Gå til innhold

I det man er singel på leting med store forventninger, til man plutselig ombestemmer seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ikke ønsker å være på leting lengre. Alle er ikke ufrivillig singel heller vel.

Jeg har kommet frem til et punkt i livet hvor det er på tide å prioritere meg selv. Jeg har forsåvidt prioritert meg selv ganske mye tidligere også sånn sett, men da har jeg vel gjerne ikke fått utnyttet mulighetene godt nok eventuelt. Eller ubevisst bare gjort absolutt alt av forarbeidet frem til.. nå.

Og jeg er overhodet ikke interessert i å involvere meg med noen som helst nå.

Jeg har mer enn nok med meg selv tenker jeg. Og mine egne planer for 2014.

Jeg vil jo naturligvis ikke bli alene heller akkurat, men på folkemunne så kan det jo være noen som ville ha brukt dette ordet når dem skulle ha definert sivilstatusen min. Men i virkeligheten vil det sannsynligvis innebære den strake motsetningen av å være alene forsåvidt.

Det kan vel sammenlignes med arbeidslivet, på så mange måter i grunn.

Som oftest er det jo smartere å prioritere deg selv og jobben din fremfor noe annet, fordi det vil ikke være noe annet som vil bli bærebjelken som skal holde deg selv gående for resten av livet. Skulle en tro det, så går en vel relativt fort på en smell kan jeg tenke meg.

Noen andre som har vært i en lignende situasjon tidligere?

Anonymous poster hash: f5d77...cc0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så mye negativt ved å være i et forhold, at jeg mest sannsynlig blir ødelagt av et forhold enn å være singel. Kanskje fordi siste forhold er noe av det mest negative i hele mitt liv. Har mistet troen på at forhold kan være bedre enn siste, føler ikke jeg fortjener mer heller.

Skrevet

Jeg har planer om å være frivillige singel uten noen ons i 2014. Har planer om å kjøpe en leillighet i Tr.heim. Må spar som onkel skrue selv.

Skrevet

Samme her. Jeg er frivillig singel, og inne i en fase nå hvor jeg må prioritere jobben. 2014 blir nok ikke noe kjærlighetsår. Ikke er jeg bitter på menn eller noe sånt, men det har bare ikke passet. Du får ha lykke til TS, og kose deg :)

Anonymous poster hash: 4698d...e46

• Liker 1
Skrevet

Det er så mye negativt ved å være i et forhold, at jeg mest sannsynlig blir ødelagt av et forhold enn å være singel. Kanskje fordi siste forhold er noe av det mest negative i hele mitt liv. Har mistet troen på at forhold kan være bedre enn siste, føler ikke jeg fortjener mer heller.

Negativitet generelt ødelegger jo selvfølgelig da.

Samme her. Jeg er frivillig singel, og inne i en fase nå hvor jeg må prioritere jobben. 2014 blir nok ikke noe kjærlighetsår. Ikke er jeg bitter på menn eller noe sånt, men det har bare ikke passet. Du får ha lykke til TS, og kose deg :)

Anonymous poster hash: 4698d...e46

Ikke sant. Du skjønner jo hva jeg mener ser jeg. :)

Livet går i faser og mange ting kan dukke opp i løpet av det hele. Og ikke minst,

Timing. Det bør passe seg og man bør ha tid til det. Slik jeg ser for meg 2014 vil jeg ikke ha noe tid til overs for den slags. Og den lille tiden som vil bli til overs å kraftig utover hovedprioriteringen. Og livsstilen gjerne, da det fort baller på seg forsåvidt når ballen først begynner å rulle. Haha.

Neida, men det ligger jo noe i det da. En begynner ett sted, og så må en gå hele den lange veien slik mange andre har gjort før deg. Og det er klart at akkurat det tar tid. Og det er klart at mye annet vil da falle bort pga det, men man burde egentlig ikke gråte over spilt melk heller synes jeg.

Det som er, det er. Bare bullshit altså, noen ganger. Og slik det blir, er slik det vil bli, uavhengig av hva som har vært.

Og det er jo en grunn for alt, for at det ble som ble, og for at det blir som det blir. En god grunn da får vi håpe, da det heldigvis er oss selv som står for våre egne valg vanligvis. Vel, i de fleste tilfeller hvertfall skulle en tro.

Og takk for det, antar jeg..?

Er ikke ofte jeg sier dette til fullstendig ukjente folk, men, du får kose deg du og. :)

TS

Skrevet

Ønsker man seg bare de en ikke kan få, så blir en singel heller enn å være sammen med en bare for å være sammen med en. Fine drømmer sluttet når man bli sammen med en man ikke er så kjempe interessert og glad i.

Skrevet

Hvis det er forklaringen du vil bruke på hvorfor du er singel, så værsågod.,.. Når/hvis du møter noen så kan du alltids være en av de som går rundt og sier "det skjer når du minst venter det"

Selvbedrag eller ei, det viktigste er jo at du er komfortabel med det selv

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er forklaringen du vil bruke på hvorfor du er singel, så værsågod.,.. Når/hvis du møter noen så kan du alltids være en av de som går rundt og sier "det skjer når du minst venter det"

Selvbedrag eller ei, det viktigste er jo at du er komfortabel med det selv

Altså. Forklaringen er jo at jeg er singel fordi jeg ønsker det, og ønsker ikke å gjøre noe med den saken, men heller ta tak i mange andre saker i livet mitt. Og det er jo bare slik jeg føler det nå.

Og jeg ér faktisk en av dem som tror at det skjer når en minst venter det, så hvis det skulle skje noe uforutsigbart på veien jeg ikke ville hatt mulighet for å forestille meg nå, så kan det nok få meg til å ombestemme meg igjen da, og det ser jeg på det som en ganske naturlig sak i grunn.

For skulle det plutselig dukke opp noe helt utenom det "vanlige" så er det jo vanskelig å vite hvordan en vil reagere, men jeg tror nok jeg vil veie nøye over avgjørelsen min da også.

Da vil jeg og muligens være i en annen situasjon som nå, hvor det kanskje ikke vil være like nødvendig å velge den slags bort som en midlertidig løsning lengre.

Og dette er jeg i grunn svært komfortabel med, men jeg kan ikke helt forstå hva det er du mener med selvbedrag..? Om noe, så er det jo dette det stikk motsatte av ett selvbedrag gjerne? :)

TS

Skrevet

Får også følelsen av at det er snakk om selvbedrag. Du har kanskje noen destruktive forhold bak deg?

Anonymous poster hash: 89e3e...b8c
  • Liker 2
Skrevet

Får også følelsen av at det er snakk om selvbedrag. Du har kanskje noen destruktive forhold bak deg? Anonymous poster hash: 89e3e...b8c

Ja vel? Og hvor i all verden får du denne følelsen fra da? Hvorfor tror du at du engang har den fjerneste anelse om hvordan situasjonen min er liksom? Du kan fornemme hvordan historien min er og gjerne? Ja jøss.

Og nei, jeg har ikke noe særlig av destruktiv historie med forhold. Jeg har ryddet opp i alt og gått videre for lenge siden.

Enn med deg da tilfeldigvis? Jeg og skjønner du, får litt følelsen av at du driver litt med selvbedrag, ut i fra disse konstruktive rådene og tipsene dine du kommer med til meg. :)

Så.. (Litt off-topic, men) Har du noen destruktive forhold bak deg?

TS

Skrevet

Og ikke ønsker å være på leting lengre. Alle er ikke ufrivillig singel heller vel.

Jeg har kommet frem til et punkt i livet hvor det er på tide å prioritere meg selv. Jeg har forsåvidt prioritert meg selv ganske mye tidligere også sånn sett, men da har jeg vel gjerne ikke fått utnyttet mulighetene godt nok eventuelt. Eller ubevisst bare gjort absolutt alt av forarbeidet frem til.. nå.

Og jeg er overhodet ikke interessert i å involvere meg med noen som helst nå.

Jeg har mer enn nok med meg selv tenker jeg. Og mine egne planer for 2014.

Jeg vil jo naturligvis ikke bli alene heller akkurat, men på folkemunne så kan det jo være noen som ville ha brukt dette ordet når dem skulle ha definert sivilstatusen min. Men i virkeligheten vil det sannsynligvis innebære den strake motsetningen av å være alene forsåvidt.

Det kan vel sammenlignes med arbeidslivet, på så mange måter i grunn.

Som oftest er det jo smartere å prioritere deg selv og jobben din fremfor noe annet, fordi det vil ikke være noe annet som vil bli bærebjelken som skal holde deg selv gående for resten av livet. Skulle en tro det, så går en vel relativt fort på en smell kan jeg tenke meg.

Noen andre som har vært i en lignende situasjon tidligere?

Håper inderlig ikke at du har barn. Ellers lykke til. :blomst:

Skrevet

Håper inderlig ikke at du har barn. Ellers lykke til. :blomst:

Nei, jeg har nok ikke det. Det har heller ikke vært noen aktuell tanke noensinne heller foreløpig.

Derfor har det heller ikke blitt noen barn med noen heller. Jeg gidder ikke å ha barn med hvem som helst heller.

Men takk. Til deg og. :)

Ts

Skrevet

Nei, jeg har nok ikke det. Det har heller ikke vært noen aktuell tanke noensinne heller foreløpig.

Derfor har det heller ikke blitt noen barn med noen heller. Jeg gidder ikke å ha barn med hvem som helst heller.

Men takk. Til deg og. :)

Ts

Da er det jo bare å nyte tilværelsen. Gi gass, og fly oppover på karriærestigen. :-) God jul!

Skrevet

Da er det jo bare å nyte tilværelsen. Gi gass, og fly oppover på karriærestigen. :-) God jul!

Oki? Takk. God jul.

Ts

Skrevet

Ja vel? Og hvor i all verden får du denne følelsen fra da? Hvorfor tror du at du engang har den fjerneste anelse om hvordan situasjonen min er liksom? Du kan fornemme hvordan historien min er og gjerne? Ja jøss.

Og nei, jeg har ikke noe særlig av destruktiv historie med forhold. Jeg har ryddet opp i alt og gått videre for lenge siden.

Enn med deg da tilfeldigvis? Jeg og skjønner du, får litt følelsen av at du driver litt med selvbedrag, ut i fra disse konstruktive rådene og tipsene dine du kommer med til meg. :)

Så.. (Litt off-topic, men) Har du noen destruktive forhold bak deg?

TS

Du er mann som dypest sett ikke føler du takler forhold, eller?

Anonymous poster hash: 89e3e...b8c

Skrevet

Du er mann som dypest sett ikke føler du takler forhold, eller? Anonymous poster hash: 89e3e...b8c

Feil. Jeg er en mann som ikke gidder et forhold med hvem som helst. Eller for enhver pris og bekostning.

Vanskelig å forstå gjerne, uten å føle for å tilrettelegge for enten angst, personlighetsforstyrrelser eller generelt noe annet som gjør at jeg nødvendigvis ikke takler det faktisk?

Det tilsier bare hvor fantastisk lite du vet om hvordan jeg er som person.

Ts

Skrevet

Altså. Forklaringen er jo at jeg er singel fordi jeg ønsker det, og ønsker ikke å gjøre noe med den saken, men heller ta tak i mange andre saker i livet mitt. Og det er jo bare slik jeg føler det nå.

Og jeg ér faktisk en av dem som tror at det skjer når en minst venter det, så hvis det skulle skje noe uforutsigbart på veien jeg ikke ville hatt mulighet for å forestille meg nå, så kan det nok få meg til å ombestemme meg igjen da, og det ser jeg på det som en ganske naturlig sak i grunn.

For skulle det plutselig dukke opp noe helt utenom det "vanlige" så er det jo vanskelig å vite hvordan en vil reagere, men jeg tror nok jeg vil veie nøye over avgjørelsen min da også.

Da vil jeg og muligens være i en annen situasjon som nå, hvor det kanskje ikke vil være like nødvendig å velge den slags bort som en midlertidig løsning lengre.

Og dette er jeg i grunn svært komfortabel med, men jeg kan ikke helt forstå hva det er du mener med selvbedrag..? Om noe, så er det jo dette det stikk motsatte av ett selvbedrag gjerne? :)

TS

Hvis du er singel og storfornøyd med det, hvorfor dette behovet for å rettferdiggjøre det på KG?

Skrevet

Hvis du er singel og storfornøyd med det, hvorfor dette behovet for å rettferdiggjøre det på KG?

Mener du at alle single på KG må være ulykkelige? Eller at jeg egentlig er, gjerne både bitter og ulykkelig, siden jeg også er innom og skriver litt piss innimellom? :)

Det høres mer ut som du leser hva du ønsker det skulle ha stått eventuelt. Kan det være noe sannhet i tror du?

Ts

Skrevet

Mener du at alle single på KG må være ulykkelige? Eller at jeg egentlig er, gjerne både bitter og ulykkelig, siden jeg også er innom og skriver litt piss innimellom? :)

Det høres mer ut som du leser hva du ønsker det skulle ha stått eventuelt. Kan det være noe sannhet i tror du?

Ts

Nei, jeg sier ikke at du trenger å være, eller at noen av oss andre er, bitre. Men hvorfor gjøre et poeng av at man er singel og fornøyd med det, i en egen tråd? Det er som om jeg skulle lage en tråd om at jeg har på meg en grønn genser og er fornøyd med det. Skjønner ikke helt hva vitsen skulle være, med mindre a) det var et ledd i en diskusjon om grønne gensere, eller b) jeg egentlig har mest lyst på en blå genser, men jeg har kun tilgang på grønne.

Men som sagt, det viktigste er jo at du er fornøyd selv...

Nei nå skal jeg gå på do, gitt. Hvis jeg blir veldig fornøyd med resultatet kommer jeg tilbake og oppretter en tråd om det!

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg sier ikke at du trenger å være, eller at noen av oss andre er, bitre. Men hvorfor gjøre et poeng av at man er singel og fornøyd med det, i en egen tråd? Det er som om jeg skulle lage en tråd om at jeg har på meg en grønn genser og er fornøyd med det. Skjønner ikke helt hva vitsen skulle være, med mindre a) det var et ledd i en diskusjon om grønne gensere, eller b) jeg egentlig har mest lyst på en blå genser, men jeg har kun tilgang på grønne.

Men som sagt, det viktigste er jo at du er fornøyd selv...

Nei nå skal jeg gå på do, gitt. Hvis jeg blir veldig fornøyd med resultatet kommer jeg tilbake og oppretter en tråd om det!

Interessant. :)

Og du må opprette så mange tråder som du are vil for lin del. Så får vi heller se om jeg gidder å komme med like konstruktive og innholdsrike tilbakemeldinger på dem, som du antageligvis mener du gjør her vil jeg tro.

Det viktigste er jo å være komfortabel med hva man gjør ja. Er enig i det. :)

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...