solfaktor1 Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Kjelen med tomatsuppa står halvfull på komfyren. Prøver å være mest mulig økonomisk og ikke kaste så mye mat men her ble jeg litt usikker på om den kommer til å være god etter en tur i frysen? Noen som har tips til lunsj forresten?
AloeVera Skrevet 1. desember 2013 #2 Skrevet 1. desember 2013 Det kan du godt fryse Men da bør du vente til suppen er fullstendig avkjølt.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #4 Skrevet 1. desember 2013 Jeg er ikke TS, men jeg har et oppfølger-spørsmål. Hvordan fryser man den ned? Skal man legge den i en boks med lokk, eller helle den i en pose? Og blir den ikke litt vannete når den tines? Anonymous poster hash: 39208...94e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #5 Skrevet 1. desember 2013 Kan du ikke bare tømme suppa inn i fryseren? Anonymous poster hash: 10855...601 3
AloeVera Skrevet 1. desember 2013 #6 Skrevet 1. desember 2013 Om du synes den blir vannete er det bare å koke den lengere når du varmer den opp. Koking gjør jo at vannet fordamper slik at suppen blir mer konsentrert. Ville helt den i en boks med lokk jeg. Enten i porsjonsbokser ellers så bruker jeg tomme isbokser 2
Utropstegn Skrevet 1. desember 2013 #8 Skrevet 1. desember 2013 Fryser supper i bøtter og spann! Pleier å bruke bokser med lokk, er så greit å stable Har best erfaring med å fryse supper uten melkeprodukter.. Men jeg har nå greid å fryse fiskesuppe også, så det går nok fint.
Gjest Funky Punk Skrevet 1. desember 2013 #9 Skrevet 1. desember 2013 Pleier å fryse supper i små bokser med lokk, også stabler jeg de oppå hverandre i fryseren. Også bruker jeg fryseteip hvor jeg skriver hva det er og dato det ble fryst ned og fester teipbiten på lokket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå