AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Jeg er veldig lys, helt hvit hud, lyse vipper og bryn (som jeg farger jevnlig hos hudpleier slik at jeg faktisk får et blikk), grønne øyne og gyldent rødt hår som egentlig er ganske lyst. Jeg sliter veldig med å finne øyenskygge som kler meg. Det er ikke noe problemer med teknikken, jeg har fått to ulike venninner til å sminke meg som de sminker seg selv - de ser begge smashing ut og er sminkenerder. Samme hvor nøytral tone jeg har så ser jeg ut som en skitten alv, og hvis jeg tar litt nøytrale pene skimmerfarger fra MAC (som ser bra ut på ALLE) ser jeg ut som en klovn som har dyppet hodet i en bolle med glitter. Med eyeliner seg jeg enten syk ut, eller så ser jeg bare ut som ei som har tegnet seg rundt øynene (dette hjelper også relativt lys eyeliner som er godt blendet). Er det håp for meg? Jeg kan selvsagt bare droppe øyenskygge (uten mascara ser jeg albino ut), men jeg kunne tenke meg å sminke meg litt ekstra et par ganger i året, først og fremst julebord og nyttårsaften. Er det noen som har noen tips, eller har samme problem? Jeg ville tenkt at en lys champagnefarget øyenskygge ville vært en no-brainer, men jeg har blant annet Naked Lunch og jeg ser virkelig ikke pen ut med den. Anonymous poster hash: b9be5...874
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Du burde bruke veldig nøytrale farger. Bruk brune (lyse og mørke), rødbrune og gjerne litt metalliske beige/brunfarger farger Anonymous poster hash: 2e343...6c8
Apefinger Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Sannsynligvis er du bare veldig uvant med å bruke øyenskygge, og synes ingenting kler deg - nøkkelen er bare å venne deg til det. Start med lyse nøytrale toner og fokuser på å venne deg til en svak markering i globalen, og med tiden du venner deg til det, kan du gå over til litt sterkere farger. Istedet for å bruke eyeliner over øyelokket, marker heller med en brun eyeliner i øvre våtlinje - da fyller du ut glippene i øyenvippene og man får en veldig fin og fyldig øyenform uten en tykk strek som (uansett hvor tynn) kan ta en del plass på øyet uavhengig av øyeform og størrelse. No makeup-makeup look
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå