Cinder Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Hei, Vi bor i en liten leilighet men har lyst på et lite kjeledyr - kanskje en liten gnager. Er det noen med erfaringer og anbefalinger ?
Gjest Belle Gunnes Skrevet 1. desember 2013 #2 Skrevet 1. desember 2013 Om du vil ha ett dyr, så må det bli hamster. De har det best alene. Alle andre dyr, skal leve i flokk. Jeg har rotter. Perfekte og veldig sosiale dyr, men de krever sitt stell og oppmerksomhet. Her er burdøra alltid oppe, men selv om de er "fri" så trenger de aktivisering og kos hver dag. Burstellet tar litt tid det også. Kaniner trenger større plass enn en liten leilighet. Marsvin trenger også litt plass på å løpe, men ikke så stor som kaniner. Deguser og chincillaer trenger ganske store bur med høyde. Uansett hva du velger, så les deg opp på dyret. 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #3 Skrevet 1. desember 2013 Kommer jo helt ann på hvor liten leilighet dette er? Hvis den er alt for liten og ikke plass til noe. Så ville jeg kanskje ha ventet med dyr til du fikk en større leilighet. Anonymous poster hash: 224e1...fee
Cinder Skrevet 1. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2013 Takk for svar Belle G. Har tenkt litt på hamster selv men noen har fortalt meg at de kan være gretne. Men jeg tror nok det er det vi lander på likevel.
Lea2 Skrevet 1. desember 2013 #5 Skrevet 1. desember 2013 Vær obs på at hamstre er nattedyr og bråker noe helt sinnsykt om natta. Hadde selv hamster da jeg bodde på hybel og holdt på å bli gal. Hjulet i buret gikk hele natta, startet så fort jeg kom meg til sengs og holdt på stort sett hele natta igjennom. Viktig å ha mulighet til å sette buret på et annet rom enn man sover på i alle fall, men det høres gjerne godt gjenom en vegg også. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #6 Skrevet 1. desember 2013 Jeg har hatt mange hamstere og rotter når jeg var yngre. Så lenge du gir hamstrene nok oppmerksomhet, så kan de bli tamme som lam. Liker selv best rotter, men siden de helst skal leve i flokk, så er kanskje hamster det beste valget for deg. Anonymous poster hash: db99c...dff 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #7 Skrevet 1. desember 2013 Hva med marsvin? De krever ikke like mye plass som kaniner, og er mer sosiale enn hamstere. Du må riktignok ha mer enn ett, da de ikke trives alene. Anonymous poster hash: 33808...79a
Cinder Skrevet 3. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 3. desember 2013 Hei igjen. Har bestemt meg for å kjøpe en hamster. Har fått bur av en kompis. Må jeg ta buret med i butikken eller kan jeg ta dyret med meg hjem i en papirpose ? Det er en liten halvtime mellom butikken og der vi bor.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. desember 2013 #9 Skrevet 3. desember 2013 Papirpose? Til en gnager?? Kjøp et reisebur i butikken når du er der du. Kan du gjøre meg en tjeneste? Les alt du kommer over av informasjon på nett (og gjerne bøker) FØR du drar i butikken og handler dyret. Husk også at de fleste dyrebutikker selger dyr fra Imazo. Dette er en fabrikk, som spyr ut fugler, gnagere, kaniner og fisk til dyrebutikker. Ergo er det også veldig mye sykdom og dårlig helse på butikkdyr (og noen har veldig god helse igjen - det er rene lotto her på hva du får). Så kjøp et sted der du får med deg helsekontroll på dyret. Og plott ut en god veterinær i nærheten. For sikkerhetsskyld. Hva slags bur har du? Er det høyde på dette? Hamstere liker å klatre. Har du huler, som den kan putte hamstervatt i? Er det smalt mellomrom mellom sprinklene på buret? De kan presse seg igjennom ganske små hull. Her er en noe du bør lese:http://www.dbbh.no/index.php/smaadyr/hamster/verdt-a-vite-om-hamstere 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå