Gå til innhold

Hvilke filmer kan du se om igjen og om igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som beskrevet i tittelen; hvilke filmer kan du se om igjen og om igjen?
Hva er det som gjør at du ikke blir lei? Og hva handler de om?

Takk til alle som svarer!

Endret av Booker
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere - Lord of the RIngs-trilogien, Mamma Mia, The Ninth Gate og Harry Potter-filmene, hovedsaklig.

Men den jeg har sett mest er Dirty Dancing. Det er den eneste filmen som jeg kunne startet på ny umiddelbart etter den var ferdig. Umulig å forklare hvorfor, den er bare helt spesiell for meg.

• Liker 1
Skrevet

Ringenes Herre og Harry Potter!

• Liker 1
Gjest Conradine
Skrevet

En del julefilmer kan jeg se om og om igjen ... og de første Alene hjemme-filmene var koselige å se sammen med barna husker jeg.

Ellers har jeg virkelig sansen for Catherine Zeta Jones i No Reservations .. den har jeg sett flere ganger. En koselig drama/komedie.

Har også noen danske filmer som jeg har sett flere ganger. Jakten med Mads Mikkelsen må være en av de beste filmene jeg har sett - den skal jeg garantert se flere ganger.

Skrevet (endret)

* "Mama" 2013: En spøkelsesflm som handler om 2 søstre som blir "kidnappet" av faren og han tar dem med til en hytte i skogen. Jeg tror han hadde planlagt å drepe både seg selv og jentene, men det er noe som tar livet av han og søstrene bor i hytten i noen år før de blir funnet. Og dette "noe"/"noen" følger med dem hjem til onkelen sin. Kjempespennende film med en litt trist slutt.

* "The Possession" 2013: Handler om en jente som kjøper et skrin på et loppemarked, en såkalt "dybbuk box". Jenten blir helt besatt av dette skrinet og vil ikke være uten det. Merkelige ting begynner å skje...

* "Silent Hill" 2006: Handler om en mor og datter som havner i en by som blir kalt for Silent Hill. Datteren har vandret bort fra moren, så moren leter etter henne. Byen er rammet av et forferdelig mørke som skjuler forferdelige ting...

* "The mist" 2007: Handler om en tåke som kommer innover en by. Mange folk blir innesperret i en dagligvarebutikk og med tåken er det "monstre", kan man vel kalle det... Basert på en historie av Stephen King.

* "The haunting in Connecticut 2: Ghosts of Georgia" 2013: En spøkelsesfilm som handler om en familie som opplever overnaturlige ting. Basert på en sann historie. Veldig spennende.

* "Cloverfield" 2008: Filmen følger en gruppe unge voksne i New York og hva som skjer når byen blir angrepet av en monster.

* Tremors 1, 2, 3 og 4: Filmene handler om kjempestore marker som har en smak for menneskekjøtt. Jeg synes disse filmene er kule rett og slett.

* "Poltergeist" 1982: Handler om en familie hvor deres lille datter blir kidnappet av et overnaturlig vesen.

Det er mange flere filmer i samme sjanger som jeg liker og kan se om og om igjen. Jeg elsker filmer om det overnaturlige.

Filmene som jeg har skrevet over har en fengende historie og handling for de som liker den slags ;)

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Skrevet

Ringenes Herre, Harry Potter, Hunger Games og Pirates of the Caribbean! :D

Anonymous poster hash: c287f...664
  • Liker 1
Skrevet

Jeg føler meg litt rar, men jeg har aldri likt å se filmer på nytt igjen uansett om jeg synes de er bra eller ikke. Har jeg sett de, så har jeg sett de liksom.

Da må det isåfall gå så mange år at jeg ikke husker hva som skjer, og det skal jo litt til :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mean Girls mister av en eller annen grunn aldri underholdningsfaktoren for meg.

En annen film jeg har sett mange ganger uten å bli lei er den forholdsvis ukjente filmen The Last Days of Disco. Handler om unge strebere i NY tidlig på 80-tallet. Liker den nok på grunn av persongalleriet og dialogen, med mange halvpretensiøse populærintellektuelle samtaler ;)

Endret av Zess
  • Liker 2
Skrevet

ringenes herre, harry potter og hobbiten :)

Anonymous poster hash: 003ba...c52
  • Liker 1
Gjest Fluttershy
Skrevet

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, The Nightmare before Christmas og Corpse Bride er filmer jeg kan se om igjen og om igjen. Alle 3 går vel inn under musikal.

Alice in Wonderland(2010) og Dark shadows er også filmer jeg elsker stemningen i. Har sett dem en del ganger.

Needles to say, jeg er veldig glad i Tim Burton :hjerte:

Skrevet

Mean Girls mister av en eller annen grunn aldri underholdningsfaktoren for meg.

Enig! Den blir aldri gammel. :)

Når jeg var liten så jeg "Foreldrefellen" med Lindsay Lohan helt sinnsykt mange ganger. Nå liker jeg å se Den fabelaktige Amélie om igjen, den er så nydelig. :)

• Liker 3
Skrevet (endret)

"Julefilmene" (de to første Die hard, Alene hjemme osv)

Tradisjon

Tarrantino og Tim Burton sine filmer.

En ting er at de er de klassiske COOL filmene , men det skjer så mye at du trenger tid til å få med deg alt.

Endret av Druid
Skrevet

Oi, jeg glemte Pirates of the Caribbean-filmene! Og når jeg sier Ringenes Herre, så mener jeg også Hobbiten. Åh, nå fikk jeg lyst til å se på film! Har ønsket meg alle Ringenes Herre- og Harry Potter-filmene til jul :) Hehe, det er gøy å se at det er flere andre som har samme filmsmak som meg!

• Liker 1
Skrevet

Fucking Åmål

Bare Bea

Hva er det med gilbert grape?

Grease

Olsenbanden

Anonymous poster hash: ade76...245

Skrevet

Lord of the rings triologien, A clockwork Orange, The shining, Narnia filmene (Nye versjonene)

• Liker 1
Skrevet

Harry Potter. En periode på sånn omtrent et halvt år, gikk det ikke én eneste dag uten at jeg så på HP. :sjokkert: Har innsett i ettertid at det går an å bli avhengig av hva som helst :fnise:

Skrevet

The perks of being a wallflower

The virgin suicides

Breakfast at Tiffany's

Favoritt disney filmene mine, blant annet Skjønnheten og udyret og Pinocchio

On the road

A clockwork Orange

Harry Potter-filmene

Anonymous poster hash: 4a7f5...f88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...