AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Noen som har opplevd det samme? Hei, jeg bare lurte på om noen har opplevd det samme, eller noe lignende. Jeg sluttet på p pillen- Juli 2012 - hadde regelmessig mensen frem til September 2012. Mensen har ikke kommet tilbake enda, jeg har tatt celle prøve, en haug med blodprøver, urinprøver, gynekologisk undersøkelse. Jeg og min samboer har jo ett ønske om å starte vår egen lille familie. Men frykten for å ikke kunne bli gravid bare øker, da legen heller ikke finner noe som er galt - hun sier alltid at alt ser fint ut og jeg får bare vente på at mensen kommer igjen, jeg har nå gått over ett år uten mensen jeg vet at etter pp slutt så kan mensen bli vekk.. Er det noen som har opplevd noe lignene ?Anonymous poster hash: 73d53...f9f 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Hei Jeg har opplevd noe av det samme. Jeg sluttet på p piller desember 2012 og fikk regelmessig mens frem til ca juli og stoppet det plutselig helt opp. Men jeg fikk det igjen etter ca 3,5 måneder. Jeg har også tatt blodprøver og tester og alt var normalt, så gyn sa at det var bare hormonell ubalanse etter p pille bruk. Så man må bare ha tålmodighet å vente. Jeg fikk også tablettene provera sånn at mensen ble normal igjen, men skulle hatt mensen nå så det funker hvertfall ikke enda. Jeg fikk beskjed om at det var forskjellig for alle som slutter med p piller og at det er faktisk noen som ikke kan ha mensen på over et år. Har du tatt graviditetstest, sånn at du er helt sikker på at du ikke er gravid? Det er så kjedelig at det er sånn når man endelig har bestemt seg for å få barn:/ Er så frustrende! Nå fikk jeg hvertfall se at det er flere som meg:P Anonymous poster hash: 78542...f70
Babel80 Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Ja, det kalles for amenore eller oligomenore. Jeg sluttet med p-piller i mai i år og har ikke fått syklussen tilbake - i det hele tatt. Har fått trisekvens og pergotime allerede og begynner snart på provera. Jeg får ikke eggløsning eller mens og har feil verdier for div hormoner. Ellers ser alt greit ut. Dette kom mest sannsynlig som følge av maaange år med p-piller. Gynekologen sa at jeg kunne vente og se når hormonene stabiliserte seg og jeg fikk syklussen tilbake, men at de kunne hjelpe meg med hormonbehandling. Fungerer ikke det så er veien til fertilitetsklinikker og ivf allerede staket ut. Det at de startet behandling så raskt hadde visst også med min alder (32-33) å gjøre. Jeg skjønner da ikke helt at det ikke finnes noe de kan gjøre for deg. Alle prøver er ok, alt ser fint ut... med det skjer ingenting? Det må da være en grunn til det - ville jeg tenkt i hvert fall. Det trenger jo ikke å være noe alvorlig, men det må da være greit å finne ut av det . Hvis ikke gynekologen vil hjelpe deg videre kunne du eventuelt selv tatt kontakt med en fertilitetsklinikk?
MinniMiMy Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 Ja, har sjekket om jeg kan være gravid, og det er jeg ikke. Nå er jeg 22 så jeg tror ikke de vil gi meg så mye hormoner, gyn mente at det er for "eldre" damer. Men man blir litt oppgitt når gyn og lege ikke kan/vil gjøre noe, men heller bare vente å se hva som skjer. Og det kan jo heller ikke være så bra å gå alt for lenge uten mens? Jeg vil jo ikke miste muligheten for å få barn. Så fort jeg får litt vondt i korsryggen, så håper man på at det kan være antydning til mens- men ingenting. Og nå så står på en måte alt stille, da jeg har tatt alt av tester og blodprøver. Nå skal jeg bare vente på at mens kanskje skal dukke opp. Kan amenore/ oligomenore være farlig? Tenker kan man bli steril?
Tintin200 Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 Ja, jeg hadde ikke mensen på over ett år da jeg sluttet på p-piller for noen år siden. Men så begynte jeg igjen da jeg fikk kjæreste, da kom den igjen. Når jeg sluttet med p-piller igjen etter litt over ett år igjen ble jeg gravid MED EN GANG hehe. Nå har jeg fåt tilbake regelmessig mens igjen uten at jeg går på prevansjon. Trodde også at jeg ikke var særlig fruktbar, men det var jeg helt klart!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå