livingdoll Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Jeg har en fire år gammel papillon gutt som plutselig har begynnt å tisse og markere inne selv om han får kos, tur og det han trenger. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Nå er jeg gravid også, så jeg klarer ikke alltid å bøye meg ned å tørke opp.. Har dere noen tips? Vil helst unngå å kasterere..
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Markering er endel av hundens instinkt og har ingenting med kos å gjøre. Reagerer han på "nei"? Vi har skaffet oss hannhund og kommer ikke til å akseptere markering inne. Den dagen han gjør det vil han få klar beskjed om at det ikke er ok. Anonymous poster hash: 23db8...308
Frisørdama Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 (endret) Bellyband. Et bånd som går rundt snoppen/magen og ryggen som skal gjøre så han ikke markerer. Fås på nettbutikker og dyrebutikker Endret 2. desember 2013 av Frisørdama
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 http://www.gwlittle.com/prod_detail_list/dog_belly_bands Disse er fine å ha. Men hvorfor vil du unngå å kastrere? Skal han brukes i avl? Anonymous poster hash: af780...2fb
Portvinpiken Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Men hvorfor kasterere? Det er ingeting som tilsier at det løser noe problem. Tvert om. Jeg ville tatt han til veterinær og undersøkt for infeksjon, evt. stoffskifte eller andre problemer først. Utelukke at det er noe fysisk. Er det tispe med løpetid i nærheten? Kan det være stress pga. endringer av rutiner i hjemmet? Stress er nr. en årsak til at hunder begynner å markere inne (atferdsmessig). Når man er stresset må man oftere tisse og atferden blir gjerne litt sånn at ting "tyter ut" i andre former enn man nødvendigvis forventer. Å si "nei" og mase på hunden vil ikke gjøre underverker. Man må finne årsaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå