Capricorn Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Jeg er i gang med enda en Skappel-genser, men lurer på om jeg skal strikke jakka istedet. Har noen strikket den her? I oppskriften jeg fant så skal bakstykket legges opp med 64 masker, mens på genseren er det 80. Syns det er litt rart at det er så stor forskjell på jakka og genseren. Kan jeg fortsette med 80 masker eller må jeg rekke det opp?
Heilo Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Datteren min strikket en Skappeljakke i sommer, ut fra oppskriften på genser. Vi bare delte antall masker i forstykket på to og strikket to deler. Den ble helt fin den. Angående forskjellen i maskeantall: Er det samme garn og pinnetkkelse som blir brukt i genseren og jakka?
Capricorn Skrevet 2. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2013 Datteren min strikket en Skappeljakke i sommer, ut fra oppskriften på genser. Vi bare delte antall masker i forstykket på to og strikket to deler. Den ble helt fin den. Angående forskjellen i maskeantall: Er det samme garn og pinnetkkelse som blir brukt i genseren og jakka? Ja, samme garnet. Jeg tenkte nettopp på¨å gjøre det samme. Bare dele opp. Strikket dere armene på samme måte som genseren?
Heilo Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Ja. Eneste vi endret var som sagt å strikke to forstykker, hvert med halvparten av maskene i oppskriften. Ermene og bakstykket gjorde vi etter oppskriften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå