AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Jeg sliter sånn med teknikken i knebøy! Overkroppen faller framover uansett vekt på stanga. Jeg har lest 1000 sider for å finne ut hvorfor, men alt jeg ser er at dette hender høye personer, og når en løfter med tung vekt. Jeg er relativt fersk, så kanskje det kan være svak magemuskulatur som gjør det? Hvilke øvelser bør jeg da trene? Jeg merker at ryggen er mer strak jo bredere benstilling jeg har. Kan jeg stå bredt, selv om jeg er lav? (Trener forøvrig starting strength).Anonymous poster hash: 8f4d7...240
Gjest bustyvel Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Hvilke sko bruker du? Hvordan er kjernemuskulaturen din? SS krever vel at du skal ha en progresjon i vekta, men jeg ville ikke ha lagt på mer vekt om du vingler. Hvorfor ikke prøve å stå bredt hvis du mener du gjør deg mer stabil?
Supraspinatus Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Jeg sliter sånn med teknikken i knebøy! Overkroppen faller framover uansett vekt på stanga. Jeg har lest 1000 sider for å finne ut hvorfor, men alt jeg ser er at dette hender høye personer, og når en løfter med tung vekt. Jeg er relativt fersk, så kanskje det kan være svak magemuskulatur som gjør det? Hvilke øvelser bør jeg da trene? Jeg merker at ryggen er mer strak jo bredere benstilling jeg har. Kan jeg stå bredt, selv om jeg er lav? (Trener forøvrig starting strength).Anonymous poster hash: 8f4d7...240 Du tipper fremover sannsynligvis fordi du har for dårlig mobilitet i anklene, og kanskje til og med baksiden av lårene. http://www.mobilitywod.com/2012/08/squat-quick-test-is-it-your-ankles-or-hips/ Ikke ha for bred benstilling. Det kommer garantert å gi deg enda mer mobilitetsproblemer og du vil kollapse innover med knærne. Så i skulderbredde eller litt bredere. Før du laster stangen bør du være sikker på at du klarer å knebøye uten stang eller vekter. En test du kan gjøre er å stille deg inntil en vegg. Begynn med feks 50-60cm fra veggen. Kommer du ned? Flytt deg nærmere. Du skal klare å ta knebøy med tærne svært tett på veggen (1-2cm). Husk å løfte armene frem eller oppover når du knebøyer uten vekt for å holde ryggen stabil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå