AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Hei! Jeg lurer på hvordan det er med refusjon fra helfo ang. isotretinoin. Legen min sa at man får refundert 90 %(?) av utgiftene hvis man overstiger 1667 kr, men gjelder dette for ett år? Jeg har nå kjøpt en pakke med 100 kapsler for nærmere 800 kr(snart ferdig med den) og skal kjøpe en til pakke nå snart slik at det blir nesten 1600 kr tilsammen, altså i løpet av dette året blir det to pakker av iso. Jeg har tidligere gått på to tetracyclinkurer og det virket som legen min regnet med dette også, men det er 2 år siden jeg gikk på de. Regnes de også med når jeg sender søknad for refusjon? Eller gjelder det kun medisiner jeg kjøper i 2013? Jeg har ikke kvitteringene for tetracyclinkurene nå, men apoteket har vel det registrert slik at jeg kan skrive ut de? Kvitteringen for første pakken med iso jeg kjøpte klarer jeg heller ikke å finne nå, men jeg har tenkt å spørre de på apoteket om å skrive ut den kvitteringen når jeg kjøper en ny pakke med iso nå - går det greit? Hvordan søker jeg om refusjon? Må skjemaet sendes for nyåret og er det kun medisiner for 2013 (to pakker med iso) jeg kan få tilbake pengene for? Ut ifra det jeg forteller har jeg krav på refusjon? Jeg er ikke sikker på reglene og virker ikke som legen min visste alt heller. Har prøvd å se på helfo sine sider, men der er så mye info så skjønner ikke helt. Bruker også en del penger på kremer osv under den kuren, kan man få refusjon på det også? Håper noen kan hjelpe meg litt! Anonymous poster hash: b7f31...f80
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Ingen?? : / Anonymous poster hash: b7f31...f80
88888 Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Jeg lurer på det samme selv. Begynte på Iso i oktober, noe som vil si at 50 % av utgiftene blir datert 2013, mens resten kommer i 2014. Hvordan blir dette ifht tilbakebetaling? Er nok best å kontakte HELFO tenker jeg :-)
Sillicious Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Hei! Jeg lurer på hvordan det er med refusjon fra helfo ang. isotretinoin. Legen min sa at man får refundert 90 %(?) av utgiftene hvis man overstiger 1667 kr, men gjelder dette for ett år? Jeg har nå kjøpt en pakke med 100 kapsler for nærmere 800 kr(snart ferdig med den) og skal kjøpe en til pakke nå snart slik at det blir nesten 1600 kr tilsammen, altså i løpet av dette året blir det to pakker av iso. Jeg har tidligere gått på to tetracyclinkurer og det virket som legen min regnet med dette også, men det er 2 år siden jeg gikk på de. Regnes de også med når jeg sender søknad for refusjon? Eller gjelder det kun medisiner jeg kjøper i 2013? Jeg har ikke kvitteringene for tetracyclinkurene nå, men apoteket har vel det registrert slik at jeg kan skrive ut de? Kvitteringen for første pakken med iso jeg kjøpte klarer jeg heller ikke å finne nå, men jeg har tenkt å spørre de på apoteket om å skrive ut den kvitteringen når jeg kjøper en ny pakke med iso nå - går det greit? Hvordan søker jeg om refusjon? Må skjemaet sendes for nyåret og er det kun medisiner for 2013 (to pakker med iso) jeg kan få tilbake pengene for? Ut ifra det jeg forteller har jeg krav på refusjon? Jeg er ikke sikker på reglene og virker ikke som legen min visste alt heller. Har prøvd å se på helfo sine sider, men der er så mye info så skjønner ikke helt. Bruker også en del penger på kremer osv under den kuren, kan man få refusjon på det også? Håper noen kan hjelpe meg litt! Anonymous poster hash: b7f31...f80 Hei! Da jeg gikk på dette så tok jeg vare på alle kvitteringene da jeg tok ut medisinen (må være navn på) Det stemmer som du sier, jeg fikk ikke så mye tilbake da, kanskje halvparten, jeg gikk på medisinen i 3 mnd så sendte inn 3 kvitteringer med navn på, fylte inn skjema og sendte det i posten. Så fikk jeg svar innen ei uke. http://www.helfo.no/SiteCollectionDocuments/Skjemaer/S%C3%B8knad%20om%20bidrag%20til%20legemidler%20p%C3%A5%20hvit%20resept.pdf Her finner du skjemaet, skriv ut, fyll inn det som trengs og legg ved kvitteringene.
88888 Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 Jeg har ikke navn på mine kvitteringer... Det tenkte jeg ikke på! Er alt håpe ute om å få tilbake penger?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 Jeg har ikke navn på mine kvitteringer... Det tenkte jeg ikke på! Er alt håpe ute om å få tilbake penger? Du kan sikkert gå til apoteket du kjøpte medisinen fra og be dem printe ut nye spesifiserte kvitteringer. De har det lagret i databasen tror jeg. Anonymous poster hash: b7f31...f80
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Takk for svar ; ) Men det er altså kun isotretinoin-pakkene som dekkes, ikke noen av hudpleiekremene osv som man bruker under kuren? Jeg har kjøpt to pakker hittil i år, begynte med kuren i slutten av oktober og blir ikke ferdig med de to pakkene før neste år. Har kjøpt to 100-kapslers pakker hvor hver kostet 767 kr. Altså har jeg hittil i 2013 betalt 1534 kr, og kommer ikke til å kjøpe ny pakke før neste år. Betyr dette at jeg ikke får noen refundert for 2013 i og med at det er under 1667 kr? Kommer jo til å kjøpe en ny pakke i jan-feb og da blir det mer enn grensen, regnes ikke de også i denne grensen, eller blir pakkene jeg kjøper i 2014 regnet for seg selv? Siden jeg går på denne kuren i slutten av 2012 og starten av 2014, må jeg regne 1667 kr separat for hver av de to årene? Jeg må altså gå over 1667 kr nå i 2013 for å få noe refundert, og så over 1667 igjen i 2014 for å det refundert? Kommer jo ikke over det nå i 2013 slik jeg har regner her... Jeg har også brukt en del penger på konsultasjoner/kontroller hos hudlegen, dette regnes ikke med eller og man får ikke det refundert? Jeg spurte apotekdamen om dette og hun sa at det må veldig mye til for å få noe penger tilbake. Det skjønte jeg ikke helt, for er det ikke denne grensen på 1667 kr som gjelder? Hun mente at man kun får det dersom man får noen veldig alvorlige bivirkninger o.l., men hun må vel ha misforstått..?.. Anonymous poster hash: b7f31...f80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå