Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hva er andres erfaringer med dette? Å kutte kontakten med noen for å faktisk la de savne deg og det man har hatt sammen.

Er det sånn for de fleste, at man ikke vet man har før man har mistet det?

Eller er det vanligst at man aksepterer det og går videre i livet?

Etter hva jeg har skjønt er vel dette en ganske vanlig strategi om man ønsker en eks tilbake. Om man dumpes av noen og det ikke får konsekvenser for vedkommende, at man fortsetter å ha samme rolle som før, så er det jo heller ikke noe å savne...

Anonymous poster hash: eb9be...e75
  • Liker 1
Skrevet

Hei,

Hva er andres erfaringer med dette? Å kutte kontakten med noen for å faktisk la de savne deg og det man har hatt sammen.

Er det sånn for de fleste, at man ikke vet man har før man har mistet det?

Eller er det vanligst at man aksepterer det og går videre i livet?

Etter hva jeg har skjønt er vel dette en ganske vanlig strategi om man ønsker en eks tilbake. Om man dumpes av noen og det ikke får konsekvenser for vedkommende, at man fortsetter å ha samme rolle som før, så er det jo heller ikke noe å savne...

Hvis du dumpes av og holder kontakten er det vel bare deg selv som kan ta skylden for "friendzonen" du havner i?

Anonymous poster hash: 2540d...569

• Liker 1
Skrevet

sant nok at man må kutte bånd for at den andre skal innse hva den har mistet. men for min del kunne exen min sunket nedi jorda uten at jeg hadde tenkt noe videre over det. noen ganger er man bare ferdig.

er man ferdig så er man ferdig helt uavhengig av om den andre parten prøver å spille kostbar.

Anonymous poster hash: 532e7...a0b
  • Liker 2
Skrevet

Det kommer helt an på.

Uansett må man kutte kontakt med eksen. De vil aldri savne deg eller tenke at du var bedre enn de trodde hvis du forblir i livet deres. Det at de vet du vil ha dem tilbake forsterker tanken om at de KAN få noe bedre og er utenfor din liga. I tillegg er de ikke tvunget til å leve livet uten deg og opplever ingen "kontrast" etter bruddet.

Når det er sagt betyr det ikke at eksen vil ha deg tilbake. Sannsynligvis ikke. Det kan være fordi de rett og slett er ferdige eller har møtt noen nye.

Eneste du kan gjøre er å kutte kontakten og ha instillingen at dere er helt ferdige.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vet rett og slett ikke hva som er riktig måte for å få eksen tilbake, men jeg vet selv at den eneste muligheten jeg har til at det skal ordne seg med min eks er at jeg må la han være i fred.

Det ble slutt mellom oss for rett over en måned siden, men det har på en måte aldri blitt ordentlig slutt. Vi har gjort mye av de samme tingene som før, overnattinger og til og med langhelg i Polen, men jeg skjønner at vi ikke kan fortsette slik.

Min eks sier han ikke elsker meg lenger, men jeg klarer rett og slett ikke å tro han! Det forholdet vi har hatt er så ubeskrivelig, vi har det så bra sammen. Når vi har vært sammen i ettertid har han holdt godt rundt meg hver eneste natt. Helt ærlig føler jeg at han bare trenger å få følelsene litt på avstand slik at han får mulighet til å savne meg. Så han får kjenne på følelsen av å leve uten meg.

Vi snakket om hva vi følte en dag, og gikk litt i dybden på det at han ikke elsket meg lenger, han sa "jeg elsker deg på en måte fortsatt.."

