AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 ..er jeg blakk. Jeg sa opp jobben jeg hadde, etter en sterk anbefaling fra en spesiallege. Fikk legen til å skrive en attest på dette, som jeg sendte sammen med søknad om dagpenger. Nå har jeg ikke mye igjen på kontoen, akkurat, og jeg vet at det tar ca 3 uker. Nå er det 1 uke over det, altså ca 1 mnd siden søknaden ble sendt inn. Nå sender jeg meldekort mens jeg venter, men jeg begynner virkelig å bi bekymret for økonomien her. Søker på alt jeg kan komme over, også åpne søknader. Får jeg da etterbetalt de meldekortene jeg har sendt inn? For snart skal jeg sende inn neste meldekort. Får jeg da penger for alle 4 ukerne, eller begynner det når søknaden er innvilget? Jeg vet også at det er en mulighet for at søknaden blir avslått, og når jeg da anker tar det jo enda lengre tid. Hvordan skal jeg isåfall klare meg økonomisk mens jeg venter? Anonymous poster hash: 7be31...884
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #2 Skrevet 1. desember 2013 Hvis du får det innvilget vil du få det etterutbetalt fra du begynte å sende meldekort, ja. Og i mellomtiden kan du eventuelt søke sosialstønad. Anonymous poster hash: 77531...e76 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 What? Dersom legen anbefalte deg å si opp jobben skulle du jo hatt sykemelding. Hva går vi glipp av her? Anonymous poster hash: 7aedd...657 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 What? Dersom legen anbefalte deg å si opp jobben skulle du jo hatt sykemelding. Hva går vi glipp av her? Anonymous poster hash: 7aedd...657 Nei? Sykemelding får man dersom man er syk. At det hender at leger skriver sykemelding til folk for at de skal slippe dagpenger gjør det ikke noe mer riktig. Korrekt fremgangmåte her er å si opp, siden TS er arbeidsfør, og så søke om å slippe karantene, fordi man sa opp "med rimelig grunn". Anonymous poster hash: 77531...e76 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Legen kan skrive en begrunnelse for at du sa opp sjøl hvis det er av helsemessige årsaker. Da kan du slippe karantenen på 8 uker. Men man skal ikke ta det for gitt. Dette sa min veileder hos Nav. Jeg hadde ringt og hørt hvordan saken liker an og hva skal du gjøre mens du venter. Har inntrykk av at på de fleste Nav kontorer for tiden er det stort trykk og derfor tar behandling lang tid. Du fikk vel utbetalt feriepengene for i år så da burde du ha litt penger så må du bare stramme inn det du kan på alt. Anonymous poster hash: bb06e...eea
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Be tidligere arbeidsgiver om å få utbetalt feriepenger! Det har du krav på å få utbetalt når arbeidsforholdet opphører Anonymous poster hash: 75741...73c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå