Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Takk til dere som gidder å lese alt, trenger litt hjelp av dere her.

Dette er greia; samboeren min reiste bort for å besøke en kompis forrige helg.

Før han dro sa han til meg at han skulle ringe og sende melding mens han var borte. Dette sa han helt uoppfordret.

Jeg fikk ikke en eneste telefon mens han var borte, og ikke meldinger.

Han sendte noen bilder på snapchat av hva de holdt på med, men det var det.

Tenker at det er så unødvendig å si at man skal ringe hvis ikke man gjør det. Skjønner at ikke han vil prate med meg hele helga, men en 1 minutters samtale hvor han bare spør hvordan det går koster ikke så mange kalorier.

Så var det sånn at i går hadde vi vært sammen i fem år. Vi pleier å feire eller gjøre litt ut av dagen så jeg sa til han før han dro at jeg synes det var litt trist at jeg kom til å våkne opp alene i år.

Da hadde jeg hvertfall regnet med en melding på formiddagen i går, fikk ingenting. Ingen gratulerer med 5 års dagen melding.

Var ganske lei meg når han kom hjem, tok det opp men han, han sa at han synes jeg overdrev.

Noen timer senere pratet vi om turen, og da kom det frem at kjæresten til kompisen han var hos hadde hatt ei venninne der på overnatting hele helga, altså de fire har bodd i samme leilighet i helga. Han klarte også å presse frem at dette hadde han vært klar over før han dro, men han trodde han hadde sagt det til meg.

Hadde det vært meg hadde jeg forsikret meg med samboer fire eller fem ganger før jeg dro på overnattingsbesøk med to andre menn.

Jeg ble selvfølgelig sur igjen, og han mener jeg overreagerer.

Så hjelp meg dere gutter og jenter, overreagerer jeg her eller?

Hadde dere blitt sure?

Anonymous poster hash: c53bb...9a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her.

Endret litt på dagene slik at ingen skulle skjønne hvem det handlet om, det gikk ikke så bra som jeg hadde håpet på :P

Alt skjedde altså denne helga :P

Skrevet

Jeg kan forstå at det kan stikke litt når han ikke skriver noe som helst på femårsdagen deres, siden han er klar over at det betyr litt for deg.

Likevel må jeg si at jeg forstår "mannens tankegang" ofte i slike ting, da jeg ikke er en datopreget person selv. Jeg syns kanskje du overdriver litt om du lager drama ut av at han ikke ringte deg, det var en helg bare, ikke en måned. Dere bor jo sammen og sees hver dag, og da MÅ man ikke ringe. Kan være han sa "ringer deg" fordi det bare er en måte å snakke på.

Det jeg derimot syns er litt spesielt er det at han dro dit med en kompis og to damer uten å si det først. Sier ikke at han ikke skulle dratt, da tillit er en fin hund, men han kunne sagt det?

Skrevet

Jeg synes du overreagerer.

Skulle han sagt til kompisen: "beklager jeg kan ikke komme på besøk til deg denne helgen likevel, fordi damen din skal ha besøk av en venninne"

Skjønner godt at han ikke sa til deg at venninnen til damen til kompisen (!!!) skulle være der. Du hadde jo (over)reagert på det også.

Når det gjelder ringing og meldinger: kunne ikke du kontaktet han?

Anonymous poster hash: c71ae...c0d
Skrevet

Jeg kan forstå at det kan stikke litt når han ikke skriver noe som helst på femårsdagen deres, siden han er klar over at det betyr litt for deg.

Likevel må jeg si at jeg forstår "mannens tankegang" ofte i slike ting, da jeg ikke er en datopreget person selv. Jeg syns kanskje du overdriver litt om du lager drama ut av at han ikke ringte deg, det var en helg bare, ikke en måned. Dere bor jo sammen og sees hver dag, og da MÅ man ikke ringe. Kan være han sa "ringer deg" fordi det bare er en måte å snakke på.

Det jeg derimot syns er litt spesielt er det at han dro dit med en kompis og to damer uten å si det først. Sier ikke at han ikke skulle dratt, da tillit er en fin hund, men han kunne sagt det?

Må først og fremst poengtere at jeg ikke har laget noe drama ut av det, jeg sa hva jeg følte og vi ble ferdig med saken. Det jeg irriterte meg mye over var at han mente jeg overreagerte, tenkte at hvis flere jenter i forhold der ute på kvinneguiden var enig med meg kunne jeg vise han denne tråden, tror ikke jeg skal gjøre det nå :P Men jeg irriterer meg over folk som sier de skal gjøre noe, og ikke følger opp. Alltid tidligere når han har vært bortreist så har han ringt, eller hvertfall sendt en mld, føles merkelig at han ikke følte behov for å gjøre det nå. Jeg er ikke sånn masekjerring som har behov for å kontrollere alt han gjør, men jeg ringer eller sender alltid melding når jeg reiser, forventer det samme tilbake, hvertfall når han sier det. Men ja, synes han kunne informert om at hun skulle være der, hadde aldri nektet han å dra uansett, men greit å vite at han skal bo med en annen jente. Takk for svar :)

Skrevet

Jeg synes du overreagerer.

Skulle han sagt til kompisen: "beklager jeg kan ikke komme på besøk til deg denne helgen likevel, fordi damen din skal ha besøk av en venninne"

Skjønner godt at han ikke sa til deg at venninnen til damen til kompisen (!!!) skulle være der. Du hadde jo (over)reagert på det også.

Når det gjelder ringing og meldinger: kunne ikke du kontaktet han?

Anonymous poster hash: c71ae...c0d

Selvfølgelig hadde han ikke trengt å si at han ikke kunne komme, men han kunne ha vist nok respekt for meg til at han hvertfall spurte meg om jeg synes det var greit før han dro..?

Og ja, jeg kunne kontaktet han, men jeg synes det er den som reiser sitt ansvar å ta kontakt når han har tid, jeg vil ikke ringe å mase hvis de er opptatt. Dessuten blir jeg trassig når ikke han ringer, da skal værtfall ikke jeg ringe! :P

Skrevet

Er litt enig med deg. Om han sier han skal ringe så hadde jeg forventa det. Hadde heller ikke laga drama, men blitt skuffa. Sier man at man skal gjøre noe, så syns jeg man skal gjøre det altså :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes ikke du overreagerer.. Følelser er følelser og de er ikke feil på noen måte. Jeg hadde skjønt det hvis han var på guttetur med bare gutta, og ikke ville ringe så mye var opptatt med venner. Men når det er flere damer der og han visste dette på forhånd syntes jeg han skulle spurt om du ville være med. Jeg hadde nok reagert som deg. At han er opptatt bare med gutta er greit nok, men at det i tillegg var andre damer der syntes jeg blir litt feil. Han burde iallefall sagt ifra på forhånd. Kjenner nesten jeg blir irritert på han bare av å lese dette. Men det kommer jo helt an på hvordan forhold man har ! Noen folk er mer "care" på sånt enn andre. Men vil at du skal vite at jeg hadde følt akkurat det samme som deg, og det at du føler det på denne måten tyder på at det han ikke gjorde var riktig i deres forhold

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...