Gå til innhold

sosiale egenskaper, hva er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må innrøme at jeg ikke er den som blir omringet av folk som vil prate når det er sosiale annledninger, jeg misunner de som kommer inn i et rom, og straks er de i prat med alle, de ler og koser seg, mens jeg liksom alldri har noe å prate om.

begynte i ny jobb for 4 år siden, samtidig begynte det en annen der, i løpet av første dagen kjente han alle, alle prata og lo med han, husket navnet hans og man skulle nesten tru han hadde jobbet der i flere år.

jeg gikk rundt å smilte pent å prøvde å komme i kontakt med folk, men alt jeg klarte å prate om var jobbrelatert, samtidig hørte jeg han andre prata om historier, familie og fritid.

så, hva gjør noen til mestere i sosiale samlinger i mens andre, som meg, aldri finner noe å prate om?

hvordan bli en god sosial persjon?

Anonymous poster hash: 7ab0c...8d2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sosiale egenskaper kommer gjerne i form av omgjengelighet, fleksibilitet, evnte til å balansere mellom å lytte til andre og snakke om seg selv, glimt i øyet etc.

En fin begynnelse er gjerne smalltalk. Nordmenn er tradisjonelt veldig lite på med akkurat det, mitt inntrykk er at det er mange som syntes det er kjedelig. Men det er ikke smalltalken i seg selv om er det mest interessante, det kan være springbrett inn i mange typer forskjellige relasjoner - sågar kjæreste.

Det kan være så enkelt som at du spør om de har gjort noe spesielt i helga, hvordan det var på ferie osv. Så finner man iblant ut at man har gjort det samme, og så har man samtalen i gang.

Anonymous poster hash: 0bbaa...e54
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...