Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg har et lite problem som jeg trenger hjelp til å finne ut av, rett og slett fordi jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

KJæresten min kom jeg fra fest på lørdagen. Jeg sjekket telefonen hans (noe jeg veldig sjelden gjør). Der fant jeg over 200 meldinger fra en jente, med både bilder og diverse meldinger. Vi har vært sammen i 6 år, og viste seg at dette var en jente han holdt på med før vi ble sammen. Det verste var at han hadde lagret nr hennes som en mann på jobben, sikkert fordi jeg ikke skulle se det.

Konfronterte han med det dagen etterpå. Han sier at han tilfeldigvis møtte henne ute på byen for 2 år siden, og at de siden da har hatt sporadisk kontakt siden da. Fortalte også at han hadde tenkt litt på henne i en periode etter at han hadde møtt henne, men at det var meg han ville ha. Sier han sluttet med det for 1 år siden, men de har fortsatt hatt kontakt siden da. Hun har et lite barn og skal gifte seg til sommeren.

Er bare så usikker hvordan jeg skal løse det, for synes det er et svik at han har holdt dette gående i 2 år og at han har skjult det ved å lagre henne som en mannlig kollega... I tillegg er det en tidligere flørt, og jeg skjønner ikke at det er et forhold han skal "pleie".

Er utrolig glad i han og vil ikke avslutte forholdet, men samtidig føler jeg at han har sviktet meg og holdt ting skjult over en lengre periode. Fornuften min sier derfor at jeg bør avslutte dette forholdet. Vi er 28 år, har kjøpt oss leilighet og begynt å tenke på barn. FØler det er nå jeg må ta et valg.

Anonymous poster hash: 497c9...f41
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så unormalt å tenke litt på andre i perioder, men han la det jo fra seg, og ville heller ha deg.

Hva du skal gjøre her, kommer jo an på innholdet i meldinger, og hva slags bilder de har sendt til hverandre. Er det flørt og snakk om sex osv, så er det et grovt overtramp. Er det bare "vanlige" ting, så er jo ikke det så farlig, selv om hun er en tidligere flamme. Han skjulte kontakten for deg, men hvis innholdet i meldingene ikke er galt, så har det ikke så stor betydning. Han ville unngå konflikt, men var ærlig når det kom opp.

Det høres ut som han er åpen mot deg til tross for at hun var lagret som mann, Han hadde ikke trengt å si at han hadde tenkt litt på henne en periode, men valgte å være ærlig der. Det tyder jo også på at han har tillit til deg, og at han anser deg som ei fornuftig dame. Tror derfor det er akkurat så uskyldig som han sier.

Gjennom et langt forhold vil en nok måtte takle slike ting, og er det ikke verre enn dette, så kommer en seg gjennom det.

Skrevet

Tusen takk for godt svar!

Det er vel riktig som du sier at en kommer nok borti litt sånt. Og vi har det veldig bra sammen, og har ikke lyst til å gi opp bare på grunn av dette. Han har jo egentlig ikke gjort noe galt. Er bare sårt med en gang, men er vel en en kamel en må svelge.

Skrevet

Du får spørre han hva han ville tenkt om du gjorde det samme.

Ville det være OK for han?

Hvis ikke, hva er det som får han til å tro at dette er OK når han gjør det?

Skrevet

Ja, det er sårt, og en blir litt skuffet og lei seg. Men så lenge han ikke har gjort noe annet galt enn å ha ordinær kontakt med ei han har holdt på med før, så er han godt innenfor det som er ok i et forhold. Egentlig. Og jeg synes det er flott at han var så ærlig mot deg når det kom opp!

Men ja, noen ganger må en svelge kameler, og er det et godt forhold, så er det oftest verdt det. Vi kan alle gjøre feil, og gjøre noe den andre blir såret over. Uten at det som har skjedd er så galt i seg selv.

De fleste vil som sagt oppleve at den andre har kontakter en selv ikke liker, og reagerer på det, selv om det er uskyldig for den som gjør det. Det har skjedd i vårt forhold også, så jeg skjønner hvordan du har det.

Skrevet

Ja, det er sårt, og en blir litt skuffet og lei seg. Men så lenge han ikke har gjort noe annet galt enn å ha ordinær kontakt med ei han har holdt på med før, så er han godt innenfor det som er ok i et forhold. Egentlig. Og jeg synes det er flott at han var så ærlig mot deg når det kom opp!

Men ja, noen ganger må en svelge kameler, og er det et godt forhold, så er det oftest verdt det. Vi kan alle gjøre feil, og gjøre noe den andre blir såret over. Uten at det som har skjedd er så galt i seg selv.

De fleste vil som sagt oppleve at den andre har kontakter en selv ikke liker, og reagerer på det, selv om det er uskyldig for den som gjør det. Det har skjedd i vårt forhold også, så jeg skjønner hvordan du har det.

Men bør jeg be han om å avslutte kontakten med henne? Ser ikke at dette er et vennskap han bør pleie, og er sårt for meg. Men samtidig vil jeg jo aldri kunne store på at han faktisk avslutter det heller da...Ser for meg at han lett kan ta kontakt med henne igjen når han er full. Var på guttetur her i høst, og da hadde han sendt bildemld til henne, men ingenting til meg...:(

Skrevet

Men bør jeg be han om å avslutte kontakten med henne? Ser ikke at dette er et vennskap han bør pleie, og er sårt for meg. Men samtidig vil jeg jo aldri kunne store på at han faktisk avslutter det heller da...Ser for meg at han lett kan ta kontakt med henne igjen når han er full. Var på guttetur her i høst, og da hadde han sendt bildemld til henne, men ingenting til meg... :(

Du kan godt si hva du synes om dette, og han er sikkert mer mottagelig nå når du har oppdaget det, særlig når hun var lagret med et mannsnavn. Jeg ville heller ikke likt det. Han skjønner nok det. Om han protesterer, og sier de er kun venner, så kan du spørre han om han synes at det er ok at du gjør det samme med en eks-flørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...