Gå til innhold

Interiørblogger, stil før vs nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål til dere som leser mange interiørblogger;

Har interiørbloggene forandra stil det siste året?

Jeg syns tidligere mange av de har hatt overfylte hjem med blonder og masse nips og stæsj, men nå begynte jeg å lure på om de er begynt å bli mer enklere og ryddigere i stilen?

Hva er ditt inntrykk?

(Og hvilke blogger med interiør liker du?)

Anonymous poster hash: e6992...1af
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følger med på Lindevegen. Flink interiørjente. Før så hadde hun det overfylt med ting, nå har hun det mer pent og ryddig, syns jeg. Håper bare hun ikke fyller på masse ting og tang her å.

www.lindevegen.no

Anonymous poster hash: 9e75f...f0f

Skrevet

Jeg har merket at det er mye mer reklame og sponsede innlegg nå. (Eventuelt at det ikke var like synlig før.) Og det er mye mer innlegg om at de har vært på sponsede bloggaktiviteter og tilhørende gaver. Kjeeeedelig!

I tillegg var et mye mer "loppekupp"- og bruktkjøp-innlegg før. Og ikke minst "før og nå"-bilder av alt mulig rart. Det savner jeg veldig.

Nå er det blitt mye mer barn, oppskrifter og kjøp og salg og reklame hvis det i det hele tatt oppdateres.

Leser mange blogger på norskeinteriørblogger. Spesielt innenfor Trend.)

Anonymous poster hash: 00c16...660
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har merket at flere og flere av bloggerne begynner å selge interiør selv. Og interiørbloggen går nesten over til å utelukkende bli en "salgsblogg", hvor man ikke får se noe annet enn deres egne produkter. :-/

Jeg leser noen av dem fortsatt, da det ikke er så mange som har en stil jeg liker. Men merker jeg synes det er litt kjipt :-p

Anonymous poster hash: 25336...cff
  • Liker 1
Skrevet

Er vel en viss mengde hvor lenge man kan ha før og nå bilder - vanskelig å drive en interiørblogg som fokuserer på hjemmet som skal også oppdateres ofte nok, tenker jeg.

Det er jo en viss grense hvor mye man kan endre i hjemmet sitt hele tiden og hvor mye plass man har for nye ting?

Har egentlig alltid lurt hvordan de interiørbloggerne klarer å holde lesere interessert - blir ikke det fryktelig mye bruk og kast av nips og annet tullball for å skape inntrykk at man endrer noe?

Skrevet

Glad jeg ikke er alene med disse observasjonene :)

Det er fint for noen om bloggen utvikler seg til å bli en jobb, men kjedelig dersom det bare er reklame for produkter og ting fra nettbutikken. Og jeg er enig med Bond om at det er grenser for hvor ofte og hvor mye en kan forandre hjemmet over tid.

Er det ingen interiørblogger som har funnet en stil og holder seg til den over lengre tid? Jeg syns det er så rart at de fleste skule ha alt hvitt på hvitt en stund og nå skal det være falske betongvegger, tunge mørke farger. Jeg blir sittende og mye inn i bildene for alt er så mørkt.

Og et annet spørsmål, sysn dere at interiørbloggene blir påvirket av hverandre?

Skrevet

Glad jeg ikke er alene med disse observasjonene :)

Det er fint for noen om bloggen utvikler seg til å bli en jobb, men kjedelig dersom det bare er reklame for produkter og ting fra nettbutikken. Og jeg er enig med Bond om at det er grenser for hvor ofte og hvor mye en kan forandre hjemmet over tid.

Er det ingen interiørblogger som har funnet en stil og holder seg til den over lengre tid? Jeg syns det er så rart at de fleste skule ha alt hvitt på hvitt en stund og nå skal det være falske betongvegger, tunge mørke farger. Jeg blir sittende og mye inn i bildene for alt er så mørkt.

Og et annet spørsmål, sysn dere at interiørbloggene blir påvirket av hverandre?

Jeg synes virkelig jeg ser at bloggerne blir påvirket av hverandre. Og veldig mye av de store butikkkjedene. Jeg var på Riviera Maison butikken her om dagen, og nå ser jeg at mange bloggere har laget et oppsett som er mer eller mindre identisk, med juleutstillingen i butikken.

Ikke noe galt i det forsåvidt, men det er vel også noe av grunnen til at det er mye likt.

Og bloggerne må jo også finne inspirasjon et sted.

Man trenger vel ikke nødvendigvis å kaste og kjøpe nytt hele tiden for å holde folk interessert. Noe av greia er vel å ommøblere litt på det man har, bruke det til andre ting, male det osv.

Anonymous poster hash: 25336...cff

• Liker 1
Skrevet

Jeg følger med på Lindevegen. Flink interiørjente. Før så hadde hun det overfylt med ting, nå har hun det mer pent og ryddig, syns jeg. Håper bare hun ikke fyller på masse ting og tang her å.

www.lindevegen.no

Helt enig. Likte bloggen hennes før også, bortsett fra at det var litt for overfylt for min del da også. Men det har blitt så mye bedre.

Om hun bare kunne fått bort alt som hadde med drivved å gjøre (jeg ville kasta ut den døra hun har stående til pynt og skaffet meg et nytt sofabord og malt rammen rundt speilet) + tatt bort 90% av putene i sofaen og alt som har med saueskinn og gjøre så hadde det vært perfekt!

Ja, og så hadde jeg malt tv-benken, nattbordene og den nye kommoden med en lys grå farge istedetfor den drivvedmalingen.

Anonymous poster hash: ea51d...be9

• Liker 1
Skrevet

Helt enig. Likte bloggen hennes før også, bortsett fra at det var litt for overfylt for min del da også. Men det har blitt så mye bedre. Om hun bare kunne fått bort alt som hadde med drivved å gjøre (jeg ville kasta ut den døra hun har stående til pynt og skaffet meg et nytt sofabord og malt rammen rundt speilet) + tatt bort 90% av putene i sofaen og alt som har med saueskinn og gjøre så hadde det vært perfekt! Ja, og så hadde jeg malt tv-benken, nattbordene og den nye kommoden med en lys grå farge istedetfor den drivvedmalingen. Anonymous poster hash: ea51d...be9

Yes!! Som om jeg hadde skrevet det selv, er så enig med deg. :)

• Liker 1
Skrevet

Har bloggene begynt å gå inn for enklere hjem uten masse nips og ting?

Skrevet

Har bloggene begynt å gå inn for enklere hjem uten masse nips og ting?

Kan se sånn ut ja :jepp:

Anonymous poster hash: ea51d...be9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...