Gå til innhold

kan ikke gravide spise dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så i en amerikansk tv-serie at ei gravid dame sa at hun ikke kan spise ananas, rosenkål og de tingene som vi "alle" vet som rått kjøtt, tunfisk og annet.

Men ananas og rosenkål?? Det har jeg aldri hørt om. Jeg er ikke gravid men har vært det så satte meg inn i hva jeg ikke kunne spise.

Anonymous poster hash: 7831f...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hææ? Aldri hørt/lest om. Men om gravide ikke kan spise ananas så kommer jeg til å slite de neste mnd! :jolie:

Anonymous poster hash: e59cc...d7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelte som tror at man kan spontanabortere av for mye ananas. Om det er noe hold i det aner jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke ananas så trenger ikke tenke på det om jeg blir gravid igjen. ja kanskje det er den SA troen. Men jeg tror ikke at man kan miste pga ananas.

Syns også at det var merkelig at dama tømte kjøleskapet for det gravide ikke kan spise da det bodde 6 andre ikke-gravide i huset som kan spise alt. Men er vel bare fordi det er en tv-serie :)

Anonymous poster hash: 7831f...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at det øker sjansen for SA! :O

Anonymous poster hash: e59cc...d7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt googling sier at ananas innholder Bromelain som kan sette i gang fødselen, men det er snakk om at man må spise noe sånt som 7 ananaser om dagen (og det er kun fersk ananas og juice som inneholder dette stoffet).

Så ville ikke vært så bekymret, men har selv hørt at ananas er et kjærringråd for å sette i gang fødselen.

Rosenkål kan visstnok gi halsbrann...

Hvilket program var det forresten du så?

Anonymous poster hash: 20336...515
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er greit å holde seg til det hefte om mat og fysisk aktivitet, som man får fra jordmor. Den er utarbeidet av helsedirektoratet, så den burde jo stemme.

Står ingenting om verken ananas, majones, jordbær, osv osv osv i den.

Anonymous poster hash: 81742...d3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...