Det er så vanskelig å forholde seg til! De siste dagene har jeg prøvd å la han være i fred, men så kontaktet han meg i forgårs, han sa han hadde blitt invitert ut med noen kompiser, og lurte på hva jeg syntes om det, om det var greit for meg at han dro ut liksom. Jeg sa han bare måtte gjøre det, og at jeg ikke ville holde han tilbake. Han sa at han ikke hadde planer om å flørte med noen andre, men bare være med kompisene sine. Også spurte han om vi skulle se en film dagen etter. Dum som jeg var sa jeg at jeg kunne hente han hvis han slet med å komme seg hjem, han satt pris på det, men hadde planer om å ta bussen. Han ringte meg rett over kl 1 og spurte om jeg kunne hente han, fra en kompis sin mobil (ettersom har ikke hadde strøm på sin). Når jeg plukket han opp hadde han såvidt drukket noe, det var hvertfall ikke merkbart (noe det pleier å være når han drikker). Han lurte på om jeg ville være med inn, og det gjorde jeg (jeg var usikker, men klarte rett og slett ikke la vær). Det endte selvsagt opp med at vi hadde sex, flere ganger.. jeg overnattet. Han holdt rundt meg hele natten, som om han aldri ville jeg skulle dra, dette fortsatte han med videre ut på morgenen. Litt utpå dagen, når jeg var på vei til å dra sa jeg spørrende "Jeg antar at dette erstattet filmen vi skulle se i dag?" Han svarte "Det er ikke sikkert, jeg skal trene med pappa også må jeg ordne noe greier, men jeg ringer deg senere!" .. Jeg har ikke hørt noe fra han siden. Men jeg kan jo heller ikke kontakte han!

Tidligere har han sagt at han har tatt denne avgjørelsen (med å gjøre det slutt) fordi han må finne ut hva han ønsker. Han har sagt at han ikke vet om dette er den riktige avgjørelsen enda. Det sa han igjen nå nylig, han sa han ikke helt hadde fått føle på bruddet og at han trengte det. Han måtte få det litt på avstand, og at jeg ikke måtte ha noen forventninger. Så jeg sa det at han skulle få lov til å savne meg så mye han ikke trodde det var mulig å savne noen. Så sa han "Kanskje det er akkurat det jeg trenger".

Han har også sagt at han ville blitt veldig såret om jeg hadde sex med noen andre (og at han ikke ville snakket til meg noen gang igjen, om jeg gjorde det), og at han absolutt ikke ville finne på å gjøre det selv. Han sa han aldri ville gjort det mot meg fordi han er så utrolig glad i meg, og fordi jeg er den personen som betyr mest for han.

Han har også spurt meg hva jeg ønsker meg til jul, jeg svarte "du skal ikke kjøpe noen gave til meg!" Da sa han bare "Selvfølgelig skal jeg det!"

Dette ble veldig rotete, men hvertfall å kutte kontakten med noen er helt forferdelig. Nærmes umenneskelig å gjøre, hvertfall hvis du har de følelsene jeg har. Dessverre er den eneste muligheten. Det som er så vanskelig for meg, er det at han ikke lar seg selv savne meg mer enn litt, for da kontakter han meg, og jeg klarer ikke avstå :(

Håper det ordner seg for deg! Og unnskyld alt bryet med min livshistorie..

"Missing someone

is a part of loving

them. If you're never

apart, you'll never

really know how

strong your love is."

Endret av Usikker22
Skrevet

Kjære usikker22, skjønner hvordan du har det. Det er så utrolig forvirrende. Det er ikke så lett å bare kutte ut kontakten og la dem savne oss. de fleste her vil vel bare si at vi må gå videre og leve livet. Det fins mange fisk i havet, jeg vet. men han er min Nemo.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet rett og slett ikke hva som er riktig måte for å få eksen tilbake, men jeg vet selv at den eneste muligheten jeg har til at det skal ordne seg med min eks er at jeg må la han være i fred.

Det ble slutt mellom oss for rett over en måned siden, men det har på en måte aldri blitt ordentlig slutt. Vi har gjort mye av de samme tingene som før, overnattinger og til og med langhelg i Polen, men jeg skjønner at vi ikke kan fortsette slik.

