Gå til innhold

Dyrt med eiendomsmegler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koster det virkelig 80 000,- for å selge en leilighet?

Anonymous poster hash: 52ccd...869

Videoannonse
Annonse
Gjest Linneah2013
Skrevet

Jeg betalte over 100.000,- for å selge huset mitt ihvertfall.

Skrevet

Jepp, men det er som regel inkludert en hel del ting også. Visninger, annonsering, trygghet, trykksaker, papirarbeid.. Du får mest sannsynlig tilbake disse pengene ved faktisk å bruke en megler i forhold til å selge selv og ordne disse sakene på egenhånd.

Skrevet

Jeg har solgt leilighet to ganger uten megler. Kun brukt advokat og det kostet meg litt under 20.000. I disse dager er det usikkert hvorvidt man "tjener" på å betale en megler en sinnsyk sum på 100.000 kr.

Anonymous poster hash: f1692...4be
Skrevet

Det er vel ingen hemmelighet at meglere ofte kommer ut til flere potensielle kjøpere. Både gjennom avisannonser, egne trykksaker/hefter og dette med tillit. Selv om det er trygt å kjøpe privat når det er en advokat involvert, så er folk forsiktige/skeptiske med store kjøp som dette.

Noen steder og med noen typer bolig kan det sikkert gå for det samme om man selger med eller uten megler. Det er dessuten lov å "deale" litt med megleren. Det er lettere å få mer inkludert (f.eks annonser, plassering) enn å få prisavslag. En helsides annonse i en avis koster ikke lite, men blir sett av mange. Om man har en god plassering i en slik annonse, så vil man få flere på visning og mest sannsynlig flere aktive i budrunden.

Gjest Conradine
Skrevet

I disse tider kan du prute ganske mye hos meglere.

Det gjorde vi og sparte tusenvis ...

Skrevet

Jeg er selv jurist og kunne ganske sikkert klart å selge selv med hjelp av oppgjørsadvokat. Men jeg er glad jeg brukte megler. Trengte ikke tenke på en ting rundt salget, alt ble ordnet for meg. Betalte gladelig de 86 000 det kostet for å slippe å styre med det selv.

Anonymous poster hash: e825c...37a

Skrevet

Meglere kjenner også markedet og vil kunne bidra med gode råd som kan gi deg mer enn du klarer å få til på egenhånd. Dette med kunnskap er også viktig for kjøper.

Skrevet

Betalte litt over 80.000 da jeg solgte min lille leilighet, ja.. Kjempemye penger, men hadde ikke orket å gjøre alt det selv heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...