Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er diskusjoner om menn/kvinner, føler du for å forsvare ditt kjønn da? Føler du tilhørighet, vi jenter/oss gutta?

Jeg føler detfor sånn. Menn kan slenge akkurat så mye dritt de vil om damer, jeg vet at jeg ikke er sånn uansett :)

Anonymous poster hash: b2d8b...e0f

Videoannonse
Annonse
Gjest Grapefrukt
Skrevet

Nei, men jeg føler for å forsvare de som blir truffet av uintelligente generaliseringer uavhengig av kjønn/rase/alder. Blir kanskje litt ekstra hårsår når jeg møter rasistiske holdninger siden jeg er har slekt av annen opprinnelse. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Det er i så fall ikke av en følelse av tilhørighet. Jeg føler meg ikke som en av "gutta", men påpeker generaliseringer som treffer meg som mann når jeg ikke kjenner meg igjen i det hele tatt. Oftest av typen "en ekte mannemann gjør bla bla" og "alle menn er drittsekker fordi de bla bla".

Anonymous poster hash: 4628c...572
  • Liker 1
Skrevet

Hvis det er diskusjoner om menn/kvinner, føler du for å forsvare ditt kjønn da? Føler du tilhørighet, vi jenter/oss gutta?

Jeg føler detfor sånn. Menn kan slenge akkurat så mye dritt de vil om damer, jeg vet at jeg ikke er sånn uansett :)

Nei, egentlig ikke. Behovet for å unnskylde "eget" kjønn er ofte mer påtrengende enn forsvarstaler.

Uthevet: Det det er pisspreik fra A til Å. Drittslenging fra menn om damer blir lynraskt nedsablet som nett-trakassering, psykisk terror som behandles som et samfunnsproblem nasjonale politikere må ta seg av.

Kvinner som håner menn derimot; såpass må dere tåle, dere som tross alt har hatt mest makt her i den (påståtte) skjevdelte verden kvinner har båret på sine sarte såre skuldre siden tidenes morgen.

Sett på en surfe låt.....

Skrevet

Nei, jeg føler ikke for å forsvare mitt kjønn.

Anonymous poster hash: 67dfa...daa

Skrevet

i bitterpikktrådene på KG forsvarer jeg som regel kjønnet mitt, dersom det er innlegg som er borti natta dumme.

Anonymous poster hash: 021c3...42d
  • Liker 2
Skrevet

Forsvarer alltid kjønnet mitt hvis det er "nødvendig", altså at folk skrer løgner. Men gjør det samme for kvinner, selv om toleransen nok er litt høyere for hva jeg "godtar" om dem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver vanligvis å se rasjonelt på saker fremfor å velge side ut fra kjønn.

• Liker 1
Skrevet

Nei, som regel ikke.

Unntaket er selvsagt hvis jeg selv lir konfrontert med det, av typen "det mener du bare fordi du er kvinne". Noen menn har den tendensen - at deres egne synspunkt kan være nøytralt argumentert, mens kvinner mener alt de mener fordi de er kvinner og med de egenskapene det medfører.

Men i generelle debatter føler jeg ikke for å alltid ta til orde på kvinners vegne. For det første fordi jeg ikke nødvendigvis har alt til felles med andre kvinner, spesielt ikke i Norge, for det andre fordi jeg ikke trenger å være enig med noen bare fordi vi begge er kvinner.

I tillegg er det jo slik at noen av de mest hardbarkede stereotypene kommer fra noen som baserer alt på egne dårlige erfaringer. Noen menn får ikke til noe som helst med det kvinnelige kjønn, og mener derfor alle kvinner er hysteriske, horete, golddiggers, overfladiske eller onde. Noen kvinner har hatt dårlige erfaringer med menn og mener derfor at de alle er manipulerende, slemme, uempatiske, umodne og ambivalente. Når noen først har denne holdningen så er det bare de selv som kan endre det - kommentarer fra andre om at "vi er ikke alle slik" utgjør ikke noen stor forskjell.

Gjest Absolutt
Skrevet

Nei igrunn ikke. Blir provosert av generaliseringer, men det gjelder uansett hvilken vei generaliseringen går.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Når det gjelder generaliserende utsagn av typen "kvinner er bare sånn og slik...", "alle/ingen kvinner gjør x og y" osv, da føler jeg for å, om ikke forsvare mitt eget kjønn, så i alle fall å nyansere utsagnene. Blir litt på samme måte som når andre grupper jeg "tilhører" blir kritisert (nordmenn, mødre, alenemødre, studenter osv). Synes lite om generaliseringer, stereotyper og fordommer.

Skrevet

Nei, egentlig ikke. Behovet for å unnskylde "eget" kjønn er ofte mer påtrengende enn forsvarstaler.

Uthevet: Det det er pisspreik fra A til Å. Drittslenging fra menn om damer blir lynraskt nedsablet som nett-trakassering, psykisk terror som behandles som et samfunnsproblem nasjonale politikere må ta seg av.

Kvinner som håner menn derimot; såpass må dere tåle, dere som tross alt har hatt mest makt her i den (påståtte) skjevdelte verden kvinner har båret på sine sarte såre skuldre siden tidenes morgen.

Sett på en surfe låt.....

Ja, det er en fæl verden du lever i.

Har noen kikkert? Hvor langt fra jorden er han, er det opp om at han en dag kommer til jorden?

Anonymous poster hash: c164e...3d0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...