Min eks sier han ikke elsker meg lenger, men jeg klarer rett og slett ikke å tro han! Det forholdet vi har hatt er så ubeskrivelig, vi har det så bra sammen. Når vi har vært sammen i ettertid har han holdt godt rundt meg hver eneste natt. Helt ærlig føler jeg at han bare trenger å få følelsene litt på avstand slik at han får mulighet til å savne meg. Så han får kjenne på følelsen av å leve uten meg.

Vi snakket om hva vi følte en dag, og gikk litt i dybden på det at han ikke elsket meg lenger, han sa "jeg elsker deg på en måte fortsatt.."

Det er så vanskelig å forholde seg til! De siste dagene har jeg prøvd å la han være i fred, men så kontaktet han meg i forgårs, han sa han hadde blitt invitert ut med noen kompiser, og lurte på hva jeg syntes om det, om det var greit for meg at han dro ut liksom. Jeg sa han bare måtte gjøre det, og at jeg ikke ville holde han tilbake. Han sa at han ikke hadde planer om å flørte med noen andre, men bare være med kompisene sine. Også spurte han om vi skulle se en film dagen etter. Dum som jeg var sa jeg at jeg kunne hente han hvis han slet med å komme seg hjem, han satt pris på det, men hadde planer om å ta bussen. Han ringte meg rett over kl 1 og spurte om jeg kunne hente han, fra en kompis sin mobil (ettersom har ikke hadde strøm på sin). Når jeg plukket han opp hadde han såvidt drukket noe, det var hvertfall ikke merkbart (noe det pleier å være når han drikker). Han lurte på om jeg ville være med inn, og det gjorde jeg (jeg var usikker, men klarte rett og slett ikke la vær). Det endte selvsagt opp med at vi hadde sex, flere ganger.. jeg overnattet. Han holdt rundt meg hele natten, som om han aldri ville jeg skulle dra, dette fortsatte han med videre ut på morgenen. Litt utpå dagen, når jeg var på vei til å dra sa jeg spørrende "Jeg antar at dette erstattet filmen vi skulle se i dag?" Han svarte "Det er ikke sikkert, jeg skal trene med pappa også må jeg ordne noe greier, men jeg ringer deg senere!" .. Jeg har ikke hørt noe fra han siden. Men jeg kan jo heller ikke kontakte han!

Tidligere har han sagt at han har tatt denne avgjørelsen (med å gjøre det slutt) fordi han må finne ut hva han ønsker. Han har sagt at han ikke vet om dette er den riktige avgjørelsen enda. Det sa han igjen nå nylig, han sa han ikke helt hadde fått føle på bruddet og at han trengte det. Han måtte få det litt på avstand, og at jeg ikke måtte ha noen forventninger. Så jeg sa det at han skulle få lov til å savne meg så mye han ikke trodde det var mulig å savne noen. Så sa han "Kanskje det er akkurat det jeg trenger".

Han har også sagt at han ville blitt veldig såret om jeg hadde sex med noen andre (og at han ikke ville snakket til meg noen gang igjen, om jeg gjorde det), og at han absolutt ikke ville finne på å gjøre det selv. Han sa han aldri ville gjort det mot meg fordi han er så utrolig glad i meg, og fordi jeg er den personen som betyr mest for han.

Han har også spurt meg hva jeg ønsker meg til jul, jeg svarte "du skal ikke kjøpe noen gave til meg!" Da sa han bare "Selvfølgelig skal jeg det!"

Dette ble veldig rotete, men hvertfall å kutte kontakten med noen er helt forferdelig. Nærmes umenneskelig å gjøre, hvertfall hvis du har de følelsene jeg har. Dessverre er den eneste muligheten. Det som er så vanskelig for meg, er det at han ikke lar seg selv savne meg mer enn litt, for da kontakter han meg, og jeg klarer ikke avstå :(

Håper det ordner seg for deg! Og unnskyld alt bryet med min livshistorie..

"Missing someone

is a part of loving

them. If you're never

apart, you'll never

really know how

strong your love is."

Det er veldig vanskelig dette, men fortsetter dere som før, skjer ingen forandring. Så for at han skal savne deg må du la være å treffe han, han får nå i pose og sekk, ikke i et forhold, men han får komme og gå som han vil. På denne måten vil følelsene hans gå over, han vil etterhvert begynne å ta deg for gitt, for det er jo bare for han å sende ei melding så er du der. Skjønner du hvor jeg vil hen her? Du kan gjerne si til han at du elsker han, men at det beste for deg er å ha litt avstand til han. Han vet da at muligheten for at han kan miste deg er der, og det vil få han til å tenke nok til å ta en avgjørelse.

Uff, er litt trøtt her jeg sitter, men håper du forstår hva jeg vil frem til.

Skrevet

TS her!

Er dette jeg tenker at er det beste.

Eksen dumpet meg for et års tid siden, og dum og forelska som jeg var har jeg latt han komme og gå det siste året. Kamuflert som venner, som holder på som mer enn venner. Jeg har enda følelser og klarer ikke avvise og si nei, jeg vil jo ikke det. Det å se han er det beste som er, og vi har det veldig fint sammen.

Problemet er jo at han har meg, men jeg har ikke han. Er han som har full kontroll og han vet han ikke trenger å være redd for å miste meg, uansett hva.

Jeg kommer meg heller ikke videre, har prøvd å date nye, men han er i bakhodet mitt hele veien.

Er jo nesten som å være i et forhold allerede...

Føler jeg har stått fast det siste året, uten at det er snakk om at det blir oss igjen. Jeg føler jeg må ta kontrollen nå, i det minste for å komme meg videre i livet.

Er bare så skummelt å si til han at vi må kutte kontakten. Det kommer til å bli hardt, og jeg er livredd for at han kommer over meg fort, mens jeg sitter her og har enda en kjærlighetssorg...

Det jeg ønsker er jo at ved at jeg for en gang skyld er den som bryter ( han har kutta kontakten flere ganger,men vært tilbake etter en uke) så vil han innse at jeg ikke er en selvfølge. Er bare så redd det ikke skal bli sånn :( men hva har man egentlig å tape... Han elsker meg jo ikke uansett! Tror ikke jeg klarer å ha et vennskap men en jeg føler så mye for, gjør bare vondt at vi ser på hverandre så forskjellig som vi gjør.

Skrevet

Eneste måten du kan vis at de har mistet noe bra er å bare frys han ut. Lev livet med andre. Kos deg!

Skrevet (endret)

Hvorfor er det viktig for deg at han har det vanskelig? Drit no i han og gjør det du må gjøre for ditt eget beste. Kutt han ut..

Endret av .-L-.
Skrevet

Hvorfor er det viktig for deg at han har det vanskelig? Drit no i han og gjør det du må gjøre for ditt eget beste. Kutt han ut..

I utganspunktet vil jeg jo kutte ut for min egen del, for å komme meg videre og finne en som faktisk vil ha meg. Det ville bare være ekstra hardt om han bare sa ok og gikk videre i livet... Man vil vel gjerne bety litt for en som betyr så mye for en selv!

TS

Skrevet

Hei, Hva er andres erfaringer med dette? Å kutte kontakten med noen for å faktisk la de savne deg og det man har hatt sammen. Er det sånn for de fleste, at man ikke vet man har før man har mistet det? Eller er det vanligst at man aksepterer det og går videre i livet? Etter hva jeg har skjønt er vel dette en ganske vanlig strategi om man ønsker en eks tilbake. Om man dumpes av noen og det ikke får konsekvenser for vedkommende, at man fortsetter å ha samme rolle som før, så er det jo heller ikke noe å savne... Anonymous poster hash: eb9be...e75

Å miste noen er det samme som å rydde plass for noe nytt! Man vil vel kvitte seg med gammelt rot?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...