Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

PC'en min kræsjet for noen dager siden, og etterpå var jeg nødt til å oppdatere adobe flashplayer, men på slutten av installeringen får jeg bare beskjed om at "brukeren ikke har nok rettigheter til å installere" før den feiler.

Jeg har aldri hatt problemer med denne type oppdateringer før, noen som vet hvordan jeg kommer rundt problemet, om det er mulig på en enkel måte?

Jeg har prøvd å google litt, uten så mye hell.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket operativsystem har du?

Anonymous poster hash: d92a5...b07
Skrevet

Det er sikkert fordi du ikke valgte bort snikinstallasjonen av Chrome som følger med Flash hvis man ikke er forsiktig. Google bruker mye tid på å lure folk til å installere Chrome så de kan overvåke enda mer, og det kan jo være det som kommer i veien?

Skrevet

Jeg har windows xp home edition.

Jeg tror ikke det stod noe om chrome..? Ikke som jeg la merke til ihvertfall. Den ville installere mcafee også, men den avhuker jeg hver gang. Pc'en min er ganske dårlig, og den har blitt formatert en gang av en kompis. Jeg mistenker at det kanskje var ett eller annet da den ble satt opp på nytt som kanskje forårsaker dette. men samtidig, jeg har som sagt ikke hatt dette problemet før, og det er vel nermere to år siden den ble formatert.

Skrevet

Tror muligens det kan være win XP som er problemet. Dette fases jo nå ut av MS, så jeg vet ikke om nye flash oppgraderinger er kompatible.

Regner med at du bruker internet explorer?

Isåfall har du siste versjon?

Har du prøvd å gå hit: http://www.adobe.com/uk/products/flashplayer.html

Å laste ned flash player direkte?

Skrevet

Jeg tror det kan være fordi din bruker, den du er pålogget med når prøver å installere Flash, mangler administrator-rettigheter, og derfor har ikke rettigheter til å installere Flash.

http://www.datamaskin.biz/Systems/windows-xp/233038.html - hvordan sette opp rettighetene i XP

Anonymous poster hash: 7ead9...8b3
Skrevet

Det er den siden jeg har prøvd å laste ned fra mange ganger nå.

Jeg bruker aldri IE, stort sett bare firefox og av og til chrome hvis det er noe som ikke virker i firefox. Jeg prøvde å velge spesifikt versjon for xp i sted, men det er samme jeg har prøvd å installere tidligere i dag. Dumme maskin...

Skrevet

Jeg tror det kan være fordi din bruker, den du er pålogget med når prøver å installere Flash, mangler administrator-rettigheter, og derfor har ikke rettigheter til å installere Flash.

http://www.datamaskin.biz/Systems/windows-xp/233038.html - hvordan sette opp rettighetene i XP

Anonymous poster hash: 7ead9...8b3

Jeg er administrator og pålogget (har ingen andre kontoalternativer aktive). Men kanskje jeg skal opprette ny konto som også er administrator bare for å ha prøvd alle muligheter?

Skrevet (endret)

Jeg har windows xp home edition.

Jeg tror ikke det stod noe om chrome..? Ikke som jeg la merke til ihvertfall. Den ville installere mcafee også, men den avhuker jeg hver gang. Pc'en min er ganske dårlig, og den har blitt formatert en gang av en kompis. Jeg mistenker at det kanskje var ett eller annet da den ble satt opp på nytt som kanskje forårsaker dette. men samtidig, jeg har som sagt ikke hatt dette problemet før, og det er vel nermere to år siden den ble formatert.

Prøv Firefox kanskje? Firefox pleier å være flinkere til å legge ut nye nettleserversjoner til eldre operativsystemer. Om du har en "ganske dårlig pc" kan det hjelpe noe å putte mer RAM i den. Billig oppgradering som holder liv i skrotet litt til.

Edit: Oppgrader firefox. Det kan være du kjører en gammel versjon som ikke støtter nyeste flash versjon. Se under "Hjelp" - "Om" i firefox (trykk Alt om du ikke ser menylinja).

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Har nyeste versjon av firefox. Men, skal prøve og se om det funker med en gammel versjon av flash og flashlight add-on for firefox.

Skrevet

Både Opera, Chrome og Firefox kjører da på XP?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...