Gå til innhold

Reiser til utlandet i 2måneder. Slipper jeg husleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gitt beskjed til husverten at vi reiser bort og blir borte i 2 måneder. Da ønsket hun oss god tur og sa at hun ikke har noe med at vi reiser så lenge husleien blir betalt.

Jeg var ikke enig i dette, siden vi ikke bor i leiligheten i 2måneder. Hun foreslo at vi pakker sakene våre i de to månedene sånn at hun kan leie de ut til noen andre, men at hun ikke kunne love at vi har plass å bo når vi kom tilbake. Har hun virkelig lov til det? Det syns vi er urettferdig. Vi har ganske mye ting i leiligheten og hvor skal vi gjøre av den da? Nå vet vi ikke hva vi skal gjøre siden vi ikke regnet med å betale husleie og nå har vi ikke så mye penger til reisen.

Anonymous poster hash: ad126...c0a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kan du ikke regne med å "slippe" husleie når du er på ferie?! Det er da likegyldig hva målet med turen er. Ingen hadde drevet utleie hvis folk bare kunne droppe å betale husleie når de reiste bort.

Da må man enten si opp kontrakten ELLER videreutleie leiligheten i mellomtiden hvis kontrakten tillatter det (hvilket de som regel ikke gjør i Norge).

• Liker 20
Skrevet (endret)

Tror du huseier skal tape penger på at dere reiser på ferie?

Endret av Cuddlegirl
  • Liker 32
Gjest navnelapp
Skrevet

Urettferdig? Kvar tek du det frå? Ho får jo ikkje leigd ut rommet til nokon andre.

Derimot kan du spørje om du kan få lov til å framleige rommet til nokon du kjenner og kan gå god for. Då kan dei betale leige til deg, og du får dermed dekka dine utlegg. Det er nok einaste vegen ut.

• Liker 10
Skrevet

Merkelig av ts. De gangen jeg var leietaker og var borte har jeg aldri tenkt på at jeg ikke skal betale.

Er det slik med andre ting også? F.eks. kringkastingsavgiften, at man kan regne ut antall timer/dager man ikke har sett på tv. Eller hva med nettleien? Nei, kjære strømselskap, jeg var på ferie, så nettleie slipper jeg vel?

Anonymous poster hash: 5d83a...dab
  • Liker 28
Skrevet

Det står ikke noe om det på kontrakten at vi må betale husleie når vi er i utlandet på lang tid.

Jeg ble så sint da hun krevde at vi betaler. Er det noen vi kan ringe og fortelle henne om vår rettigheter? Nå er hun veldig sint og truer med å si opp leieavtalen.

Skrevet

Hehe, denne var jo litt morsom da.

• Liker 27
Skrevet

Kveldens latterkule!

• Liker 15
Skrevet

Er dette en tulletråd?

Selvsagt skal du betale husleie når du bruker leiligheten, enten du er der selv eller tingene dine er der. Skal man til utlandet en liten periode har da ikke huseier noe som helst med å gjøre. Hun skal selvsagt ha pengene sine.

Skjønner godt at hun ikke vil ha deg der mer og vil si opp avtalen.

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet

Det står ikke noe om det på kontrakten at vi må betale husleie når vi er i utlandet på lang tid.

Jeg ble så sint da hun krevde at vi betaler. Er det noen vi kan ringe og fortelle henne om vår rettigheter? Nå er hun veldig sint og truer med å si opp leieavtalen.

Det er GITT at du skal betale så lenge kontrakten vedgår! Hun har alle rettigheter her.

Med mindre det står noe sted "leietaker er unndratt leie når vedkommende ikke er i leiligheten" hvilket det - naturligvis - ikke gjør. Dere skal betale leie til kontrakten går ut - uansett.

• Liker 17
Gjest navnelapp
Skrevet

Ehh... Det står at du skal betale leige så lenge du disponerer hybelen, og når du har dine ting der så disponerer du rommet. Har du tungt for det?

• Liker 17
Skrevet

Hehe, denne var jo litt morsom da.

Det syns ikke vi! Nå vil hun ikke lenger snakke med oss og vil bare ha kontakt på epost eller sms. Nå er hele ferien ødelagt.

Skrevet

Den ferien har dere ødelagt selv.

Er dere gamle eller?

Unnlater dere å betale andre ting også?

• Liker 37
  • Nyttig 1
Skrevet

Ferien kan dere jo ta?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...