AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Ingen av de voksne kommer overens, alt er kleint og ingen skaper god stemning. Jeg savner virkelig julestemning...jeg må bare innse at familien min rett og slett ikke setter tradisjoner og koselig hygge på prioriteringslisten og godta enda en jul full av savn... Jeg hater jul. Blir alltid minnet på at familien min er uhyggelig. Andre venninner stikker på julebord hos familien. Slike små søte interne julebord (bare de som er nærmest). Det har aldri skjedd i min familie, vi samles aldri før vi MÅ. åååååh, jo mer jeg tenker over det, jo mer grusomt er det. Altså, herregud familien min er trist... :omg: Det er helt sant :frown: Ingenting å diskutere engang.... Flere som har det sånn? Anonymous poster hash: e63aa...c60 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #2 Skrevet 1. desember 2013 Jeg gruer meg ikke, men jeg blir alltid trist i desember av en eller annen grunn. Det er jo en grunn til at selvmordstatestikken blir høyere når vi nærmer oss jul. :/ Anonymous poster hash: 17ba6...682 2
Draenei Skrevet 1. desember 2013 #3 Skrevet 1. desember 2013 Jeg gruer meg også til jul. Familien min møtes kun når vi må, og drar så fort vi kan. Så desember er den verste måneden for meg, for det er ille å være så misunnelig på alle som har en koselig familie og julestemning. Ikke liker jeg å gi eller få gaver heller.
Nordvesta Skrevet 1. desember 2013 #4 Skrevet 1. desember 2013 Familien min er heller ikke mye å skryte av så jeg feirer alene med datteren min. Gjorde det i fjor også og det var sinnsykt fin jul! Vi bare koste oss, så tegnefilmer, spiste godis og akte i bakkene, var på kino, gikk opp den lengste bakken kun for å kjøre spark ned, sov lenge og gikk i pysjamas og ullsokker store deler av tiden. Hadde skikkelig julefeiring med juletre, mat, pakker og alt som hører med på julaften. Beste julefeiringen jeg har hatt på flere år og ungen var enig 11
Gjest Sagarmatha Skrevet 1. desember 2013 #5 Skrevet 1. desember 2013 Du er ikke alene. Knytter seg i magen fra julekakene kommer i butikken i september. Verste dagen i året, forsøker å sove lengst mulig, og å legge seg tidligst mulig. Hadde betalt mye penger for at desember ble strøket fra kalenderen. 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #6 Skrevet 1. desember 2013 Hele desember er en noe utrivelig måned for meg. Vokste opp med alkoholiserte foreldre, der inntaket eskalerte til toppnivå rundt juletider og med påfølgende traumatiske hendelser. Er nå snart 40 år, og sliter ennå med følelsene omkring dette med jul og hykleriet som det egentlig er. Så til alle dere som sliter i jula: Anonymous poster hash: d87ad...897 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #7 Skrevet 1. desember 2013 Jeg kjenner flere som gruer seg enn gleder seg. Alle setter opp blide fjes fordi det forventes.Anonymous poster hash: b179a...f29 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #8 Skrevet 1. desember 2013 Jeg gruer meg mest til gave fra foreldrene mine, bare fordi det hele er så kleint. Hvert år får storebroren min en dyr gave, fordi han er dårlg med penger og ønsker seg dyre ting. Jeg får også det jeg ønsker meg, og er fornøyd med det. Det kleine kommer når moren min tar meg til side og sier at jeg skal få litt penger til å spe på studentøkonomien før jeg drar igjen, dette skjer hvert år, og jeg har aldri sett snurten av pengene. Det plager meg ikke at jeg ikke får en dyr gave, jeg får det jeg ønsker meg. Men det får meg til å føle meg glemt og nedprioritert når jeg blir lovet litt ekstra til brusdagen min kort tid etterpå, og er heldig om jeg i det hele tatt får en gave. Anonymous poster hash: a17d8...805
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #9 Skrevet 1. desember 2013 Desember er en tung og trist måned, verste måneden i hele året. Er så dritt lei av samme maset og spørsmålene hvert bidige år! Har du pynta mye du da? Har du bakt mye? Ferdig med julegavene? Hva skal dere spise på julaften? Hvor skal dere feire jul? Å sånn fortsetter det, samme opp igjen flere ganger hvert år. Hvorfor et sånt mas og nysgjerrighet ang den forbaska jula egentlig? Ikke alle som elsker dette hykleriet, stresset og styret, og ikke alle som faktisk har penger til å være med på galskapen. Folk bruker på tusenvis, handler mat og drikke så man skulle tro butikkene var stengt flere mnd, for så å kaste over halvparten som ikke blir spist. Det er ikke snakk om kos lenger, men om å overgå hverandre med gaver, skryte av og legge ut bilder på fb av overpynta hus ( å gud forby pynt fra Nille, det er alt for billig), bakverk osv., sånn at andre kan se hvor flink og vellykket du er! Kvalmt hele opplegget. Så nei, du er ikke den eneste som gruer deg til jul. Anonymous poster hash: d455a...b5e 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #10 Skrevet 1. desember 2013 Jeg kjenner flere som gruer seg enn gleder seg. Alle setter opp blide fjes fordi det forventes.Anonymous poster hash: b179a...f29 Tja, jeg har flere ganger bare latt være å sette opp et glad fjes, men det ga meg mer å forsøke å sette et glad fjes på det. Da fikk jeg i det minste noen gode situasjoner som jeg ellers ville oversett. Så jeg tror ikke på at folk setter på et falsk fjes... jeg tror man heller gjør det som er best Anonymous poster hash: e63aa...c60
strawberry Skrevet 1. desember 2013 #11 Skrevet 1. desember 2013 Har det delvis sånn jeg også.. Men er bare å se bort fra det, og sette pris på det man har.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #12 Skrevet 1. desember 2013 Familien min er heller ikke mye å skryte av så jeg feirer alene med datteren min. Gjorde det i fjor også og det var sinnsykt fin jul! Vi bare koste oss, så tegnefilmer, spiste godis og akte i bakkene, var på kino, gikk opp den lengste bakken kun for å kjøre spark ned, sov lenge og gikk i pysjamas og ullsokker store deler av tiden. Hadde skikkelig julefeiring med juletre, mat, pakker og alt som hører med på julaften. Beste julefeiringen jeg har hatt på flere år og ungen var enig Åh, så koselig Hørtes ut som en kjempefin jul. Selv så gruer jeg meg litt. Har alltid vært glad i jul, og julen blir som regel fin. Men i det siste har jeg fått et dårligere forhold til familien min. Har ikke orket å besøke dem på lenge. Blir bare minnet på hvor mye mer glad i søsknene de er,og hvor lite interessert de er i meg og mitt. Blir deprimert av å være der lenge. I tillegg er jeg litt lei av det materialistiske ved julen. Får så mye som jeg ikke har bruk for, og merker at det å få masse gaver ikke er jul for meg. Jeg er også litt lei av å fråtse. Klart man skal kose seg, men det blir så mye at jeg omtrent ikke nyter det. Men heldigvis er ikke jeg en person som må ha de samme tradisjonene hvert år. Endel av det virker faktisk meningsløst. Aner ikke hva jeg skal i julen, men jeg skal gjøre det beste ut av den og kanskje lage egne tradisjoner Anonymous poster hash: 042e3...b36
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #13 Skrevet 1. desember 2013 Hadde gledet meg voldsomt til denne jula. Har ikke feirt det siste 3åra. Var så mye jeg ville gjøre med kjæresten, men det ender katastrofalt. Sitter igjen uten noe Anonymous poster hash: 54368...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #14 Skrevet 1. desember 2013 Det jeg liker med juletiden er fridagene og en god grunn til å spise feit mat. Kjæresten min liker julen veldig godt, så det sprer jo litt jule stemming her i leiligheten he-he. Ellers har jeg brukt adidas bukser å hettegensere på julaften, også drar jeg hjem og ser en søt film Anonymous poster hash: fc3b0...c2b 1
nillepose Skrevet 1. desember 2013 #15 Skrevet 1. desember 2013 Jeg gleder meg ikke. Moren min var ikke hjemme i det hele tatt i fjor, enda hun sover hos typen sin 500 meter nedi gata. Jeg hadde ikke en jævla julenisse oppe, eller noe annet som hadde en antydning til at det var jul. Jeg kommer bare på hvor flott jeg hadde det da jeg var barn, hvordan julen kunne være så magisk og så ufattelig fin. Og alt det er borte nå, familien er ikke en familie mer. På julaften er det jo koselig, da vi feirer med søsteren min og barna hennes med mamma, pappa, far, onkel og dama hans. Da er det en fin dag, men utenom den dagen er jeg suicidal hele desember omtrent.
Solstrålen. Skrevet 1. desember 2013 #16 Skrevet 1. desember 2013 Vi har pleid å reist til syden i jula. Det er så utrolig godt å slippe alt press og styr med jula og bare få være i fred å kose seg og slappe av. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #17 Skrevet 1. desember 2013 Hadde gledet meg voldsomt til denne jula. Har ikke feirt det siste 3åra. Var så mye jeg ville gjøre med kjæresten, men det ender katastrofalt. Sitter igjen uten noe Anonymous poster hash: 54368...b7b Du fortjener en Har vært der... Anonymous poster hash: e63aa...c60 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #18 Skrevet 1. desember 2013 Kjenner mange som gruer seg, meg inkludert. Alltid vært en del krangel og stress. Dette blir også første jul uten min bror som døde i år. Det kommer til å føles så feil. Vil ikke klare være med familien når en mangler, så feirer med kjæresten og reiser bort i stedet. Er i grunn redd for å nå bunnen skikkelig..det er nok ekstra sårt å ha det vondt i julen, når alt skal være så perfekt.Anonymous poster hash: d1767...cb7
Gjest snoopy_93 Skrevet 2. desember 2013 #19 Skrevet 2. desember 2013 Jeg gruer meg til jul fordi jeg for andre året på rad trolig ikke får sett foreldrene mine fordi familien til typen forventer at han og jeg skal komme dit. (Stor familie, mor og far er skilt og de feirer på alle kanter av landet) I fjord fikk jeg se de 4t på nyttårsaften..
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #20 Skrevet 2. desember 2013 Jeg mistet lillebroren min på 13 for snart 3 år siden, har ikke feiret jul siden. Men i år skal jeg feire sammen med gutten min. Gruer meg skikkelig, hater hele julen Anonymous poster hash: fd46f...cac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå