Senior Art Director på Adam og Eva. Er fornøyd der, men jeg synes 2300kr for å farge er altfor mye penger. Fint om jeg kan finne en dyktig frisør, til en rimeligere penge. De må jo finnes der ute! Ser at Dehzin har veldig gode anmeldelser, så får ta en tur innom salongen å snakke med han:) Takk for tipset!

Ja, er uansett rimelig. Jeg klipper meg hos Hendrix Hair, synes de klipper fint til en billig penge, men var ikke fornøyd da jeg stripet håret der. Jeg stripet det blondt. Stripene på sidene ble hvite, mens stripene midt på hodet ble gule.. Da jeg kom hjem, så jeg at hun hadde glemt å legge striper bak. Det var en mørk flekk bak midt på hodet, hvor hun ikke la striper.. Nice. Aldri igjen!

Ellers så har jeg farget det hos Senior Art Director på Adam og Eva. Er fornøyd der, men jeg synes 2300kr for å farge er altfor mye penger. Fint om jeg kan finne en dyktig frisør, til en rimeligere penge. De må jo finnes der ute! Ser at Dehzin har veldig gode anmeldelser, så får ta en tur innom salongen å snakke med han:) Takk for tipset!

Bare hyggelig! Håper du blir like fornøyd som jeg er :)

Dezhin er på jobb der hver dag (også lørdager) i hele åpningstiden.

• 2 uker senere...

Balanzera ser spennende ut, så de skal jeg teste om min frisør en gang skulle slutte eller flytte langt bort fra Oslo - noe jeg forsåvidt håper aldri skjer. Ser de har samme pris som jeg betaler nå på klipp, men er endel dyrere på farge (nå spiller forsåvidt ikke det så stor rolle om resultatet blir bra).

Jeg kommer rett fra Balanzera, uten å ha fått klipt meg i det hele tatt. Bestilte time for FEM uker siden, men det har de klart å dobbeltbooke.. Det eneste de kunne tilby meg var en ny time, som jeg ikke har mulighet til å møte til. Jeg vet at slike ting skjer, men jeg ble så vanvittig skuffet etter å ha gledet meg til å gå til frisøren i ukesvis. Å gå til frisøren er luksus jeg unner meg 1-2 ganger i året, og jeg forventer at de venter på meg da. Uansett frisør i grunn.

Anonymous poster hash: a64de...2a7

Jeg kommer rett fra Balanzera, uten å ha fått klipt meg i det hele tatt. Bestilte time for FEM uker siden, men det har de klart å dobbeltbooke.. Det eneste de kunne tilby meg var en ny time, som jeg ikke har mulighet til å møte til. Jeg vet at slike ting skjer, men jeg ble så vanvittig skuffet etter å ha gledet meg til å gå til frisøren i ukesvis. Å gå til frisøren er luksus jeg unner meg 1-2 ganger i året, og jeg forventer at de venter på meg da. Uansett frisør i grunn.

Så utrolig kjipt! Hadde blitt veldig forbanna selv. Eneste godkjente unnskyldning slik jeg ser det er om du hadde hatt første første time en dag og frisøren hadde blitt syk samme morgen. Dobbeltbooking bør de absolutt klare å unngå. Fikk du i det minste tilbud om avslag i prisen hvis du var villig til å komme tilbake en annen dag? Ser de fakturerer 500 per time de har satt opp om man ikke avbestiller 24 timer før, så de bør jo tilby det samme i avslag når de ikke kan klippe deg når du har bestilt time.

Hvis det ikke blir til at du gir dem en ny sjanse, så er jeg sikker på at du blir fornøyd om du bestiller time hos min frisør (Dezhin frisør). :)

Så teit! Testet dem i forrige uke selv, og da var frisøren nesten en time forsinket fra oppsatt tid. Jeg hadde en viktig avtale etterpå, så det passet utrolig dårlig. Kom nesten en time for sent til avtalen...

Jeg var likevel veldig fornøyd med klippen, fikk en lang hodebunnsmassasje når de vasket håret mitt - skikkelig spafølelse! Klippen ble superbra, og det var absolutt ikke dumt å få nappet øyenbrynene gratis! ;)

I likhet med deg klipper jeg meg bare to ganger i året, og gleder meg lenge på forhånd. Jeg skjønner godt at du ble skuffet! Tror jeg gir dem en sjanse til, men hvis det skjer noe lignende da, får jeg heller prøve en annen økologisk frisør.

Høstblader og Miss-Grey: jeg burde nok stått mer på krava, men var nok ekstra sliten den dagen. I ettertid har jeg gått gjennom hva jeg burde gjort og sagt, men i det øyeblikk jeg gikk ut døra var det alt for sent!

Hadde jeg fått tilbud om å sette opp ny time der og da, og inkludert for eksempel hårspa eller avslag på prisen, hadde jeg takket ja med det samme. Det hjelper ikke med et "beklager" når de selv vet at det er fullbooket fram til jul, og det er ukesvis med ventetid.

Jeg ble nok ekstra skuffet fordi jeg "endelig" har funnet en frisør jeg går tilbake til etter 7 år i Oslo. Kanskje keg prøver en gang til på andre siden av nyttår. Det eneste positive med det hele, var at jeg sparte mange hundre kroner rett før jul.

• Liker 1

Annonse

Bruker JoJo & Friends som fast frisør og er veldig fornøyd :)

En litt annerledes salong med mer "varme" enn "vanlige" salonger. I tillegg er det en god del kjendiser der titt og ofte så det hjelper også :fnise:

Anonymous poster hash: 0ac06...934

dere som farger håret hos frisøren for 2000-3000 kr, er det virkelig verdt prisen? synes prisene er helt hinsides enhver fornuft. Selv farger jeg håret selv, bruker vel ca 300 kr i året på håret, og har en hårfarge mange kommenterer og synes er fin

Anonymous poster hash: 44762...3ca
  • 1 måned senere...

Jeg var innom Dezhin Frisør i dag! Fikk veldig godt inntrykk av guttene som jobber der, og atmosfæren i salongen var avslappet og behagelig. Dezhin sto opptatt med en kune, så han ga meg kortet mitt, og ba meg ringe han, så vi kan snakke om farge og pris. Tror jeg bestiller time der til å farge håret nå:)

Annonse

Jeg var innom Dezhin Frisør i dag! Fikk veldig godt inntrykk av guttene som jobber der, og atmosfæren i salongen var avslappet og behagelig. Dezhin sto opptatt med en kune, så han ga meg kortet mitt, og ba meg ringe han, så vi kan snakke om farge og pris. Tror jeg bestiller time der til å farge håret nå :)

Så bra :) Håper du blir like fornøyd som det jeg er. Har vært der et par ganger etter jul, og er strålende fornøyd hver gang. Du får melde tilbake her når du har vært der.

Så bra :) Håper du blir like fornøyd som det jeg er. Har vært der et par ganger etter jul, og er strålende fornøyd hver gang. Du får melde tilbake her når du har vært der.

Takk :) Så bra du er fornøyd! Jeg skal gå fra lys til mørk. Har du gjort det hos han før? Håper han finner riktig brunfarge. Er han flink til det tror du? Ja, det skal jeg gjøre:)

Takk :) Så bra du er fornøyd! Jeg skal gå fra lys til mørk. Har du gjort det hos han før? Håper han finner riktig brunfarge. Er han flink til det tror du? Ja, det skal jeg gjøre:)

Jeg gikk fra kommunefarget hår til ganske mørkt. Jeg har fått veldig mye skryt for fargen av både venner, familie, kolleger og kunder, så han traff blink med den fargen til meg. Han er veldig opptatt av at hårfargen skal passe til hudtonen din osv, så er sikker på at han vil finne den brunfargen som vil passe deg best. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...