Gå til innhold

vondt i venstre arm - tenker det værste:p

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vondt fra skulder og ned i venstre hand. Jeg tenker selvfølgelig på hjerteinfarkt med en gang, hadde stikkende smerte helt i venstre bryst.

Jeg er kun 22 år. Er 1 mnd siden jeg sjekket hjertet, da jeg trodde jeg hadde noe da og.

Men kan det kun være muskel eller noe? Jeg våknet med smerte i kneet i dag mårres, så gikk det over og nå er det armen. alt på venstre side :P hjelp

Anonymous poster hash: a4a62...d85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok 99% sikkert at det ikke er hjertet, da er det andre symptomer også.

Muskelsmerter/betennelser eller nerver som ligger i klem er det vanligste årsakene til smerter i armene når det stråler nedover.

Anonymous poster hash: e2581...4dc
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har også vondt i venstre skulder. Tenker det værste som i frozen shoulder.

Anonymous poster hash: 822f5...c31

• Liker 1
Skrevet

Er du mann eller kvinne TS? Desverre så er de fleste sykdommer blitt forsket på menn, problemet er at vi er ikke like, og symptomer kan være forskjellige fra menn til kvinner.

Når det gjelder hjerteinfrakt så har menn har tydelige symtomer slik som smerter og sammensnøringer i brystet med utstråling til hals og armer. Smertene kommer ofte ved anstrengelser.

Kvinner har mye diffuse symptomer: tretthet, anpustenhet, svetting, kvalme, oppkast, smerter i nakke og armer og skuldre, ofte om natten

....og dermed er det dobbelt så stor risiko for at kvinner dør i løpet av sykehusoppholdet eller innen en måned etter at de er blitt rammet av hjerteinfarkt enn menn

Anonymous poster hash: 64142...87f
  • Liker 1
Skrevet

Er du mann eller kvinne TS? Desverre så er de fleste sykdommer blitt forsket på menn, problemet er at vi er ikke like, og symptomer kan være forskjellige fra menn til kvinner. Når det gjelder hjerteinfrakt så har menn har tydelige symtomer slik som smerter og sammensnøringer i brystet med utstråling til hals og armer. Smertene kommer ofte ved anstrengelser. Kvinner har mye diffuse symptomer: tretthet, anpustenhet, svetting, kvalme, oppkast, smerter i nakke og armer og skuldre, ofte om natten ....og dermed er det dobbelt så stor risiko for at kvinner dør i løpet av sykehusoppholdet eller innen en måned etter at de er blitt rammet av hjerteinfarkt enn menn Anonymous poster hash: 64142...87f

Hæ? Dør etter innen en Mnd?! Ikle visst de får hjelp for det ? Sjeldent isåfall?

Skrevet

.

Skrevet

Hæ? Dør etter innen en Mnd?! Ikle visst de får hjelp for det ? Sjeldent isåfall?

Ikke hvis de får hjelp for det, men når symptomene på kvinner er type kan være nesten hva som helst, så undersøker nødvendigvis ikke legen om det er hjerteproblemer.

Anonymous poster hash: 64142...87f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...