bebisss Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Etter jeg har begynt å trene jevnlig og relativt hardt, så kjenner jeg at hjerte slagene mine til tider og ofte er veldig harde. Hvor normalt er dette?
Supraspinatus Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Når pulsen går opp går også blodtrykket opp, er det det du kanskje føler? Om du er redd for hjertet så kan du be fastlegen om å henvise deg til stress ekg. Sannsynligvis er det nok ingenting å bekymre seg for.
bebisss Skrevet 2. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2013 Dette skjer også etter trening og på hviledagene
Wiggins Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Etter lengre tids utholdenhetstrening vil, hvis du trener riktig, hjertets slagvolum øke. Hjertemusklene blir kraftigere og pumper mer blod rund i kroppen for hvert hjerteslag. Det gjør at du får bedre oksygentilførsel til muskulaturen for hvert hjerteslag, som igjen gjør at du kan holde en høyere intensitet før du bikker syreterskelen, som er det vi kaller økt utholdenhet. Så lenge pulsen er regelmessig er dette bare et tegn på at du har forbedret din utholdenhet. Hvis hjerteslagene dine derimot plutselig skulle være både kraftige og pulsen plutselig øke, kan det være noen hjerterytmeforstyrrelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå