Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gitt babyen min på 6 mnd D-vitamindråper fra han var 6 uker.
Helsesøster tipset om at jeg kanskje burde begynne å gi tran istedenfor. Jeg ga han tran når han hadde på seg smikke, men klarte likevel å søle tran rundt halsen på en body i ull. Da jeg vasket denne ilag med alt det andre ulltøyet hans, har tydeligvis lukten smittet over på alle plaggene. Hvordan i alle dager kan jeg få vekk den tranlukten? Det stinker og mye av det er vasket to ganger etterpå til og med! Det er helt nytt ulltøy og ganske dyrt :( Jeg er litt lei meg.

Det blir nok å gi tran uten klær på her etter!

Anonymous poster hash: 5843f...e8d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen grunn til å gi tran i stedet. Det er vitamin D som gjelder :)

Skrevet

Prøv litt gallesåpe på og se om ikke det hjelper! :)

Skrevet

Prøv litt gallesåpe på og se om ikke det hjelper! :)

Hva er det og hvor kjøpes det? :bond:

Skrevet (endret)

Hva er det og hvor kjøpes det? :bond:

Hva det er er jeg ikke helt sikker på, men man får kjøpt det i både flytene og fast form, jeg kjøpte min på Clas Ohlson. Med litt gnikking ble jeg kvitt mye av tranlukta på arveklær vi fikk. Verdt et forsøk? :)

Dette har en person skrevet om erfaringer med den:

Eneste middel som fjerner stygge flekker på ullundertøy til baby- og barn. Sprut på 0,5 dl gallesåpe på flekken, fyll på med 1 l lunkent vann og bløtlegg natten over. Vask i maskin på ullprogram ved 40 grader. Fjerner også gammel misfarging og lysner gulnet ull.

Endret av Tekola
Skrevet

Vask med eddik?

Anonymous poster hash: ec686...1db
Skrevet

Hva det er er jeg ikke helt sikker på, men man får kjøpt det i både flytene og fast form, jeg kjøpte min på Clas Ohlson. Med litt gnikking ble jeg kvitt mye av tranlukta på arveklær vi fikk. Verdt et forsøk? :)

Dette har en person skrevet om erfaringer med den:

Det skal prøves! Tusen takk!!

Skrevet

Vask med eddik?

Anonymous poster hash: ec686...1db

Funker det?

Skrevet

Eddik funker for å fjerne aaalt av lukt, føler jeg! :)

Anonymous poster hash: ca36a...cad
Skrevet

Ingen grunn til å gi tran i stedet. Det er vitamin D som gjelder :)

Grunnen til at tran er hakket bedre er omega 3 fettsyrene som er godt for en hjerne under utvikling :)

Skrevet

Siden du har fått lukta på flere plagg, så ville jeg lagt dem i en balje med vann sammen med vanlig såpe for håndvask av klær og et par kopper med hvit eddikk. Å henge dem ute i sola for å tørke pleier også å hjelpe for å få ut lukt, men det er kanskje ikke så lett på denne tiden av året. Hvis du får tran på klærne i framtiden, så kan du ha litt maismel på området med en gang, for det suger ut oljen av tøyet.

Skrevet

Legg dem i kaldt vann og såpe som er egnet for ull. Eddik har du i på slutten, fordi det kan ødelegge ullfibrene hvis det trekker for lenge. Vask i maskin med kaldt vann.

Alltid kaldt vann når man skal fjerne fett!

Anonymous poster hash: f0ec9...04d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...