Gå til innhold

Har begynt å trene - lagt på meg 3 kilo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For ca. 6 uker siden begynte jeg å trene på treningssenter. Jeg er ei jente, og trener sammen med en kompis. I hovedsak blir det styrketrening med tunge løft. Jeg har allerede økt fra fire kilo vekter i hver arm, til åtte kilo. Det er jeg veldig stolt av.

Problemet er at jeg veide 55 kilo for seks uker siden. I dag veier jeg 58(!) kilo.

Først tenkte jeg at dette skyldtes mer muskler. Jeg leste imidlertid på nettet at det kan ta mange måneder, opptil et år å legge på seg 3 kilo muskler.

Kan det rett og slett være at jeg har lagt på meg FETT?

Noen som har peiling på dette her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med kostholdet ditt?

Skrevet

Jeg spiser mer proteiner og sunn mat. Egg, havregryn, grønnsaker, yoghurt, frukt osv.
Spiser godteri kun på fredager.

Det er ingenting i kosten som tilsier at jeg skal ha lagt på meg?

Men tenker at jeg kanskje ubevisst spiser mer når jeg trener såpass mye?

Skrevet

Musklene blir større på ganske kort tid (for meg hvertfall) om dette er muskler eller vann eller noe annet vet jeg ikke, men noe av vekt økningen din skyldes nok at du har fått tyngre muskler.

Anonymous poster hash: e8e04...b6f
Skrevet

Hvis du har økt muskelstyrken så har du nok lagt på deg i muskelmasse. Jeg har trent i snart to mnd og har gått opp noen kilo jeg også å har forandret hele kostholdet mitt, så tviler det er fett.

Skrevet

Nybegynner legger fort på seg muskler, i tillegg til at kroppen varierer med opp til 1-2kg hver dag avhengig av når du veier deg. Hydreringsgrad, mat i fordøyelsesystemet, glykogen i musklene osv.

Med mindre du skal inn i en vektklasse er det meningsløst å veie seg. Bruk heller målebånd rundt midjen, rumpen, lår, etc.

• Liker 2
Skrevet

Enig, Supra. Men å legge på seg tre kilo muskler i løpet av halvannen måned er nok umulig. Her dreier det seg nok mer om kombinasjon ulikheter gjennom døgnet og muskelvekst.

Anonymous poster hash: 41524...c41
Skrevet

Ts her. Takk for svar!

Så dere mener at det kan være muskler? Det er isåfall en veldig god nyhet :)

Skrevet

Det er med 90% sikkerhet vannvekt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...