Gå til innhold

Er det en sjanse for at hun kommer og sier unnskyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble nylig grovt sviktet av en nær venninne og selv om jeg har forsøkt å ta opp tråden for å snakke om hva som hendte, så vil hun ikke vedgå at hun har gjort noe galt og hun nekter å treffes eller å snakke sammen. Det er imidlertid ikke første gang hun har sviktet meg, men det er første gang jeg har satt foten kraftig ned og sagt hva jeg mente om dette sviket. Jeg føler det er så urettferdig at jeg ikke får en forklaring på hvorfor hun gjorde det hun gjorde. Men jeg har i det minste prøvd å få igang en samtale, og jeg føler innerst inne at hun aldri vil ta kontakt og si unnskyld. Men likevel er det sårt og skuffende, fordi jeg trodde at vi var så nære.

Jeg vil ikke gå inn på hva som hendte, men jeg lurer på om noen her har erfart noe lignende og opplevd at personen som sviktet senere kommer og sier unnskyld og vil snakke om det som hendte?

Anonymous poster hash: ff6dc...bfa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har opplevd det. Men, det tok vedkommende flere år før unnskyldningen kom.

Skrevet

Det er ikke sikkert at den som sviktet gjorde det av samme grunn som du tror. En sak har bestandig flere sider. Er du egentlig lett å prate med? Kan det hende at det kanskje er du som skal beklage deg? Prøv å se saken fra hennes side.

Anonymous poster hash: afc80...510
  • Liker 3
Skrevet

Griser kommer til å fly før hun ber om unnskyldning. Hun høres veldig "klassisk" ut. Du veit mennesketypen: alt er andres feil, null selvinnsikt, behandler andre som dritt mens de påstår de er offeret og kommer med såkalte morsomme kommentarer om andre.

Anonymous poster hash: 33c9c...d7a
  • Liker 2
Skrevet

Du sistemann høres ut som den du selv beskrev.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke sikkert at den som sviktet gjorde det av samme grunn som du tror. En sak har bestandig flere sider. Er du egentlig lett å prate med? Kan det hende at det kanskje er du som skal beklage deg? Prøv å se saken fra hennes side.

I denne saken er det bare en som har sviktet, og det er henne. Jeg vil ikke utdype hva hun gjorde.

• Liker 1
Skrevet

I denne saken er det bare en som har sviktet, og det er henne. Jeg vil ikke utdype hva hun gjorde.

Den dagen hun angrer på det hun gjorde, så kommer hun.

Dersom du allerede har prøvd å tilgi henne, uten at hun har unnskyldt seg - så er det ikke sikkert at hun kommer tilbake. Savner du henne? kan du tilgi henne? Gjorde hun det med vilje?

Skrevet

Jeg vil ikke gå inn på hva som hendte, men jeg lurer på om noen her har erfart noe lignende og opplevd at personen som sviktet senere kommer og sier unnskyld og vil snakke om det som hendte?

Jepp, jeg skulle en gang ligge over hos en god venninne i Trondheim, fyren hennes satte seg i mot det (han bodde 200m lenger oppe i gaten), hun våget ikke å si ham i mot og jeg ble satt på gaten klokken 10 på tolv midt på natten. Det var 3 februar år 2000. Jeg husker det som det var i går. Hun satte meg faktisk i fysisk fare. Prøvde å snakke med henne flere ganger, men fikk ikke en unnskyldning. Jeg snakker pr i dag ikke med henne mer enn jeg må.

• Liker 1
Skrevet

Griser kommer til å fly før hun ber om unnskyldning. Hun høres veldig "klassisk" ut. Du veit mennesketypen: alt er andres feil, null selvinnsikt, behandler andre som dritt mens de påstår de er offeret og kommer med såkalte morsomme kommentarer om andre.

Nei hun oppførte seg ikke slik vedrørende andre det jeg vet. Men hun er veldig konfliktsky og "hater" drama. Hun var på mange måter en veldig flott person, det er derfor sviket ble så overraskende for meg. Men jeg vet jo ikke om det var et spill fra hennes side, isåfall er hun meget dyktig til å spille.

Skrevet

Den dagen hun angrer på det hun gjorde, så kommer hun.

Dersom du allerede har prøvd å tilgi henne, uten at hun har unnskyldt seg - så er det ikke sikkert at hun kommer tilbake. Savner du henne? kan du tilgi henne? Gjorde hun det med vilje?

Jeg savner den jeg trodde hun var. Jeg kan tilgi, men jeg kan ikke akseptere at slike ting blir gjort, da kan jeg like gjerne legge meg ned og bli brukt som dørmatte. Ja, flere av tingene ble utvilsomt gjort med vilje.

• Liker 1
Skrevet

Ts: Bare en ting å gjøre og det er å glemme den kjerringa.

Skrevet

Ja, jeg har opplevd det. Men, det tok vedkommende flere år før unnskyldningen kom.

Hvordan var denne opplevelsen for deg? Fra begynnelse og til personen endelig sa unnskyld?

Skrevet

Jepp, jeg skulle en gang ligge over hos en god venninne i Trondheim, fyren hennes satte seg i mot det (han bodde 200m lenger oppe i gaten), hun våget ikke å si ham i mot og jeg ble satt på gaten klokken 10 på tolv midt på natten. Det var 3 februar år 2000. Jeg husker det som det var i går. Hun satte meg faktisk i fysisk fare. Prøvde å snakke med henne flere ganger, men fikk ikke en unnskyldning. Jeg snakker pr i dag ikke med henne mer enn jeg må.

:sjokkert: Jeg forstår ikke hvordan noen kan gjøre sånt mot en venninne.

• Liker 2
Skrevet

:sjokkert: Jeg forstår ikke hvordan noen kan gjøre sånt mot en venninne.

Kvinner som er veike & uselvstendige og MÅ ha kjæreste, er de farligste menneskene av alle her på jorden. De er i stand til å forråde selv sine nærmeste om nødvendig, for å beholde mannen.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde en bestevenninne på barneskolen vi var som søstre og var nesten uatskillelige. da vi begynte på ungdomskolen hadde jeg det litt vanskeligere for å få nye venner enn henne. Hun ble sammen med den mest populære gutten i klassen, som bara hadde bestemt seg for å hate meg. Etter en sluttet hun seg sammen med ham og når de to mest populær i klassen hatet meg, gjorde resten av klassen det også. etter et år ble det slutt mellom dem og hun kom krypende tilbake og unnskylte seg. Hun sa hun forsto at hun hadde vert fæl mot meg uten grunn og ville være venner igjen. det ble vi også, men ting ble aldrig helt det samme og nå begynner vi å miste kontakten igjen.

Skrevet

Kvinner som er veike & uselvstendige og MÅ ha kjæreste, er de farligste menneskene av alle her på jorden. De er i stand til å forråde selv sine nærmeste om nødvendig, for å beholde mannen.

Ikke minst er de patetiske. Jeg styrer bevisst unna jenter som er "avhengig av kjæresten".

• Liker 2
Skrevet

Ts: Bare en ting å gjøre og det er å glemme den kjerringa.

Jeg vet det er det beste å bare glemme henne, men det er bare så utrolig vondt fortsatt og jeg lurer på hvorfor.

Jeg regner ikke med å få en unnskyldning derfra, noensinne.

Skrevet

Ikke minst er de patetiske. Jeg styrer bevisst unna jenter som er "avhengig av kjæresten".

Det her var ikke en jente, men en kvinne på 24 år.

Jeg vet det er det beste å bare glemme henne, men det er bare så utrolig vondt fortsatt og jeg lurer på hvorfor.

Jeg regner ikke med å få en unnskyldning derfra, noensinne.

Ta en aldri så liten hevn. He, he, he.

• Liker 1
Skrevet

Ja, men etter at hun sa unnskyld sviktet hun igjen og igjen helt til jeg kuttet henne ut av livet mitt.

Skrevet

Jeg hadde en bestevenninne på barneskolen vi var som søstre og var nesten uatskillelige. da vi begynte på ungdomskolen hadde jeg det litt vanskeligere for å få nye venner enn henne. Hun ble sammen med den mest populære gutten i klassen, som bara hadde bestemt seg for å hate meg. Etter en sluttet hun seg sammen med ham og når de to mest populær i klassen hatet meg, gjorde resten av klassen det også. etter et år ble det slutt mellom dem og hun kom krypende tilbake og unnskylte seg. Hun sa hun forsto at hun hadde vert fæl mot meg uten grunn og ville være venner igjen. det ble vi også, men ting ble aldrig helt det samme og nå begynner vi å miste kontakten igjen.

Huff, det var ikke fint gjort av henne. Og et godt eksempel på hva Gjest skrev lenger oppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...