AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Hei jeg er en jente på 21 som kanskje skal gå igjennom prøverør snart. Jeg har vært syk som liten som gjør at jeg ikke kan få barn på egenhånd. Nå har gutten min vært å sjekket seg, å alt er bra med han så snart blir vi innkalt får å snakke om hva som skjer videre. Legen min sa at han skulle hjelpe meg med dette. Siden han bedde gutten min å sjekke seg, så går jeg ut ifra at det er prøverør han mener.Han sa at det er veldig stor sjangs får at jeg kan bli gravid, men at jeg trenger hjelp. Derfor spør jeg dere som har gjort dette før, åssen fungere prosessen ? Tok de lang tid før dere ble gravide ? Må jeg forbedre meg på å gå igjennom en vanskelig tid ? Har hørt noen som har sakt at det er ett rent helvete å gå igjennom.Anonymous poster hash: 41abc...1ee
Capricorn Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Ventetiden er verst, men jeg vil ikke kalle det et helvete. Jeg har opplevd verre ting i livet for å si det sånn. Noen tar det nok tyngre enn andre, men jeg syns ikke du skal gå inn i det med tanker om at det skal bli grusomt. Vær optimist. Lykke til
maih Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Signerer den med at ventetiden er den værste
Askmeagain89 Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 Signerer oogså den. Ventetiden tærer veldig på. Syns prosessen er tung, men langt fra så tung som mange beskriver den. Det er godt du får god hjelp av legen for det å krangle seg til alt er aldri moro. Masse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 Vi hadde fem forsøk og ventetiden ble verre og verre for hver gang. Første forsøk var bare et kakestykke i forhold til det siste. Mitt råd er å tenke seg nøye om før hvert forsøk for å se om det er verdt det. For oss var det ikke det, men vi ble foreldre likevel!Anonymous poster hash: d92b8...ff2
maih Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 Tror nok greia er å leve som normalt, ikke tenke så mye på det. Prøv å holde deg "opptatt" i ventetiden. Da vil nok tiden gå så mye fortere! Vær forberedt på at det kanskje ikke går, bedre å tenke det for så å bli positivt overasket:-D -ønsker deg masse lykke til fra ei som snart skal inn i forsøknr.2.
barnesangen Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Vi brukte 2, 5 år i ivf systemet før vi lyktes på vårt 3.forsøk. Ventetiden i hvert forsøk var det verste for oss. Tiden i mellom gikk treit. Vi gjennomgikk forsøkene på Rikshospitalet. Der skulle jeg ringe inn noen spesielle ganger for svar.....de var aller verst synes jeg fordi jeg var så spent. Prøv å lev som vanlig underveis. Snakk om prosessen med partneren din. Det er litt ekstra styr kanskje men er verdt hvert minutt. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå