AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Jeg har gitt babyen min på 6 mnd D-vitamindråper fra han var 6 uker. Helsesøster tipset om at jeg kanskje burde begynne å gi tran istedenfor. Jeg ga han tran når han hadde på seg smikke, men klarte likevel å søle tran rundt halsen på en body i ull. Da jeg vasket denne ilag med alt det andre ulltøyet hans, har tydeligvis lukten smittet over på alle plaggene. Hvordan i alle dager kan jeg få vekk den tranlukten? Det stinker og mye av det er vasket to ganger etterpå til og med! Det er helt nytt ulltøy og ganske dyrt Jeg er litt lei meg. Det blir nok å gi tran uten klær på her etter! Anonymous poster hash: 5843f...e8d
solan123 Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Ingen grunn til å gi tran i stedet. Det er vitamin D som gjelder
Gjest Tekola Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Prøv litt gallesåpe på og se om ikke det hjelper!
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Prøv litt gallesåpe på og se om ikke det hjelper! Hva er det og hvor kjøpes det? Anonymous poster hash: 5843f...e8d
Gjest Tekola Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 (endret) Hva er det og hvor kjøpes det? Anonymous poster hash: 5843f...e8d Hva det er er jeg ikke helt sikker på, men man får kjøpt det i både flytene og fast form, jeg kjøpte min på Clas Ohlson. Med litt gnikking ble jeg kvitt mye av tranlukta på arveklær vi fikk. Verdt et forsøk? Dette har en person skrevet om erfaringer med den: Eneste middel som fjerner stygge flekker på ullundertøy til baby- og barn. Sprut på 0,5 dl gallesåpe på flekken, fyll på med 1 l lunkent vann og bløtlegg natten over. Vask i maskin på ullprogram ved 40 grader. Fjerner også gammel misfarging og lysner gulnet ull. Endret 2. desember 2013 av Tekola
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Vask med eddik? Anonymous poster hash: ec686...1db
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #7 Skrevet 2. desember 2013 Hva det er er jeg ikke helt sikker på, men man får kjøpt det i både flytene og fast form, jeg kjøpte min på Clas Ohlson. Med litt gnikking ble jeg kvitt mye av tranlukta på arveklær vi fikk. Verdt et forsøk? Dette har en person skrevet om erfaringer med den: Det skal prøves! Tusen takk!! Anonymous poster hash: 5843f...e8d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Vask med eddik? Anonymous poster hash: ec686...1db Funker det? Anonymous poster hash: 5843f...e8d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #9 Skrevet 2. desember 2013 Eddik funker for å fjerne aaalt av lukt, føler jeg! Anonymous poster hash: ca36a...cad
MockingJay Skrevet 2. desember 2013 #10 Skrevet 2. desember 2013 Ingen grunn til å gi tran i stedet. Det er vitamin D som gjelder Grunnen til at tran er hakket bedre er omega 3 fettsyrene som er godt for en hjerne under utvikling
Tiril Amalie Skrevet 2. desember 2013 #11 Skrevet 2. desember 2013 Siden du har fått lukta på flere plagg, så ville jeg lagt dem i en balje med vann sammen med vanlig såpe for håndvask av klær og et par kopper med hvit eddikk. Å henge dem ute i sola for å tørke pleier også å hjelpe for å få ut lukt, men det er kanskje ikke så lett på denne tiden av året. Hvis du får tran på klærne i framtiden, så kan du ha litt maismel på området med en gang, for det suger ut oljen av tøyet.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #12 Skrevet 2. desember 2013 Legg dem i kaldt vann og såpe som er egnet for ull. Eddik har du i på slutten, fordi det kan ødelegge ullfibrene hvis det trekker for lenge. Vask i maskin med kaldt vann. Alltid kaldt vann når man skal fjerne fett! Anonymous poster hash: f0ec9...04d
solan123 Skrevet 2. desember 2013 #13 Skrevet 2. desember 2013 Grunnen til at tran er hakket bedre er omega 3 fettsyrene som er godt for en hjerne under utvikling Ser at det var jo ikke dette TS lurte på , MEN... Nyere forskning viser at spedbarn kan utvikle allergi ved inntak av omega 3.http://m.forskning.no/index.php?&action=roi&host=portal.forskning.no&mid=&iid=&url=http%3A%2F%2Fwww.forskning.no%2Fartikler%2F2013%2Fjuli%2F362292
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå