Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at det aldri ville være mulig.

Nå har jeg en (eks)kjæreste som jeg delte alt med, vi var bestevenner og elsket hverandre i et halvt år. Nå gjorde en av oss en tabbe og forholdet tok av den grunn slutt (ikke utroskap). Han har lenge sagt at hvis det ble slutt mellom oss, så ville han at vi skulle være venner og han ville ta del i livet mitt. Jeg har sagt at det aldri skjer.

Men nå sitter jeg her... Har ingen følelser for fyren lenger. Vil aldri bli sammen med ham igjen. Men kan vi egentlig være venner? Han er god å prate med når jeg trenger hjelp. Han vet alt om meg. Selvsagt ville det blitt tøft om jeg måtte se han forelske seg i en ny, men det vil jo jeg også gjøre med tiden?

Må selvsagt høre hva han mener om dette først, nå som han er den som ble dumpet. Han sitter sikkert med langt vondere følelser enn meg.

Men er det virkelig mulig? Å elske noen og så bare være venner?

Anonymous poster hash: 7811d...a56
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det kan være mulig, om man holder det på kun et vennskapelig nivå. At alt av følelser hos begge er borte og ingen har et ønske om noe mer. Det må være grunnlaget, man er jo glad i venner også, men da kan det ikke finnes et snev av andre følelser der.

Man kan ikke tilbringe kveldene med middag og film i hverandres armkrok f.eks. Det beste er vel om man kanskje møtes ute for en kaffe i ny og ne, og det er det. Det sklir fort ut i noe mer om man bruker den andre for å dekke et behov for nærhet, i mangel på det fra noen andre. Er ofte vanskelig når man er vant til det.

Min erfaring er at det er enklere sagt enn gjort, og det er lurt å være fra hverandre en god stund og på en måte starte litt på nytt som venner. Er hardt å skulle gi helt slipp på en man har delt mye med og er glad i, dette er kanskje det som er feilen hos mange, man prøver på vennskap kun pga. dette.

Skrevet

Jeg syntes det helt klart er mulig. Er veldig god venn med min eks til tross for et vanskelig brudd. Men man må passe på at man ikke bruker den andre som en krykke.

• Liker 1
Gjest Malanthor
Skrevet

Mulig men potensielt meget farlig.

• Liker 1
Skrevet

Blir veldig vanskelig å gå videre og finne en ny om man skal ha eksen som bestis.

Skrevet

Ja det er mulig. Jeg var sammen med faren til sønnen min i 8 år, nå samarbeider vi så godt om sønnen vår og jeg ser på han som min beste venn og storebror. Han forstår meg som ingen andre og er så godt og ha noen å snakke med som kjenner meg så godt. Problemet er at hans nye samboer ikke tåler meg, så vi prater litt i smug på telefon iblandt. Min nye samboer derimot synes det er flott at vi samarbeider så godt;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...